Pauser i arbejdstiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.506 visninger
12 svar
0 synes godt om
31. august 2010

Polyp-vb

Hvordan holder I ekstrapauser i arbejdstiden, hvis I ikke ryger? Er 5 min surfing på nettet accepteret på samme måde som en rygepause? Det er det nemlig ikke hos os...og jeg synes, det er unfair, da en del af rygerne jo er storrygere (de andre kan jo godt lade være med at ryge i arbejdstiden), der holder MANGE pauser hver dag...men de sidder selvfølgelig ikke og 'dovner' foran pc'en...står bare uden for bygningen og er dermed ude af øje i stedet...men kan jo så heller ikke svare telefonen imens :devil: ...er godt klar over at der kan være et issue med internetsikkerhed...men det er så en helt anden situation :blink:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

kongster-vb

Jeg holder pauser når jeg kan og efter hvad samvittigheden tillader. I øjeblikket underviser jeg 8 kursister, som har brug for ret meget hjælp så der er ingen pauser. Dvs vi går da ned og tager en kop kaffe, men der snakker jeg jo også med kursister og er således også på arbejde. Frokosten er også sammen med kursisterne og også arbejde. Når jeg har forberedelsestid, planlægger jeg selv dagen. Nogle gange bliver jeg grebet af noget og har travlt og får ikke holdt pauser. Andre dage surfer jeg lidt meget rundt og snakker m kollegaer. Der er ingen regler for det hos os. Vi er alle meget selvkørende og ingen chef holder øje med om vi surfer lidt eller hvor mange kaffepauser der holdes.

Anmeld

31. august 2010

Webredaktøren-vb

Mine pauser er turen op til kaffemaskinen og toilettet, der heldigvis ligger på en anden etage ;) Da jeg ikke ryger, og mit job jo er at være på nettet i arbejdstiden :) bliver det til 5-6 kopper kaffer i løbet af en arbejdsdag fra 8-17 :blink: Mine kollegaer får dog lov til at surfe og have private samtaler på mobilen inden for rimelighedens grænser - og da de heldigvis er ansvarlige voksne mennesker, er det intet problem. Frihed under ansvar - er det ikke sådan det hedder?

Anmeld

31. august 2010

kongster-vb

Nemlig. Jeg ville bliver tosset af at arbejde et sted, hvor jeg ikke kunne foretage et privat opkald eller surfe lidt. Nogle gange bliver man jo nødt til at ringe i arbejdstiden, hvis det er til et sted, der har lukket udenfor normal arbejdstid. Til gengæld lægger jeg også gerne tid om aftenen og svarer lige tilbage på en mail fra en kunde eller ordner noget til næste dag. Så det hænger vel sammen i sidste ende.

Anmeld

31. august 2010

Polyp-vb

jo det vil jeg jo også mene - synes bare det er møgirriterende med kommentarer fordi man lige kobler af i fem minutter eller ordner noget privat, der ikke kan vente til efter 16, når det er fuld accepteret hvis man skal ryge og hente kaffe en gang i timen og derfor er væk (kontorarbejde for alle) fra sin arbejdsplads i relativt lang tid samlet set over en dag...jeg er bestemt sikker på at rygere og kaffedrikkere også passer deres arbejde, men synes ikke lige jeg vil begynde at ryge eller drikke kaffe for at få 'anerkendt' mine selvindlagte små pauser når ejg synes jeg har behovet ;-)

Anmeld

31. august 2010

Caidas-vb

Der er ingen rygere på mit arbejde, så der er ingen forskel der. Evt rygere skal over til gadekæret, dvs helt uden for matriklen. Jeg har til en hver tid lov til, hvis det passer i dagen, at gå for mig selv. Jeg kan ringe eller surfe, men gør det helst ikke. Min frokost spiser jeg jo med børnene (i børnehaven) og efterfølgende holder vi fælles pause, dvs kaffe-te. Rigtig pause er det jo ikke da vi til en hver tid skal se efter børnene. Men børnene ved at når vi sidder og holder pause, så skal det være vigtigt. Men der er altid plads til en kan sidde og blive trøstet eller andet.

Anmeld

31. august 2010

Polyp-vb

jeg har tidligere været et sted hvor os der ikke røg (eller i hvertfald ikke gjorde i arbejdstiden) fik en ekstra årlig fridag - ikke nok i forhold til tabt arbejdstid for arbejdsgiveren iflg statistikken, men signalværdien var god og rygerne fik tilbudt rygeafvænningskurser Har også været i en vuggestue, hvor vi var to der ikke røg, og da vi også begyndte 'at gå fra for at holde smøgpause 2 x 15 min pr dag' fik vi rigtig mange kommentarer (på ingen måde mobning)indtil lederen stoppede det ved helt at forbyde rygning i arbejdstiden - det er altså rigtig meget tid der går fra ungerne, hvis 4 ud af 6 holder 30 min ekstra pause hver dag og vi hade i forvejen 30 min på skift efter frokost mens ungerne sov og så havde lukkevagterne 15 min inden kl 15 vagterne gik hjem

Anmeld

31. august 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg er enormt dårlig til at holde pauser og arbejder til jeg går hjem, og de pauser der evt er, bruger jeg på at få færdiggjort div mails og papirbunker der altid ligger der. Med andre ord, så når min kaffe at blive kold i kruset, for jeg har simpelthen ikke tid til at drikke den, og internet og smøger er SLET IKKE en del af jobbet :) Såååå, jeg må nyde de sidste 4 mdr hjemme i stuerne inden jeg forsvinder i opgaver......

Anmeld

1. september 2010

Møe-vb

Hos os er det ikke tilladt at ryge i arbejdstiden og heler ikke i frokosten, da denne betales af arbejdsgiver... Tror faktisk heller ikke der er nogle rygere herinde, men det vil jeg da lige kigge på. Holder pauser sådan når arbejdet tillader det... og/eller jeg har siddet med en stor opgave som lige kræver at hjernen renses inden man går videre til det næste. Ellers er mine pauser også som webbi skrive - toiletbesøg og kaffe/te-henter-pauser.

Anmeld

1. september 2010

Lars F-vb

Jeg holder pause når jeg har brug for det. Henter en kop kaffe, eller går ud på terrassen og får lidt luft, eller sidder lidt og kigger ud i luften. Det er der ikke nogen der beklager sig over. Lissom der ikke er nogen der beklager sig over at jeg tjekker min mail efter midnat eller at jeg tager 6:20 flyet til Stockholm og er hjemme igen kl. 20 og kalder det 'en arbejdsdag'. Man har brug for pauser, og ikke mindst for variation. Det gavner ingen at man mosler på med lave resourcer. Hvis man i forvejen bruger det meste af sin arbejdstid ved PCen vil jeg nu ikke anbefale 5 min web-surf som pause. Kroppen har brug for at komme ud af de låste positioner. Rejs dig, lav nogen stræk-øvelser, gå lidt rundt, gå hen til vinduet og kig ud; det er godt for hovedet og kreativiteten, og det er helt nødvendigt for kroppen. Arbejdsgivere der har så meget mikro-management, at 5 min pause ikke er tilladt trænger i den grad til at komme ind i det 21 århundrere. Det holder ingen steder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.