Jeg suttede på min finger indtil 1 klasse. Når min idræts lærer så min finger ind i munden tog han altid den og bed på den. Sådan vænnede han mig af .
Min søn David suttede på tommelfingeren indtil han fyldte 4. Det var et stort problem i intet hjalp - han sov bare hver nat med den i munden. Jeg havde lagt mærke til, at når han får fat i sin dyne propper han automatisk tommelfingeren ind. Men han var så glad af sin dyne, han havde brug for den til at sove som nogle børn har brug for sin bamse. Men så rejste vi til Bulgarien hvor han ikke havde sin dyne. Han tænkte faktisk ikke på det fordi der alt var anderledes - sengen og det hele og han accepterede det bare som det er bare sådan i Bulgarien. Og jeg lagt mærke at han ikke propper tommelfingeren i munden længere fordi hans dyne var væk. Da vi kom tilbage til Danmark gemte jeg dynen med det samme før han havde set den. Og indtil nu har han ikke spurgt om sin dyne, han har åbenbart glemt den. Han havde 2 dyner før, den ene brugte han til at dække sig og den anden som var faktisk en sovepose holdt han om sammen med tommelfingeren i munden. Nu får han kun den dyne som er til dækning og det er åbenbart nok. Så jeg ikke har set ham i 1 måned nu at sutte på tommelfingeren og håber at det er slut.
Jeg var på vej at købe det de bruger i Bulgarien til afvænning, noget væske der hældes på fingeren som smager ulækkert. Men på apoteket sagte de at det var ret dyrt, det skulle først bestilles og så virker det alligevel ikke. I det mindste ikke hos alle børn og heller ikke hos apotekedamen barn. Så hun anbefalede ikke at jeg køber den (det var den forrige år vi var derned).
Anmeld