Children see - Gør det jeg siger, ikke det jeg gør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

509 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. september 2010

Fuzzbox-vb

Har i set den her? Det får en til, at tænke på, hvor meget vi egentlig, lærer vores børn, om hvordan man begår sig i omverden! http://www.youtube.com/watch?v=KHi2dxSf9hw

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Hmm, er den ikke kørt så langt ud på overdrevet, at vi alle ærligt kan sige, at 'sådan opfører jeg mig aldrig!'?

Anmeld

3. september 2010

MAMMARAZZI-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Hmm, er den ikke kørt så langt ud på overdrevet, at vi alle ærligt kan sige, at 'sådan opfører jeg mig aldrig!'?
Jo ærligt talt - syns ikke engang den er sjov.

Anmeld

3. september 2010

Fuzzbox-vb

Den skal jo heller ikke være sjov! Og det ovderdrevne er jo ligesom for at illustrere vigtigheden af, at man skal vælge de ting man siger og gør med omhu omkring børn! Og kan i virkelig ærligt sige, at i aldrig går og snakker i mobiltelefon på gaden, skændes højlydt i telefonen, går forbi en der trænger til hjælp, skælder ud på en butiksansat eller sælger pga af en dårlig service eller bander når i kører bil??????????? I skulle tage at være i bilen hos mig, når jeg kører! Og jeg kan se mange, med børn, der er ligesom jeg er i bilen!

Anmeld

4. september 2010

MAMMARAZZI-vb

Fuzzbox skrev:
Den skal jo heller ikke være sjov! Nej det ved jeg godt - men mange bruger jo humor til at trænge igennem med i reklamer Og det ovderdrevne er jo ligesom for at illustrere vigtigheden af, at man skal vælge de ting man siger og gør med omhu omkring børn! Helt enig i, at børn gør hvad vi gør, og ikke hvad vi siger Og kan i virkelig ærligt sige, at i aldrig går og snakker i mobiltelefon på gaden, Aldrig skændes højlydt i telefonen, Aldrig går forbi en der trænger til hjælp, Ikke uden at hjælpe skælder ud på en butiksansat eller sælger pga af en dårlig service Ikke skælde ud - men prøver at komme frem til fælles forståelse eller bander når i kører bil???????????Kun indeni ;) I skulle tage at være i bilen hos mig, når jeg kører! Og jeg kan se mange, med børn, der er ligesom jeg er i bilen!

Anmeld

4. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Fuzzbox skrev:
Den skal jo heller ikke være sjov! Og det ovderdrevne er jo ligesom for at illustrere vigtigheden af, at man skal vælge de ting man siger og gør med omhu omkring børn! Og kan i virkelig ærligt sige, at i aldrig går og snakker i mobiltelefon på gaden, skændes højlydt i telefonen, går forbi en der trænger til hjælp, skælder ud på en butiksansat eller sælger pga af en dårlig service eller bander når i kører bil??????????? I skulle tage at være i bilen hos mig, når jeg kører! Og jeg kan se mange, med børn, der er ligesom jeg er i bilen!
Jeg synes netop, overdrivelsen virker stik mod hensigten - det er jo en karrikeret fremstilling af virkeligheden, og derfor kan jeg roligt sige mig fri for at have nogle ligheder overhovedet med 'synderne'. Jo - jeg taler i mobiltlf. på gaden - og opfatter det ikke som noget forkert. Når det så optræder som en 'forbrydelse' side om side med dyremishandling, ryster jeg bare på hovedet. De andre punkter kan jeg ikke sætte hak ved - jeg kan godt blive vred i trafikken, men jeg ville ALDRIG give fingeren til en anden bilist eller råbe og skrige så overdrevet som damen der. Jeg er sikker på, at en mere realistisk fremstilling ville mane mere til eftertanke. Det er let - FOR let - at ryste disse billeder af sig, fordi de er så groteske.

Anmeld

4. september 2010

Fuzzbox-vb

Piger, kig nu i jeres gadebillede - i vil se, at billederne ikke er overdrevne! Jeg tør vædde med, at de billeder ramte jer - i kunne se jer selv i dem, derfor var det første i skrev, at i ikke troede på den! Hvis i ikke gør én eneste af de ting, der er i den video, så er det fordi at i er blandt de mest hellige menensker på denne planet... Eller aldrig kommer ud for en dør! Det er netop benægterne, denne video skal ramme 'DET der gør vi aldrig, DET der er vildt ovderdrevet!' osv osv... Og så synes jeg da, at det er bekymrene, at de første i tænkte på, var at den skulle være sjov! Der er ikke sjov for fem flade støvkorn i denne video, og humor er da det sidste der ligger i den!

Anmeld

4. september 2010

Soap-vb

Jeg er helt med på at vores børn efteraber os med rigtig mange ting fordi vi er deres forbilleder Men den video der er da sat så meget på spidsen for at illustre dette Jeg ved ikke hvordan du lever men jeg kunne aldrig drømme om at gøre nogen af de ting der foran mine børn og kender heldigvis heller ikke nogen som gør, af hvad jeg kender til Og jeg er sguette hellig overhovedet men kan kende forskel på almindelig rigtig og forkert længere er den da ikke :)

Anmeld

4. september 2010

MAMMARAZZI-vb

Altså Fuzzbox, billederne ramte mig på den måde, at jeg synes de er vildt overdrevne - og følte mig bestemt ikke truffet. ...og i mit tidligere indlæg kan du jo se, hvor meget af det jeg gør - og det er bestemt ikke fordi jeg er det mindste hellig, for mig er det bare ganske almindelig opførsel ;) Om den skal være sjov eller ej - ja dem der har lavet videoen, har så bestemt, at det skulle den ikke. Personligt ville jeg nok have brugt humoren - det synes jeg godt man kan, selvom det er et alvorligt emne.

Anmeld

4. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Fuzzbox skrev:
Piger, kig nu i jeres gadebillede - i vil se, at billederne ikke er overdrevne!
Det sker altså ikke i mit gadebillede, beklager. Mange af episoderne er så grove, at jeg ville være vantro, hvis jeg stødte på noget lignende IRL. Ser du selv den slags på gaden jævnligt? - du skrev jo selv i et af indlæggene, at de var overdrevne.
Jeg tør vædde med, at de billeder ramte jer - i kunne se jer selv i dem, derfor var det første i skrev, at i ikke troede på den!
Det var da noget af en påstand. Hvis det er sådan, det fungerer, hvorfor ramte de så dig?
Hvis i ikke gør én eneste af de ting, der er i den video, så er det fordi at i er blandt de mest hellige menensker på denne planet... Eller aldrig kommer ud for en dør!
Er det helligt ikke at give fingeren til andre, ikke at kaste med sten mod dyr, ikke at råbe og skrige i telefonen og af butiksansatte, ikke at skændes og slå/blive slået, ikke at ryge på offentlige, indendørs steder og smide skoddet på gaden? - osv?
Det er netop benægterne, denne video skal ramme 'DET der gør vi aldrig, DET der er vildt ovderdrevet!' osv osv...
Og det lykkes meget dårligt efter min mening, fordi det ER så overdrevet. Fordi det er episoder, der ville blive omtalt længe og med forargelse i min verden - eller havne i en notits i lokalavisen for nogle af situationernes vedkommende.
Og så synes jeg da, at det er bekymrene, at de første i tænkte på, var at den skulle være sjov!
Det har jeg så heller ikke hverken skrevet eller tænkt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.