Fritidsinteresser...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.464 visninger
16 svar
0 synes godt om
24. august 2010

MAMMARAZZI-vb

Nyt skoleår - ny sæson for fritidsinteresser :ohmy: Min datter har i flere år gået til disco, og er rigtig glad for det - super. Det vil hun gerne fortsætte med, og selvfølgelig skal hun det. Hun vil også gerne gå til hip hop, standard og latin, svømning, spejder og ridning - og det kan bare slet ikke lade sig gøre... Tid & penge :woohoo: Har overvejet at give hende lov til at gå til alle tre ting i dans - for at holde det samlet.. ...men f*** det blir dyrt :X bare kontingent er langt over 3.000 kr. Jeg vil gerne støtte hende i noget hun interesserer sig for (og er god til) - men en ting er kontingent, noget andet er pointturneringer, stævner(deltagergebyr) og udstyr. Har selv syet discotøj hidtil - men er ikke glad for at skulle ud i standard og latin- junglen.. Har jeres børn også mange ønsker om fritidsaktiviteter - og hvor meget går de til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

uni-gruppe-vb

Her går tøsen til guitar (privat undervisning til en formue), og spiller fodbold. Jeg synes det er alt rigeligt. Fodbold er 2 x ugentlig, og guitar ½ time 1 x om ugen. Har så fået det lagt så hun kan tage direkte fra guitar til fodbold den ene gang, så det stadig kun er 2 dage om ugen der bruges. Men så er der lige en ekstra aften med kamp, eller evt. en kamp i week-enden. Så er der lige et stævne et sted, eller på hjemmebane (hvor mor her er sååå nem, og altid havner i cafeteriet eller laver noget andet praktisk. Hun har spillet fodbold siden hun var 5 (er 12 nu), undtagen sidste år hvor hun forsøgte sig med badminton. Det var hun også god til, og ville gerne fortsætte med begge dele, men det kan jeg overhovedet ikke overskue, for det er også 2 x ugentlig. Så 1 x kreativ og 1 x idrætsklub må være nok.

Anmeld

25. august 2010

kongster-vb

Min datter får klaverundervisning en gang om ugen, men det foregår herhjemme (læreren kommer herover) så det er ikke ud-af-huset. Så spiller hun i band i klubben, men det skal hun jo heller ikke køre efter og det foregår lige efter skole, så det er bare i stedet for at stå og spille pool eller lave krea-ting i klubben. Og så skal begge børn gå til svømning i år. Det glæder de sig vildt til. Jeg har fundet hold, så de kan gå samme dag og lige efter hinanden. Så må jeg sidde og læse højt for den der ikke skal svømme eller hjælpe til med lektier. Jeg synes det er rigeligt. Min datter gik på et tidspunkt til ting 3 gange om ugen og det var for meget, syntes hun selv. Hun elsker at have tid til at nulre rundt herhjemme og tage i svømmehallen med veninder, så hele hendes uge skal ikke være planlagt for meget.

Anmeld

25. august 2010

NikiFin-vb

Ikke noget indtil nu men overvejer karate til David

Anmeld

25. august 2010

kongster-vb

Min datter har gået til karate og været glad for det. De skal være 7 år når de starter, de fleste steder. Det kræver at de kan koncentrere sig, for mange af øvelserne er gentagelse efter gentagelse. Jeg kan anbefale Københavns karateklub, men ikke Frederiksberg karateklub. Det var godt for min datter at få styrket koncentrationen og hun kom i god form. Men har man et barn, som har svært ved at høre efter og stå stille, så er karate måske ikke det bedste valg. Sønnike gik til capoira og der fik de mere lov til at lege og bevæge sig. Der kan de starte fra de er 4 år mener jeg.

Anmeld

25. august 2010

NikiFin-vb

kongster skrev:
Det var godt for min datter at få styrket koncentrationen og hun kom i god form. Men har man et barn, som har svært ved at høre efter og stå stille, så er karate måske ikke det bedste valg.
derfor venter vi indtil David er klar til at adlyde regler. Men generelt er karate en god sport, min mand er karatemand og jeg har også prøvet det lidt men det var for hårdt for mig og jeg generelt ikke kan lide slåskampe.

