Godnat historier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.558 visninger
22 svar
0 synes godt om
5. september 2010

Ellamor-vb

Læser i godnat historier for jeres børn? og bliver i aldrig trætte af de sammen historier igen og igen? ( det gør jeg, langtid før mine børn) NU har jeg ledt på nettet og fundet en net butik faktisk hvor der også er godnat historier til at printe ud, gratis. De er ret søde, og det er rart med lidt andet end det vi plejer aat læse. siden hedder www.snorketrold.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

kongster-vb

Jeg har læst for mine børn stort set hver eneste aften siden de var omkring et år gamle. Datteren på 10 begynder nu at sige, at nu gider hun ikke mere. Men vi skal liiiige være færdige med den bog vi er i gang med. Og det skulle vi også liiige med bogen før den, så mon hun er helt færdig med det? Og JO jeg er blevet helt utrolig træt af nogle bøger gennem tiderne. Mest da de var mindre. Nu gider de ikke så meget de samme bøger flere gange. Men 'Min store bog om lastbiler' læste jeg højt HVER aften i 2 måneder i træk!! Smart med små historier man kan printe ud. Hvis du ellers mangler inspiration må du endelig spørge

Anmeld

6. september 2010

als-vb

Tøsen gider ikke ha læst historier. Syntes faktisk det er lidt ærgeligt. hun vil gerne kigge og pege og sige hvad tingene hedder, men hvis jeg læser op af bogen siger hun straks stop og lukker bogen.... Jeg var selv en stor læsehest som barn og ville gerne hun blev ligeså glad for den fiktive verden.

Anmeld

6. september 2010

kongster-vb

Når jeg siger at jeg har 'læst' godnathistorie for dem siden de var 1 år, så er det også en sandhed m modifikationer. I starten var det mest pege og snakke om bogen. Langsomt begyndte jeg at læse lidt op af den korte tekst (Kaj-bøgerne, Totte-bøgerne) og endnu senere introducerede vi kapitelbøger. Først nogle korte nogle med billeder og siden 'rigtige' bøger uden billeder. Så jeg mener bare at bøger har været en del af putte-ritualet altid. Ikke at jeg læste kapitelbøger for dem da de var 1 år :-)

Anmeld

6. september 2010

als-vb

okay på den måde. vi bruger det så ikke som godnat ritual men kigger i bøger i løbet af dagen. Når tøsen bliver lagt så ligger hun sig som regl bare ned og putter, der gider hun ikke bøger. men der er da håb forude så, at hun måske engang vil komme til at holde af bøger.

Anmeld

6. september 2010

Johannamor-vb

Hos os er der også godnathistorie langt de fleste aftner. Undtaget er fredag (vi ser Disneysjov og spiser popcorm sammen i mors og fars seng) og nogle gange lørdag eller søndag, hvis der er en god dyre- eller anden naturfilm - det elsker drengen, og så ser vi den også sammen. Det med at læse er meget forskelligt. Drengen er mest til facts-bøger - om dinosaurer, rummet, verden, hvordan man bygger kastanjedyr... Jeg bliver træt af det ind imellem og synes, at det kræver meget at skulle snakke så meget om tingene - man kan jo ikke bare læse op... Dels spørger han om en masse, jeg ikke kan svare på, dels skal jeg oversætte til 6-årssprog, dels er der ikke et naturligt sted at stoppe, og han kan blive helt ulykkelig, hvis vi har snakket meget om en side eller tre og derfor ikke er kommet helt til side 17. Jeg synes også, at han kunne have glæde af at få dels det sproglige input, som børnehistorier kan give ham, dels det indblik i forskellige fantasiverdener, som en historie nu er. Men det kommer forhåbentlig... Og han får det jo også i skolen... Pigen elsker de samme prinsessehistorier igen og igen, men er nu også blevet glad for Amaliebøgerne (dem har jeg fra min egen barndom) og andre historier, hvor hun kan kigge billeder, mens jeg læser. De fleste aftner putter far den ene og jeg den anden - og aftnen efter bytter vi, så både børnene og vi voksne får lidt forskellige udfordringer...

Anmeld

6. september 2010

Lars F-vb

Hos os har den stået på godnathistorier hver aften, helt fra staten - meget i tråd med hvad kongster skriver. I starten var det billedbøger (gravkøer og racerbiler!), siden hen Totte, senere Peter Pedal (1000 gange, men det er fedt nok), Emil, Pippi, Bulderby, osv. Nu er vi begyndt på at tøsen læser for mig først, og så læser jeg for hende. På den måde kan vi holde gang i to bøger og få en god hyggestund. Jeg håber at hun bliver ved med at ville ha' historie længe endnu. Jeg bliver aldrig træt af at læse højt - alt fra Peter Plys til Narnia og Hobitten og Den Magiske Tyv. Og der er stadig masser tilbage på listen.

Anmeld

6. september 2010

jennie-vb

Her læser vi også godnathistorier i hverdagene. Fredag og lørdag, kigger de selv i bøger. og snakker livligt med hinanden om dem. De vælger som regel 2 mindre bøger hver og så bliver de læst på skift. Jeg synes det er hyggeligt, men de vælger heller aldrig de samme hele tiden. Men jeg kunne godt bruge nogle forslag til, før skole alderen. Er der nogen der kan anbefale nogle?

Anmeld

6. september 2010

Lars F-vb

Nu er før-skole alderen jo et vidt begreb, men - Peter Pedal - Peter Plys - Emil - Pippi - Alle vi børn fra Bulderby - alt af Ole Lund Kirkegård - Samlinger af eventyr - Mustafas Kiosk, Lille Frø, Min mormors gebis, og andre af Jacob Martin Strid - Halfdans ABC - Mis med de blå øjne - Cykelmyggen Egon, Cykelmyggen & Dansemyggen - Kipling: hvordan elefanten fik sin lange snabel - Alfons Åberg - hele serien var hvad der sådan lige faldt mig ind.

Anmeld

6. september 2010

jennie-vb

Hold da op Lars, smadder dejligt med så mange gode forslag :) Viktoria er 5 og skal starte i SFO til marts. Jeg kopier lige listen, til næste biblotur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.