Den 6-årige går til fodbold - det er to gange om ugen.
Den 4-årige skal gå til ballet; sidste år gik hun til gymnastik i bryderklubben, og selvom hun var meget glad for det, fortsætter vi ikke: Jeg syntes, at der var for mange små fjollehoveder, og på sigt synes jeg nok heller ikke, at brydning er en oplagt sport til hende. Hen over sommeren gik pigen også til fodbold, men hun vil ikke mere; måske er hun for lille - storebror ville heller ikke derhen som 4-årig. Vi har så fået anbefalet en danseskole - og tøsen har valgt ballet.
Jeg havde tænkt på svømning også, til begge, men dels kan jeg ikke helt overskue det tidsmæssigt, dels vil jeg ikke presse citronen: Ungerne har også bare brug for ro efter en lang dag blandt andre børn, de skal kunne løbe rundt og lege med vennerne på vejen, og de skal i seng mellem 19.30 og 20.00, så de kan fungere dagen efter.
M.h.t. fritidsinteresser, så tror jeg ikke, man bare skal opfylde alle de ønsker, som ungerne kan have. Selvfølgelig skal de have lov til at lave noget, de synes er sjovt, og selvfølgelig skal man stimulere deres evner. Til gengæld kan de ikke overskue, hvad der skal til for at få en hverdag til at hænge sammen...
Anmeld