Pauser i arbejdstiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2010

kongster-vb

Roger that!! Jeg står ofte på hænder eller laver vejrmøller eller laver løbe-op-af-trappen konkurrencer eller sådan noget på kontoret. Ud og røre sig lidt. Micromanagement er måske nødvendigt i en butik el lign hvor der skal stå nogen i kassen hele tiden og man derfor har planlagte pauser. På arbejdspladser hvor man selv tilrettelægger sin tid og sit arbejde, er pauser bare naturlige afbræk når man trænger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

Spunk-vb

Jeg har ret til 2 x 15 min pause i løbet af dagen - udover frokostpausen, men jeg holder dem sjældent. Jeg har altid en lang to-do liste og for lidt tid, og er for øvrigt rigtig glad for mit job, så derfor bliver det sjædent til noget. Det spiller også en stor rolle, at der ikke er en pause-kultur på min primære arbejdsplads og derfor skal jeg sidde og kukkelure i køkkenet alene. Når jeg en sjælden gang er i en af vores andre filialer hvor der er en pausekultur med fælles kaffe/the og skiftes til at tage brød med deltager jeg altid. Nogle gange tager jeg en pause hvor jeg surfer lidt og hvis jeg virkelig er træt og trænger til fred låser jeg mig inde på et af toiletterne - vi har ingen andre steder hvor man kan være fuldstændig i fred. Synes at det ville være skønt med en sofa hvor man kunne powernappe. Måske skulle jeg også overveje det der trappeløb - jeg sidder nemlig ved en pc hele dagen.

Anmeld

1. september 2010

Spunk-vb

Vi har for øvrigt ingen internetpolitik, men selv hvis min chef skulle finde på at brokke sig ville det være svært for ham at tjekke om det var arbejde eller fornøjelse da vi bruger internet (og facebook) MEGET i mit job. Der er flere af mine kollegaer der surfer og laver private opkald end der er rygere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.