Jeg tror på, at du har det rigtig hårdt - det er nemlig helt almindeligt for spædbørnsmødre at ligne en kombination af æblemos og øllebrød. Jeg tror bare, at du skal acceptere, at sådan er det. Og hvis alle i din mødregruppe har det meget bedre, så kan jeg ikke forestille mig andet end
a) at de pynter på historien for at se ud som perfekte mødre,
b) at de bare er heldige lige nu (og havde / har det lige som dig i sidste hhv. næste uge), eller
c) du er stødt på en flok helt igennem usædvanligt og usandsyligt heldige kvinder.
Alting er en overgang - det er et af de bedste råd, jeg har fået af en veninde, der fik barn et år før mig. Måske er det bedre med din datters nattesøv allerede i næste uge.
Og ja - selvfølgelig er der to mennesker, hvis behov skal dækkes her. Du har behov for søvn - din datter har behov for tryghed, mad og søvn. Og du skal passe på, at dit eget behov ikke går ud over din datter: Når sundhedsplejersken fraråder at babyer sover alene og at give dem andet end brystmælk / flaske, jamen så er der jo en god grund til det. Og så skal du virkelig overveje længe, om du ikke hjælper din datter bedre ved at sove dårligt selv i et par måneder til.
Anmeld