Uvaner der går i arv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2010

MAMMARAZZI-vb

kongster skrev:
Jeg drikker alt for meget kaffe og min næsten-ti-årige datter er begyndt at drikke det også! I små doser, men det er kun fordi jeg siger nej. Ellers ville hun drikke det dagen lang. Suk... Og så roder jeg. Og min mand gør. Da jeg var efter datteren for at rode den anden dag var svaret 'jo men se lige hvilken familie jeg vokser op i'. Æv - dumme kvikke unge
Ja hun er bestemt kvik :laugh: :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2010

Heidi Nielsen-vb

MAMMARAZZI skrev:
Signe1704 skrev:
Kan godt finde på at gå rundt når jeg snakker i telefon og det gør min datter på 3 år i høj grad (og så elsker hun at snakke i telefon ligesom sin mor :blush: ).
Jeg undrede mig også over, hvorfor min datter altid gik rundt, når hun talte i telefon - indtil jeg opdagede, at det gjorde jeg også selv :laugh: Jeg var slet ikke klar over det - men det er da lige til at få stress af at se på. Tilbage til telefoner med ledning :laugh: :laugh:
Det samme her ;) Alexander vader huset rundt med sin legetøjsmobil og lader som han snakker med mormor, farmor eller hvem det nu kan være.....først når han har været i alle rum er han færdig med at 'snakke'.....det ser så komisk ud......men både min mand og jeg gør det samme....

Anmeld

13. august 2010

MAMMARAZZI-vb

Spunk skrev:
Min mand drikker meget cola, og det betyder desværre at spunken er enormt interesseret i cola-flasker. Nu har vi aftalt, at vi kun må drikke cola når hun sover, men indtil videre er flasker stadig yderst interessante.
Jeg er også alllt for vild med cola, men er heldig med mine unger - de kan ikke fordrage det. Min søn på 16 mdr. er også helt vild interesseret i colaflasken (tror der er fordi der er rød på etiketten, og colaen bevæger sig). Da han blev ved med at pege på flasken og 'give lyd', gav jeg ham lov til at smage. Han blev fuldstændig forskrækket over alt det brus, så han spyttede det ud med det samme. Det samme med min datter, da hun var helt lille - og hun hader det stadig, for hun drikker aldrig sodavand B)

Anmeld

13. august 2010

Lars F-vb

Jeg roder; jeg er slem til lige at udsætte at sætte ting på plads eller lige sætte en kop fra mig på gulvet eller trappen, osv. Og det der liiige - det har tøsen helt klart overtaget.

Anmeld

13. august 2010

Trunte K-vb

Jeg er rigtig dårlig til at smide ud og som følge af det roder jeg. Nu kan jeg se at vores store også er begyndt at være en 'samler', så nu øver vi os i at smide ud sammen :unsure: . Jeg synes ellers minimalistisk kan være rigtig rart at opholde sig i, har bare indset at det ikke bliver i dette liv :)

Anmeld

14. august 2010

Signe1704-vb

Kom lige i tanke om at jeg altid sidder og nipper i skålene med mad når vi er færdige med at spise - det gør de to store også nu :angry:

Anmeld

14. august 2010

Webredaktøren-vb

Jeg er ekstremt dårlig til at følge regler... tæller det som en dårlig vane? :huh: Altså, regler som jeg ikke lige kan se pointen med. F.eks. om toiletrullen skal vende den ene eller den anden vej - om Nutella skal i køleskab eller stå ude osv. ;) Derfor er det heller ikke den store overraskelse, at jeg nu har en dreng, der helt går sine egne veje, og ikke bare hopper i et par gummistøvler, fordi mor fortæller, at det gør man, når det regner...

Anmeld

14. august 2010

kongster-vb

Signe1704 skrev:
Kom lige i tanke om at jeg altid sidder og nipper i skålene med mad når vi er færdige med at spise - det gør de to store også nu :angry:
Den vane har jeg også haft, men er stoppet, netop fordi ungerne kopierede. Jeg var til familiefest idag og der sad en stor knægt på 10 år og tog kød fra fadet med fingrene og spiste det med fingrene og så kom jeg til at tænke på vanen igen. Det så altså ikke godt ud :-(

Anmeld

14. august 2010

Signe1704-vb

kongster skrev:
Signe1704 skrev:
Den vane har jeg også haft, men er stoppet, netop fordi ungerne kopierede. Jeg var til familiefest idag og der sad en stor knægt på 10 år og tog kød fra fadet med fingrene og spiste det med fingrene og så kom jeg til at tænke på vanen igen. Det så altså ikke godt ud :-(
Jeg prøver også at lade være, men det er ikke altid jeg tænker over det :blush: Og nej det ser ikke lækkert ud - jeg vil heller ikke have andre roder i min mad.

Anmeld

14. august 2010

Caidas-vb

Signe1704 skrev:
Ups, det gør jeg også men det er heldigvis ikke videregivet endnu,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.