Organdonation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2010

Det er stadig mig-vb

Synes da ordet 'hjernedød' siger det hele. Hvis hjernen er død, hvordan skulle man så kunne føle smerte??? :huh: Og nej, man bedøver ikke! Men har en skærm man kigger på, og jeg lover, hvis man er hjernedød, så er der INGEN bevægelse, stregen er _____________ all the way.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

MIKMAR-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Synes da ordet 'hjernedød' siger det hele. Hvis hjernen er død, hvordan skulle man så kunne føle smerte??? :huh: Og nej, man bedøver ikke! Men har en skærm man kigger på, og jeg lover, hvis man er hjernedød, så er der INGEN bevægelse, stregen er _____________ all the way.
Det var jeg da egentlig også helt sikker på, men man kan jo ikke spørge en der har prøvet det :laugh: . Jeg har det også sådan, at man må tage hvad man kan bruge og ellers bruge resten til forskning, men hvor skrive man det henne?

Anmeld

17. august 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg ordnede de papirer for 25 år siden, så jeg kender ikke den opdaterede fremgangsmåde, men jeg ved dog, at man kan ordne det hele blot man har digitalsignatur.....men hvor er jeg ikke så sikker på. Og så vil jeg lige komme med et lille tip/råd, og det er, at JEG synes du skal drøfte det med dine børn først (når de har alderen til at forstå det), for hvis man giver sin krop til videnskaben, så kan børnene ikke holde en begravelse for dig, da der så ikke er nogle jordiske rester tilbage. Det kan godt være svært for ens børn at tackle, mine børn kunne næsten ikke rumme tanken da de var yngre. Så den gang fik jeg lavet en klausul, så div efterladenskaber kan blive begravet efter børnenes ønske. Om dette også er lavet om, tør jeg ikke sige noget om. Men vil blot sige, at du lige skal tænke det ordenligt igennem for dine børns skyld. :) ....du ved, nogle børn har måske brug for at 'sige farvel' eller have en grav, eller hvad det nu kan være der synes at trøste dem. Jeg blev nødt til at tage udgangspunkt i, at jeg kunne dø når som helst, og mens ungerne var små, og at ville være synd for dem, hvis de ikke kunne rumme min - måske, noget anderledes excit. Nu hvor de er voksne er de okay med det. Men så har jeg jo fået tre små igen, som ikke kan rumme tanken :laugh: :laugh:

Anmeld

17. august 2010

lib1982-vb

Lyder som om du har udfyldt nogle helt andre ting end jeg - på mit lille bitte røde donorkort (som er reg.), har jeg slet ikke alle de muligheder, det er enten/eller, delvist (kan krydse af HVILKE organer der må bruges) og om det skal være med pårørendes samtykke.. I øvrigt er jeg delvis modstander af de her ting, for tvivler stærkt på, at lægen vil følge det man har 'doneret', hvis de pårørende/efterladte modsætter sig det... som det desværre også sker ved bedemænd - jeg har dog valgt at sige ja til det hele alligevel, jeg skal jo ikke bruge mig ;)

Anmeld

17. august 2010

Caidas-vb

En af mine kolleger har testamenteret/doneret hele sin krop til forskning, så de har ret til at bruge og udforske den i max 2 år. Da er der end ikke mulighed for at begrave bare en lille ting. Jeg er selv registreret i donorresgistret. Min mand er faktisk imod det, men i sidste ende er det jo også ham eller anden pårørende der bestemmer.

Anmeld

17. august 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg måtte lige ringe til en livsline og fik disse adresser, hvis man vil donere sit legeme til forskning/videnskab skal man kontakte et af disse for at få en blanket.... Anatomisk Institut Aarhus Universitet Universitetsparken, bygning 233 8000 Århus C att.: Donationskontoret telefon: 8942 3000 eller Syddansk Universitet Anatomi og Neurobiologi Campusvej 55 5230 Odense M att.: Donationskontoret telefon: 6550 2332 eller Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet Københavns Universitet Panum Instituttet Institut for Cellulær og Molekylær Medicin Donationskontoret Blegdamsvej 3 2200 København N Telefon: 35 37 66 90 Så udfylder du et testamente, hvor det fremgår, at du ønsker at donere dit legeme. Og man kan sagtens stå som både organdonor og fuld donor.

Anmeld

18. august 2010

MIKMAR-vb

Tusind tak for info, også mht. børnene, den havde jeg ikke lige haft med i mine overvejelser, eller det vidste jeg ikke! De vil nok sætte pris på, at kunne putte mig i jorden og have et sted at gå hen, så jeg beholder min donorstatus :-) God dag til jer alle.

Anmeld

18. august 2010

als-vb

er e antistof ikk det man danner hvis moderen og faderen ikke har samme blodtype og barnet har faderens blodtype hvor man så skal have en bestemt sprøjte inden for et bestemt tidsrum eller er der d antistof? Det var nemlig også en bekymring vi havde da jeg var gravid da jeg er resus ab negativ, og manden er a positiv, men tøsen var også resus negativ, dog fik jeg ikke den specifikke blodtype på hende. Er selv bloddoner, eller har været og har da bronce nålen, men måtte jo så ikke da jeg var gravid og pumpede mælk ud. Men vil så sige at de efterfølgende har været værre end indremission. De tæppe bomber med kort og telefon opkald, dog jeg har sagt til dem mange gange jeg ikke kan overskue det lige nu. Men det er jo også fordi jeg har danmarks sjældneste blodtype og de har jo behov for blodspecifik blod med jævne mellemrum.

Anmeld

18. august 2010

MIKMAR-vb

als skrev:
er e antistof ikk det man danner hvis moderen og faderen ikke har samme blodtype og barnet har faderens blodtype hvor man så skal have en bestemt sprøjte inden for et bestemt tidsrum eller er der d antistof? Det var nemlig også en bekymring vi havde da jeg var gravid da jeg er resus ab negativ, og manden er a positiv, men tøsen var også resus negativ, dog fik jeg ikke den specifikke blodtype på hende. Er selv bloddoner, eller har været og har da bronce nålen, men måtte jo så ikke da jeg var gravid og pumpede mælk ud. Men vil så sige at de efterfølgende har været værre end indremission. De tæppe bomber med kort og telefon opkald, dog jeg har sagt til dem mange gange jeg ikke kan overskue det lige nu. Men det er jo også fordi jeg har danmarks sjældneste blodtype og de har jo behov for blodspecifik blod med jævne mellemrum.
Der er vist noget om det, at det har noget at gøre med vores blodtyper, som ikke passer sammen, men der findes så ikke en vaccine imod E-antistof! Jeg er selv O positiv, så ingen sjældenheder der :) . Jeg tror så, at 'alle' de aborter jeg har haft, er pga. det antistof, men det kan man ikke be- eller afkræfte, egentlig kan jeg heller ikke bruge den info til noget nu!

Anmeld

18. august 2010

als-vb

nej for mig fik jeg også at vide at de først kunne gøre noget hvis tøsen var positiv for så skulle jeg have stoffet for ikke at abotere ved næste graviditet, for så ville min krop kæmpe imod. Da kroppen så har dannet antistof mod det nye barn, men da hun er negativ er var der ingen grund til sprøjten og den ville heller ikke hjælpe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.