Mysteriet om chokoladesmørcremen er løst....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
mariamiss6 skriver:

Hmmmm Måske skulle jeg også prøve den næste gang....

Er jeg den eneste der synes at MMF er kvalmende sødt lige gyldig hvor tyndt et lag man lægger på????

Idag kunne jeg ikke engang spise 2 bidder af den kage jeg skal servere imorgen.... (jeg skar en stribe fra, til prøvesmagning)

Jeg syntes faktisk ikke det er for sødt Jeg syntes det er helt ok. Men jeg er jo også en MEGET sød pige hehe

Men du kan jo prøve det der med at blande det med marcipan, så smager det nok lidt anderledes.

ELLER, prøve med sådan nogen smagsdråber. Jeg har pebermynte essens, rom essens og mandelessens... og måske citronolie? Så ændrer det vel smag, kunne jeg forestille mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Jeg syntes faktisk ikke det er for sødt Jeg syntes det er helt ok. Men jeg er jo også en MEGET sød pige hehe

Men du kan jo prøve det der med at blande det med marcipan, så smager det nok lidt anderledes.

ELLER, prøve med sådan nogen smagsdråber. Jeg har pebermynte essens, rom essens og mandelessens... og måske citronolie? Så ændrer det vel smag, kunne jeg forestille mig

Tja jeg ha rtænkt på smagsessens.... men jeg har bare ikke gjort noget ved det hehe.......

jamen jeg er jo også selv til alt der er sødt, men altså, jeg synes godt nok det her er slemt.... måske er det bare fordi jeg har brugt så meget tid i dunsten, at jeg ikke kan klare det, måske er det bedre imorgen...

Jeg har da smagt en masse af den slags kager, bare ikke nogen jeg selv har lavet, og jeg har aldrig syntes det var for sødt..... jeg går ud fra det ha rværet sugarpaste, og henrik og kenneth synes at sugarpasten er meget sødere end MMF....... såååå måske er jeg bare blevet lidt sær..... men jeg er jo også ved at være gammel så det skal nok passe, jeg er også en smule senil hehe...

Anmeld

6. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
mariamiss6 skriver:

Tja jeg ha rtænkt på smagsessens.... men jeg har bare ikke gjort noget ved det hehe.......

jamen jeg er jo også selv til alt der er sødt, men altså, jeg synes godt nok det her er slemt.... måske er det bare fordi jeg har brugt så meget tid i dunsten, at jeg ikke kan klare det, måske er det bedre imorgen...

Jeg har da smagt en masse af den slags kager, bare ikke nogen jeg selv har lavet, og jeg har aldrig syntes det var for sødt..... jeg går ud fra det ha rværet sugarpaste, og henrik og kenneth synes at sugarpasten er meget sødere end MMF....... såååå måske er jeg bare blevet lidt sær..... men jeg er jo også ved at være gammel så det skal nok passe, jeg er også en smule senil hehe...

Jeg har jo ikke lavet sugarpaste endnu, men umiddelbart, syntes jeg ikke at mmf'en er SØD-SØD, men SMAGSLØG er jo nu engang forskellige  Heldigvis. Så det kan godt være at du har smagsløg, der smager det SØDE i mmf... måske måske

Anmeld

6. september 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Jeg har jo ikke lavet sugarpaste endnu, men umiddelbart, syntes jeg ikke at mmf'en er SØD-SØD, men SMAGSLØG er jo nu engang forskellige  Heldigvis. Så det kan godt være at du har smagsløg, der smager det SØDE i mmf... måske måske

Kan ske, man ved jo aldrig.......

Jeg mistede faktisk også, næsten totalt, lysten til slik mens jeg ventede Felix..... det eneste jeg rigtig gad indtage var sun lollyer hehe....

Anmeld

6. september 2009

Heidi.

mariamiss6 skriver:

Jeg ved ved der er gået galt..... jeg hentede jo nye forsyninger idag, og i den anledning fik jeg lige taget et ekstra kig på mine æggeblommer (pasteuriserede), der er jo 2 blommer i hver bøtte..... Så jeg har haft brugt 8 blommer i stedet for 4....... så deeeeet forklarer den grimme smag.... jeg pøsede lidt ekstra chokolade, smør, og flormelis (alt på slump) i cremen, og NU smager den altså fint nok..... Så den er røget på kagen alligevel....

NÅHR Jamen så er alt jo godt

For den smager altså ikke skidt

Anmeld

6. september 2009

KWL

mariamiss6 skriver:

Hmmmm Måske skulle jeg også prøve den næste gang....

Er jeg den eneste der synes at MMF er kvalmende sødt lige gyldig hvor tyndt et lag man lægger på????

Idag kunne jeg ikke engang spise 2 bidder af den kage jeg skal servere imorgen.... (jeg skar en stribe fra, til prøvesmagning)

Jeg bryder mig heller ikke om det - synes også det er for SØDT. Men jeg tager det bare af når jeg spiser kagen, for resten kan jeg godt lide.
Men vil ikke undvære det for jeg elsker at pynte kagen med det

Anmeld

6. september 2009

ekzunz

Zafir skriver:

Nøøøøøj det lyder... umiddelbart som SUPER MEGA NICE!!!! har vi opskrift på det i opskrift tråden? Ellers vil jeg gerne efterlyse  

Ja, opskriften er i tråden. Afhængigt af hvor stor din kage er, skal du måske overveje kun at lave halv portion. Jeg lavede kun en halv til piratkagen - og der var endda noget tilbage.

Og det er super mega nice.... Ungerne slås om at slikke skålen....

Anmeld

6. september 2009

ekzunz

Zafir skriver:

Enig enig - jeg synes heller ikke det er for sødt...Synes faktisk ikke det smager af så meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.