Isabell sover ikke igennem endnu.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2010

Spunk-vb

Nej, der er ingen problemer i at give hende flaske når hun ligger ned - spunken har altid ligget på min arm når hun får flaske, og hun får også i sin seng sommetider når hun ikke lige fik spist færdigt inden sengetid. Og nej, det er vist en dårlig ide at holde hende vågen om dagen - de siger jo at jo bedre et barn sover om dagen jo bedre sover det også om natten. Og hvis du tror at det hjælper så kan du da godt prøve at lægge hende i eget værelse. Spunken kom i eget værelse da hun var 1 måned gammel - hun forstyrrede os og vi forstyrrede hende - det var helt tydeligt at hun vågnede når vi gik i seng. For nylig har vi haft overnattende gæster og derfor sov hun i vores værelse i tre nætter - og der sov hun meget uroligt og skulle have sut og trøstes mange gange i løbet af natten - det sker nu også ind imellem når hun ligger i eget værelse, men ikke lige så hyppigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

Heidi Nielsen-vb

Søvn avler søvn, så lad hende endelig sove så længe hun vil om dagen....og så vil jeg nok overveje at begynde at give hende et måltid mos eller grød.....måske mælken ikke mætter hende så godt mere. Min dreng er snart 5,5 månede gammel og han får kun 1 flaske om dagen nu og resten af måltiderne er grød og mos.......jo flere flasker der blev lavet om til fast føde jo bedre sov han om dagen OG ikke mindst om natten.....og her i løbet af sommerferien er han begyndt at sove igennem. Han får en portion grød kl 19, kommer i seng kl 19:30-19:45 og sover til 06:30 hvor han får en morgenflaske...... Jeg siger ikke du skal alt det flydende om til fast føde men det var måske værd at prøve med bare et måltid fast om dagen.....deet var noget af det der hjalp her hos os.... Rigtig meget held og lykke, håber i snart finder en go løsning :)

Anmeld

5. august 2010

Mor til Isabell-vb

Jeg vil prøve at give hende et drømmemåltid i aften så inden hun som regel vågner op, for at se om det kan hjælpe. Jeg gør nætterne meget kedeligt for hende...der er helt mørkt, snakker ikke til hende, vender hende kun og giver sutten, så det er ikke der problemet er. Har selv tænkt på at give hende lidt mos måske inden hun skal i seng, men så er det min kære sundhedsplejerske anbefalede at lade værre, i hvert fald til hun var mindst 4 måneder...men nu er det jo heller ikke hende som ikke for hendes søvn... :blush: Og jeg måtte ikke ligger hende ind på børneværelset endnu...det var for tidligt syntes hun...Det er altså ikke nemt at være mig... :dry: Men i bund og grund skal jeg vel bare gøre hvad jeg syntes er bedst for både Isabell og mig selv?!

Anmeld

5. august 2010

als-vb

Ja det er jo dit barn og dit liv, så jo det er dig der bestemmer. Anbefalinger fra sundhedsplejersker og læger og bla. er bare man ikke giver barnet fast føde før tidligst når de er 4 måneder, men aller helst vente til de er 6 måneder. Jeg ville nok ikke starte med mos og grød, men give vælling, da det skulle være bedre som første step. Vælling gives i sutteflaske som sidste flaske inden sengetid. Med hensyn til eget værelse siger de kloge også man skal vente til 6 måneder pg vuggedød, men utrolig mange vælger at putte på eget værelse før. Jeg tror personligt ikke på at i 'vææker' hende ved at en dyne rasler når i vender jeg. Og heller ikke at hun vækker jer, da du jo er vandt til at din kæreste/mand gør det samme, så må det jo bare være et spørgsmål om tilvænning. Men hvis du/i gerne vil give grød putte i eget værelse så er det jeres beslutning ikke sp

Anmeld

5. august 2010

Kirle-vb

jamen det er hårdt at have en lille baby og man får ikke meget søvn men det er der altså ingen der gør. Hvis du virkelig har så svært ved det så synes jeg du skal lade være med at lade det gå ud over dit barn (med mos og eget værelse som jeg er enig med din sp om at det er altså for tidligt) og så allierer dig med din mand/kæreste om at han må træde til!

Anmeld

5. august 2010

Johannamor-vb

Jeg tror på, at du har det rigtig hårdt - det er nemlig helt almindeligt for spædbørnsmødre at ligne en kombination af æblemos og øllebrød. Jeg tror bare, at du skal acceptere, at sådan er det. Og hvis alle i din mødregruppe har det meget bedre, så kan jeg ikke forestille mig andet end a) at de pynter på historien for at se ud som perfekte mødre, b) at de bare er heldige lige nu (og havde / har det lige som dig i sidste hhv. næste uge), eller c) du er stødt på en flok helt igennem usædvanligt og usandsyligt heldige kvinder. Alting er en overgang - det er et af de bedste råd, jeg har fået af en veninde, der fik barn et år før mig. Måske er det bedre med din datters nattesøv allerede i næste uge. Og ja - selvfølgelig er der to mennesker, hvis behov skal dækkes her. Du har behov for søvn - din datter har behov for tryghed, mad og søvn. Og du skal passe på, at dit eget behov ikke går ud over din datter: Når sundhedsplejersken fraråder at babyer sover alene og at give dem andet end brystmælk / flaske, jamen så er der jo en god grund til det. Og så skal du virkelig overveje længe, om du ikke hjælper din datter bedre ved at sove dårligt selv i et par måneder til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.