Uvaner der går i arv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
24 svar
0 synes godt om
12. august 2010

Caidas-vb

Mange gange har man en dårlig vane som man nødig ser går videre. En af mine er at jeg tit står foran køleskabet og lige snupper en plade pålægschokolade, dem med 3 stk samlet. Og tit står jeg og lige tager en slurk cola fra 1½ l flaske. Forleden dag kom Freja og åbnede køleskabet, rodede lidt rundt, fandt æsken med p-laden. Siger jeg skal bare hae en, ikke mor. Jeg siger bare ja, og ser at hun også lige tager en 3stks. Lidt efter kommer Luise og henter colaen, og drikker, dog uden at åbne proppen. Har I videregivet jeres vaner.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2010

Signe1704-vb

Jeg har slet ingen dårlige vaner ;) (Udover at jeg ryger og drikker masser af cola når børnene sover). Men det er de heldigvis ikke gamle nok til endnu og jeg må jo bare håbe at de er klogere end deres forældre og derfor lader være med at ryge. Kan ikke lige komme i tanke om andet - nåhhh jo. Kan godt finde på at gå rundt når jeg snakker i telefon og det gør min datter på 3 år i høj grad (og så elsker hun at snakke i telefon ligesom sin mor :blush: ).

Anmeld

13. august 2010

Frede-vb

Jeg drikker af mælkekartonen, men kun når der ikke er nogen til stede. Af og til bliver jeg dog afsløret, og så må jeg igang med hele kartonen... altså drikke resten. Jeg bander også lidt for meget og får straks besked af mine børn. De spørger hver gang, hvorfor jeg må bande, når de ikke må, men så lover jeg højt og helligt, at det var absolut sidste bandeord, der kom ud af min mund. Jeg vil simpelt hen ikke have, at mine børn bander... :S

Anmeld

13. august 2010

kongster-vb

Jeg drikker alt for meget kaffe og min næsten-ti-årige datter er begyndt at drikke det også! I små doser, men det er kun fordi jeg siger nej. Ellers ville hun drikke det dagen lang. Suk... Og så roder jeg. Og min mand gør. Da jeg var efter datteren for at rode den anden dag var svaret 'jo men se lige hvilken familie jeg vokser op i'. Æv - dumme kvikke unge

Anmeld

13. august 2010

als-vb

Mig og hendes far kaster meget bold til hinanden og tøsen har så fået det indtryk at man må kaste med alt. Og det var jo ikke hensigten.

Anmeld

13. august 2010

Spunk-vb

Min mand drikker meget cola, og det betyder desværre at spunken er enormt interesseret i cola-flasker. Nu har vi aftalt, at vi kun må drikke cola når hun sover, men indtil videre er flasker stadig yderst interessante.

Anmeld

13. august 2010

NikiFin-vb

Caidas skrev:
Mange gange har man en dårlig vane som man nødig ser går videre. En af mine er at jeg tit står foran køleskabet og lige snupper en plade pålægschokolade, dem med 3 stk samlet. Og tit står jeg og lige tager en slurk cola fra 1½ l flaske. Forleden dag kom Freja og åbnede køleskabet, rodede lidt rundt, fandt æsken med p-laden. Siger jeg skal bare hae en, ikke mor. Jeg siger bare ja, og ser at hun også lige tager en 3stks. Lidt efter kommer Luise og henter colaen, og drikker, dog uden at åbne proppen. Har I videregivet jeres vaner.
du har bestemt videregivet dine vaner. Måske har jeg også men ikke noget falder mig ind lige i øjeblikket. Det ser ud som om de lærer mere af sin far

Anmeld

13. august 2010

NikiFin-vb

Jeg kommer nu i tanke om at jeg har set David at lege at han ryger cigaretter (en pind det var han brugte). Og det så så professionelt ud men jeg kan ikke komme i tanker om hvor han har set det, fordi ingen omkring os ryger. Men det ser ud som om han har vokset med denne vane. Han er åbenbart en bedre skuespiller end jeg havde forestillet mig, it is amazing, incredible... :ohmy:

Anmeld

13. august 2010

NikiFin-vb

Frede skrev:
Jeg drikker af mælkekartonen, men kun når der ikke er nogen til stede. Af og til bliver jeg dog afsløret, og så må jeg igang med hele kartonen... altså drikke resten. Jeg bander også lidt for meget og får straks besked af mine børn. De spørger hver gang, hvorfor jeg må bande, når de ikke må, men så lover jeg højt og helligt, at det var absolut sidste bandeord, der kom ud af min mund. Jeg vil simpelt hen ikke have, at mine børn bander... :S
hehe, der er bestemt flere ting du laver når der er ingen vidner. Sige mere pls, det bliver spændende ;)

Anmeld

13. august 2010

MAMMARAZZI-vb

Signe1704 skrev:
Kan godt finde på at gå rundt når jeg snakker i telefon og det gør min datter på 3 år i høj grad (og så elsker hun at snakke i telefon ligesom sin mor :blush: ).
Jeg undrede mig også over, hvorfor min datter altid gik rundt, når hun talte i telefon - indtil jeg opdagede, at det gjorde jeg også selv :laugh: Jeg var slet ikke klar over det - men det er da lige til at få stress af at se på. Tilbage til telefoner med ledning :laugh: :laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.