Organdonation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

899 visninger
19 svar
0 synes godt om
6. august 2010

MIKMAR-vb

Både min mand og jeg er tilmeldt donorregisteret, men kom til at tale om, at kommer man i situationen og er hjernedød og nogen kan bruge en eller anden del af os, kan man så mærke, når der bliver skåret i en eller bliver man bedøvet for en sikkerheds skyld, eller, når man er hjernedød er det så helt sikkert, at man ikke kan registrere smerte? Hvis man gerne vil give sin døde krop til forskning, kan man så ikke være donor samtidig? STORE spørgsmål her om formiddagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

als-vb

jeg mener at når man donere til forskining er det hele kroppen der skal bruges. tit bliver de jo brugt til medicin studerende som skal kigge på alle dele ag kroppen. Så mener at det er enten eller. men er ikke 100% sikker.

Anmeld

6. august 2010

MIKMAR-vb

als skrev:
jeg mener at når man donere til forskining er det hele kroppen der skal bruges. tit bliver de jo brugt til medicin studerende som skal kigge på alle dele ag kroppen. Så mener at det er enten eller. men er ikke 100% sikker.
Det regnede jeg egentlig også med, har forsøgt at finde et tlf.nr. til donorreg., for at høre om begge dele, men uden held. Samtidig har jeg også dannet E-antistof under mine graviditeter, så jeg ved slet ikke om jeg kan bruges, men det kan de jo finde ud af til den tid :)

Anmeld

6. august 2010

Spunk-vb

Hvad er E-antistof?

Anmeld

6. august 2010

MIKMAR-vb

Spunk skrev:
Hvad er E-antistof?
Er ikke helt klar over det, da jeg ikke har kunne finden nogen som ved det helt nøjagtigt, men det skulle være samme princip som D-antistof, men der findes ikke en vaccine imod det. Det handler om blodet som modarbejde fosteret vist nok og så kan man risikere at barnet skal have skiftet blod imens det er inden i moderen! Og så er jeg ikke rhesus negativ. :blink:

Anmeld

17. august 2010

MIKMAR-vb

MIKMAR skrev:
Både min mand og jeg er tilmeldt donorregisteret, men kom til at tale om, at kommer man i situationen og er hjernedød og nogen kan bruge en eller anden del af os, kan man så mærke, når der bliver skåret i en eller bliver man bedøvet for en sikkerheds skyld, eller, når man er hjernedød er det så helt sikkert, at man ikke kan registrere smerte? Hvis man gerne vil give sin døde krop til forskning, kan man så ikke være donor samtidig? STORE spørgsmål her om formiddagen.
Stadigvæk ingen som har et bud om dette?

Anmeld

17. august 2010

Det er stadig mig-vb

Jo mig, for jeg er fuld donor. Dvs de må bruge alle mine organer til transplantation og/eller give resterne til videnskaben. Så jeg spiller fuld plade! :laugh: I og med jeg har testamenteret mit afsjælede legeme til videnskaben, så tager de selv stilling til, om der organer de vil bruge til transplantation, eller om alt skal gå til videnskaben, ende i formaldehyd eller ryge lukt i containeren. Det kommer helt og holdent an på hvad jeg dør af, hvilken stand min krop og mine organer er i, alder osv.....så det må de selv ligge og rode med. - mht hjernedød, så er det nok den sikreste bedøvelse der findes på marked :)

Anmeld

17. august 2010

Trunte K-vb

Et bud: Jeg vil tro at man godt kan noteres både i organregistret og på Anatomisk Institut - sådan at organdonation sker hvis det er muligt og ellers går kroppen til dissektion/forskning. Det er jo ærlig talt kun et mindretal hvor organdonation er en reel mulighed (for de store organer i hvert fald). Der var Helene igen hurtigere (og mere kvalificeret :P )

Anmeld

17. august 2010

Det er stadig mig-vb

Trunte K skrev:
Et bud: Jeg vil tro at man godt kan noteres både i organregistret og på Anatomisk Institut - sådan at organdonation sker hvis det er muligt og ellers går kroppen til dissektion/forskning. Det er jo ærlig talt kun et mindretal hvor organdonation er en reel mulighed (for de store organer i hvert fald). Der var Helene igen hurtigere (og mere kvalificeret :P )
Njaaa, det var vi da pænt enige om! :)

Anmeld

17. august 2010

Gonøf-vb

Kan da godt komme med et bud.. Skulle mene at når hjernen er død, kan den ikke registrere smerte, men om man bliver bedøvet eller ej ved jeg ikke. Men jeg ved 100% at hvis man først er konstateret hjernedød og de begynder at skære, så kan man ikke brokke sig selv om man kan mærke noget :S (og du har ret mht antistoffet - princippet er det samme som med d-antistoffet..)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.