Mysteriet om chokoladesmørcremen er løst....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.338 visninger
17 svar
0 synes godt om
5. september 2009

mariamiss6

Jeg ved ved der er gået galt..... jeg hentede jo nye forsyninger idag, og i den anledning fik jeg lige taget et ekstra kig på mine æggeblommer (pasteuriserede), der er jo 2 blommer i hver bøtte..... Så jeg har haft brugt 8 blommer i stedet for 4....... så deeeeet forklarer den grimme smag.... jeg pøsede lidt ekstra chokolade, smør, og flormelis (alt på slump) i cremen, og NU smager den altså fint nok..... Så den er røget på kagen alligevel....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2009

linemus

Puha, det lyder altså heller ikke alt for lækkert  

Anmeld

5. september 2009

mariamiss6

linemus skriver:

Puha, det lyder altså heller ikke alt for lækkert  

da jeg smagte den første gang, var min første tanke faktisk, at jeg synes æggeblommerne smagte meget igennem.... men slog det bort fordi i andre sagde det var smøret hehe........ nåh men den smager fint nu, æggeblommerne er godt skjulte nu, og kagen er dækket med det.......

der gik i øvrigt næsten 2 hele portioner til min lille bitte kage, gad vide om det kun er fordi den er rektanklet eller om det også havde været nødvendigt ved en rund kage, af samme mængde dej.....

Anmeld

5. september 2009

ekzunz

mariamiss6 skriver:

da jeg smagte den første gang, var min første tanke faktisk, at jeg synes æggeblommerne smagte meget igennem.... men slog det bort fordi i andre sagde det var smøret hehe........ nåh men den smager fint nu, æggeblommerne er godt skjulte nu, og kagen er dækket med det.......

der gik i øvrigt næsten 2 hele portioner til min lille bitte kage, gad vide om det kun er fordi den er rektanklet eller om det også havde været nødvendigt ved en rund kage, af samme mængde dej.....

Jeg lavede også chokoladesmørcreme igår, og jeg synes heller ikke der var ret meget. Jeg havde bagt en bradepandekage og skulle bare bruge det som fyld - men der var næsten ikke nok til bare at dække bunden, det blev ihvertfald et meeeget tyndt lag. Men det gjorde nu ikke noget, for jeg synes ikke det smager særlig godt....

Så istedet for at bruge også at bruge det til at smøre piratkagen op med, så lavede jeg 1/2 portion ucf - det smager super, tager 2 min. at lave og er rigtigt nemt at arbejde med.

Anmeld

5. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
mariamiss6 skriver:

Jeg ved ved der er gået galt..... jeg hentede jo nye forsyninger idag, og i den anledning fik jeg lige taget et ekstra kig på mine æggeblommer (pasteuriserede), der er jo 2 blommer i hver bøtte..... Så jeg har haft brugt 8 blommer i stedet for 4....... så deeeeet forklarer den grimme smag.... jeg pøsede lidt ekstra chokolade, smør, og flormelis (alt på slump) i cremen, og NU smager den altså fint nok..... Så den er røget på kagen alligevel....

HAHA hvor skægt

Fedt du fik det løst

Anmeld

5. september 2009

Moderator

Znuzke skriver:

Jeg lavede også chokoladesmørcreme igår, og jeg synes heller ikke der var ret meget. Jeg havde bagt en bradepandekage og skulle bare bruge det som fyld - men der var næsten ikke nok til bare at dække bunden, det blev ihvertfald et meeeget tyndt lag. Men det gjorde nu ikke noget, for jeg synes ikke det smager særlig godt....

Så istedet for at bruge også at bruge det til at smøre piratkagen op med, så lavede jeg 1/2 portion ucf - det smager super, tager 2 min. at lave og er rigtigt nemt at arbejde med.

WHAT?! Hvad er nu UCF??? Syns jeg havde fået styr på termerne hehe

Anmeld

5. september 2009

ekzunz

Zafir skriver:

WHAT?! Hvad er nu UCF??? Syns jeg havde fået styr på termerne hehe

Jamen det er da Ultimate Chocolate Frosting - min favorit!!

Den må du prøve.....

Anmeld

5. september 2009

linemus

Znuzke skriver:

Den må du prøve.....

Den mangler jeg også at prøve. Det må jeg helt klart gøre næste gang.

Anmeld

5. september 2009

mariamiss6

Znuzke skriver:

Den må du prøve.....

Hmmmm Måske skulle jeg også prøve den næste gang....

Er jeg den eneste der synes at MMF er kvalmende sødt lige gyldig hvor tyndt et lag man lægger på????

Idag kunne jeg ikke engang spise 2 bidder af den kage jeg skal servere imorgen.... (jeg skar en stribe fra, til prøvesmagning)

Anmeld

6. september 2009

Moderator

Znuzke skriver:

Den må du prøve.....

Nøøøøøj det lyder... umiddelbart som SUPER MEGA NICE!!!! har vi opskrift på det i opskrift tråden? Ellers vil jeg gerne efterlyse  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.