Ja jeg tror de fleste flyverdragter er 100% polyester MEN der er radikalt forskel på polyester og der må man enten tage følesansen og fornuften i brug. For tynde 'shells' går lettere i stykker og bliver hurtigere våd. Du må i øvrigt hverken bruge skyllemiddel eller centrifugerer vandafvisende tøj.
Men jo elastikker under fødderne, velcro i hætten, vindlåse til lynlåsene, selvfølgelig ingen snore eller ting der kan sidde fast i er et must.
Der er pasform, en baggy som Ticket To Heaven, er længere tid om at blive varmet op end en smal model som måske til gengæld hurtigere vokses ud af. Der er forskel på ærmernes længde(suk! ved det men det er bare sur røv at stå i januar med en flyverdragt der stumper i ærmerne) og også benenes længde.
Jeg finder det lidt skummelt at jeg ikke får et hit på Kalle & Ko når jeg googler det og synes at 150 kr lyder for billigt. Håber du forstår. Du får hvad du betaler for er min mening. Du betaler både for holdbarhed, kvalitet men også sikkerhed. Og det er ikke fedt at have en flyverdragt der viser sig at være usikker i sin halsåbning fx. eller suge vand for så skal man have to og så er der ikke sparet nogle penge.
Jeg er glad for Mikk-Line(450-500kr), twins(400-500kr) og TTH (1100) til de små(0-1,5år) mens nu hvor han nærmer sig 3år så passer MOLO(1100) bare bedst. MOLO er en af de sikreste flyverdragter og det er vigtigt når man har en tumling, der ikke kan se et hul uden at skulle kravle igennem det eller en vandpyt uden at skulle hoppe i den. Man kan sagtens finde disse flyverdragter brugt behandlet rigtigt. Du kan også gå i NameIt, Kvickly eller HM og finde noget som også er godt til små penge, mener det er 300kr i HM og ved ikke prisen med de andre.
Din mavefornemmelse må afgøre hvad du vælger at købe men vil lige sige at jeg fandt Tjalfes første flyverdragt en TTH nedsat til 300kr på udsalg.
Anmeld