Anmeld

25. august 2010

Johannamor-vb

Den 6-årige går til fodbold - det er to gange om ugen. Den 4-årige skal gå til ballet; sidste år gik hun til gymnastik i bryderklubben, og selvom hun var meget glad for det, fortsætter vi ikke: Jeg syntes, at der var for mange små fjollehoveder, og på sigt synes jeg nok heller ikke, at brydning er en oplagt sport til hende. Hen over sommeren gik pigen også til fodbold, men hun vil ikke mere; måske er hun for lille - storebror ville heller ikke derhen som 4-årig. Vi har så fået anbefalet en danseskole - og tøsen har valgt ballet. Jeg havde tænkt på svømning også, til begge, men dels kan jeg ikke helt overskue det tidsmæssigt, dels vil jeg ikke presse citronen: Ungerne har også bare brug for ro efter en lang dag blandt andre børn, de skal kunne løbe rundt og lege med vennerne på vejen, og de skal i seng mellem 19.30 og 20.00, så de kan fungere dagen efter. M.h.t. fritidsinteresser, så tror jeg ikke, man bare skal opfylde alle de ønsker, som ungerne kan have. Selvfølgelig skal de have lov til at lave noget, de synes er sjovt, og selvfølgelig skal man stimulere deres evner. Til gengæld kan de ikke overskue, hvad der skal til for at få en hverdag til at hænge sammen...

Anmeld

25. august 2010

Rita-vb

Mine to store må/skal gå til én ting. De har prøvet taekwondo, karate og bordtennis (og min ældste har afprøvet fodbold og svømning). I år vil de vist gå til bordtennis igen. Det koster 1000kr pr sæson, så det er til at leve med :) Jeg synes det bliver for meget hvis de går til mere end én ting (der er 2x1½ times træning om ugen i bordtennis), der skal jo også være tid til at alt muligt andet. Omvendt har jeg bestemt at de SKAL gå til noget sport - ellers sidder de bare og hænger foran computeren :laugh:

Anmeld

26. august 2010

Polyp-vb

mit enebarn har også altid skullet dyrke holdsport - han har så spillet basket ball i nu 7 år - og nu er det eneste sport, da de træner 3 - 4 gange om ugen + kampe, turneringer og camps i ferierne. Da han var yngre og ikke trænede så meget, gik han til spejder en gang om ugen + weekendture i ny og næ, samt svømning i tre år (vi havde tilmeldt det meste af klassen på samme hold i den lokale svømmeklub og havde en køreordning hvor vi skiftedes) - og indtil for ca 1 1/2 år iden gik han også til rollespil i Rude skov eller på Amager Fælled hver anden lørdag hvis der var tid og lyst. Han har selv valgt til og fra - eneste krav har været at skolen skal passes og han skal være glad for det han så går til

Anmeld

26. august 2010

Pikora-vb

Vi plejer at sige 2 ting for vores datter (9 år) Det blev så sidste år til blokfløjte og håndbold og svømning, og så liiige rollespil; men det tæller ikke rigtig med, for det er kun en lørdag om måneden. (-Hvor har vi så lige lært at tælle?!) Men så i løbet af sæsonen 'udvidede' håndbold sig til 2 gange om ugen, og så kunne man jo ikke så nemt sige fra. Så med kampe i weekenderne også endte det med at blive alt, alt for meget. I år er håndbold så igen kun en gang om ugen (træneren har ikke tid til mere), og musikteorien ligger lige i forlængelse af hendes spillelektion, så det er samlet. Svømning er slut (nu svømmer hun hæderligt, det var et krav fra os), rollespil kører stadig. Og der er ro på igen, så det er rart. Det ændrer jo selvfølgelig ikke ved, at der stadig er 1000 ting hun også gerne ville gå til, men den går altså bare ikke! Hun har også et stort nulre-rundt-derhjemme-og-lave-ikke-en-skid-behov!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.