Fritidsinteresser...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2010

Pia74-vb

Vores børn er godt nok ikke tweens men 5½ år og 7 år :) Hende på 7 år har fået lov til at starte på lørdagsridning, men hun har også snakket om det et helt år. De sidste to år har hun gået til gymnastik, som vi dropper nu. Hun går også til svømning en gang om ugen, det er så sammen med lillebror. Så vi har to aftner om ugen til børnenes hobbier og en gang zumba til mig. Vores børn skal ikke gå til mere, de har også flere legeaftaler per næse i løbet af ugen og det skal der også være plads til :) Angående karate - vores vennepars pige startede i karate da hun var 5 år :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

Pikora-vb

Johannamor skrev:
M.h.t. fritidsinteresser, så tror jeg ikke, man bare skal opfylde alle de ønsker, som ungerne kan have. Selvfølgelig skal de have lov til at lave noget, de synes er sjovt, og selvfølgelig skal man stimulere deres evner. Til gengæld kan de ikke overskue, hvad der skal til for at få en hverdag til at hænge sammen...
Lige præcis!! Vi ved det jo godt, og alligevel gik det galt sidste år. Blokfløjten blev puttet oveni det andet, vi tænkte, at det var jo ikke så lang tid, og en meget rolig aktivitet. Men alligevel skal man jo ud af huset en gang mere, og faktisk er hun totalt brugt, når hun har spillet, fordi hun har koncentreret sig så meget. -Og luft skal der jo igså til at spille ;) Hun var vist tæt på at blive stresset til sidst; og det var da helt klart vi forældres ansvar!

Anmeld

26. august 2010

MAMMARAZZI-vb

Pia74 skrev:
Vores børn skal ikke gå til mere, de har også flere legeaftaler per næse i løbet af ugen og det skal der også være plads til :)
Lige præcis - der skal også være tid til legeaftaler. Det synes jeg var et problem allerede sidste år, fordi børnene går til noget forskelligt alle ugens dage - nogle børn var det nærmest umuligt at finde en dag, hvor begge kunne. Regner med, at min datter kun skal gå til dans - disco og hip hop. Det blir alligevel også til nogle weekender indimellem. ...og foruden skolen går hun også til kor og minikonfirmand - og hvis der også skal være tid til lektier sååå... og så synes jeg også det er fedt, at der er nogle dage, hvor vi bare kan hygge sammen hjemme, læse bøger eller gå en tur og få en is...

Anmeld

27. august 2010

uni-gruppe-vb

Helt klart skal der være tid til sociale aftaler. Men det er min oplevelse at fodbolden ER en meget stor del af det sociale liv også. De lærer en masse jævnaldrende at kende som ikke er fra samme skole, og få på den måde mulighed for en noget større bekendtskabskreds. Og det synes jeg er en rigtig god ting. Faktisk er de over 30 på min datters årgang, så de lærer også rigtig meget om at der skal være plads til alle. Både dem man svinger med og så de andre. Lidt uden for emnet måske, men dog en del af det at have fritidsinteresser.

Anmeld

27. august 2010

MAMMARAZZI-vb

Hera skrev:
Helt klart skal der være tid til sociale aftaler. Men det er min oplevelse at fodbolden ER en meget stor del af det sociale liv også. De lærer en masse jævnaldrende at kende som ikke er fra samme skole, og få på den måde mulighed for en noget større bekendtskabskreds. Og det synes jeg er en rigtig god ting. Faktisk er de over 30 på min datters årgang, så de lærer også rigtig meget om at der skal være plads til alle. Både dem man svinger med og så de andre. Lidt uden for emnet måske, men dog en del af det at have fritidsinteresser.
Synes da klart, at det hører med til dette emne ;) Der er da stor forskel på, om man går til noget, hvor man er alene - eller om man skal indordne sig sammen med en større flok.

Anmeld

27. august 2010

Lars F-vb

Hera skrev:
Helt klart skal der være tid til sociale aftaler. Men det er min oplevelse at fodbolden ER en meget stor del af det sociale liv også. De lærer en masse jævnaldrende at kende som ikke er fra samme skole, og få på den måde mulighed for en noget større bekendtskabskreds.
Helt enig. Ungernes omgangskreds er mere end bare skolen, og den udvikler sig hele tiden. Og det er værdifuldt at kunne gå ind i en ny sammenhæng, lære nye spilleregler, bygge relationer i en anden gruppe. Når de bliver ældre kan det meget vel være at sport, musik, dans, osv og ikke skolen er kilde til de venskaber man gør mest ud af. Hos os er der legetaler med kammerater fra skolen, men sandelig osse med kammerater fra sport, musik, tilbage fra børnehaven, osv. Og at gå til fodbold er jo meget mere en bare fodbold; det er venskaber, leg, ture, overnatninger, osv.

Anmeld

27. august 2010

Johannamor-vb

Ja, det sociale betyder vildt meget i forhold til fritidsinteresser. Min 6-årige er netop startet i børnehaveklasse med syv andre fra børnehaven og derudover tre, han går til fodbold med. De kender selvfølgelig også nogle andre i forvejen, så klassen hænger sammen på kryds og tværs fra første dag - selvom nogle bånd selvfølgelig er stærkere end andre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.