Kalle & Co flyverdragt og thermotøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.558 visninger
37 svar
0 synes godt om
10. august 2010

Spunk-vb

Der er jo udsalg lige for tiden, og man kan få flyverdragt for 150 kr. og thermotøj for 100 kr. Jeg synes at det lyder som meget gode priser, så jeg overveje at investere så vi så småt bliver klar til spunkens vuggestuestart. Er der nogen der kender mærket og kan fortælle mig om det er ok kvalitet? Hvad skal man tænke på når man køber: elastikker under skoene, hætte der kan knappes af?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2010

Kirle-vb

Ved ikke noget om det - smid et link ind og så vil jeg gerne kigge på det :)

Anmeld

10. august 2010

Spunk-vb

Det er nogen jeg har set irl :laugh: Kan ikke finde dem jeg har set på online, men de er lavet i 100 % polyester. Er alle flyverdragter lavet af polyester?

Anmeld

10. august 2010

Kirle-vb

Ja jeg tror de fleste flyverdragter er 100% polyester MEN der er radikalt forskel på polyester og der må man enten tage følesansen og fornuften i brug. For tynde 'shells' går lettere i stykker og bliver hurtigere våd. Du må i øvrigt hverken bruge skyllemiddel eller centrifugerer vandafvisende tøj. Men jo elastikker under fødderne, velcro i hætten, vindlåse til lynlåsene, selvfølgelig ingen snore eller ting der kan sidde fast i er et must. Der er pasform, en baggy som Ticket To Heaven, er længere tid om at blive varmet op end en smal model som måske til gengæld hurtigere vokses ud af. Der er forskel på ærmernes længde(suk! ved det men det er bare sur røv at stå i januar med en flyverdragt der stumper i ærmerne) og også benenes længde. Jeg finder det lidt skummelt at jeg ikke får et hit på Kalle & Ko når jeg googler det og synes at 150 kr lyder for billigt. Håber du forstår. Du får hvad du betaler for er min mening. Du betaler både for holdbarhed, kvalitet men også sikkerhed. Og det er ikke fedt at have en flyverdragt der viser sig at være usikker i sin halsåbning fx. eller suge vand for så skal man have to og så er der ikke sparet nogle penge. Jeg er glad for Mikk-Line(450-500kr), twins(400-500kr) og TTH (1100) til de små(0-1,5år) mens nu hvor han nærmer sig 3år så passer MOLO(1100) bare bedst. MOLO er en af de sikreste flyverdragter og det er vigtigt når man har en tumling, der ikke kan se et hul uden at skulle kravle igennem det eller en vandpyt uden at skulle hoppe i den. Man kan sagtens finde disse flyverdragter brugt behandlet rigtigt. Du kan også gå i NameIt, Kvickly eller HM og finde noget som også er godt til små penge, mener det er 300kr i HM og ved ikke prisen med de andre. Din mavefornemmelse må afgøre hvad du vælger at købe men vil lige sige at jeg fandt Tjalfes første flyverdragt en TTH nedsat til 300kr på udsalg.

Anmeld

10. august 2010

Spunk-vb

Ja, synes også at det er mærkeligt at de ikke findes online og 150 lyder måske lige billigt nok, men det er jo en udsalgspris. Alm pris er 500 kr - selvom de nok snyder med før-priserne. Er der en test der siger at Molo er mest sikker? Jeg har læst tænks og tjeks tests men de er henholdsvis 3 og 4 år gamle, og de modeller de har testet sælges nok ikke mere. Og bare fordi et mærke var godt ét år er de efterfølgende modeller jo ikke nødvendigvis lige så gode.

Anmeld

10. august 2010

Heidi Nielsen-vb

Altså...vi har altid købt vores vintertøj til Alexander i Bilka.... Vi har købt det mærke der hedder Patrick (tror jeg nok det hedder) og vi har været mega glade for det....han har aldrig frosset, været våd af sne og sjap osv.....det fåes som både flyver dragt og et 2 delt sæt med jakke og bukser. Prisen mener jeg ligger fra 150-300 kr og de kører udsalg på deres vintertøj lige nu.

Anmeld

10. august 2010

Kirle-vb

Jeg kender ikke til nogen test. Det er min mening ud fra hvad div. eksperter siger. MOLO har fx. knapluk i hætten hvor jeg foretrækker velcro som på Twins eller Mikk-Line men hætten kan man altså tage af. MOLO er der intet på. Der er to lommer på brystet hvor der er vindfang på. Div. der er ikke engang en lynlås man kan hænge fast i, hvis du forstår. Til en lille er Mikk-Line eller Twins fine som er testvinder i pol.dk/tjek (de har ikke taget de dyre med såsom MOLO) og de ligger som nye fra 400 i de små størrelser til 500 for de store. Plus der er dobbelt lynlåse i hvilket er en STOR fordel med en lille. Enkelt lynlås skal man først bruge når barnet selv skal tage flyverdragten på ved en 1,5 -2år. Men smag og behov er individuel. Til de små havde vi to flyverdragter for så skete der ble-uheld så havde vi en ren til dagen efter og det var meget rart. Nu taler vi om vi skal have to, mest kæresten der er for ideen, for det er bare rarere når man skal vaske eller ja der sker uheld, for nu har Tjalfe smidt bleen men der sker jo uheld og han skal ikke gå rundt med en flyverdragt der stinker af tis og lort. Det er jo synd! ELler hvis vejret er meget vådt så er det også rart at have et skift til om eftermiddagen. Ved at Bibi herinde fra er fortaler for buks og jakke. Så mener jeg hun køber måske 3 par buks og 2 jakker - du må ikke hænge mig op på det for er ikke sikker på antallet, men jeg er mest til flyverdragter så der ikke skilles på maven, særligt fordi min søn har lange arme og brede skuldre så maven sidder ikke til. Du må prøve dig frem og lave nogle fejlkøb og finde dine egne favoritter :) Men et godt råd er at kigge dig godt omkring for den første flyverdragt sætter standarden og det er den man tænker op imod hvis du forstår :) God jagt :) - her mangler vi så 'kun' en flyverdragt til ;) Har været heldig og finde en MOLO brugt til 400kr

Anmeld

10. august 2010

Kirle-vb

MOLO og TTH fører de samme modeller år efter år. MIKK-Line synes jeg skuffede sidste gang jeg købte men første gang var det fantastisk. Det er en jungle mht. flyverdragter.

Anmeld

10. august 2010

Heidi Nielsen-vb

Vi har også to flyverdragter af samme grunde som Kirle.......vi bruger også kun flyverdragt til vores børn......vi synes det er nemmere for dagpleje eller andre og barnet selv at tage det af og på frem for det to delte med buks og jakke.....

Anmeld

10. august 2010

als-vb

Vi brugte her i vinters en alpine fra Bilka på tilbud 120-150, normalpris 200. Vi syntes den var helt fantastisk, vind/vand og slidstærk. Kunne sætte tøsen ned i en halv meter sne og hun var ikke våd. Både min dp og min søsters (som bruger samme model til hendes drenge) har sagt at det er de bedste flyverdragter, da de kan det de skal, er nemme at få af og på og holder bare til vind og vejr. Og jeg vil tage en dp's råd som langt mere pålidelig end nogen tests. og du kan få to flyverdragter for under prisen for en i et eller andet mærkenavn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.