Isabell sover ikke igennem endnu.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.410 visninger
15 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Mor til Isabell-vb

Isabell bliver 4 måneder d. 25 august og hun er den eneste i min mødregruppe, som IKKE sover igennem endnu og sover heller ikke ret godt om natten. Jeg ammer ikke længere, så hun for flaske både dag og nat og havde egentlig håbet at det ville hjælpe, men nej. Hun bliver puttet ved 19.00-20.00 tiden hvor hun for en flaske inden og falder også i søvn hurtigt 5-10 min efter og så kan sove 4 timer i streg og skal have flaske igen ved en midnatstid og derefter er det som om hun vil holde fest...vender og drejer sig...pludre højlydt og vil tydligvis ikke sove. Men det hjælper så når jeg lige vender hende om på siden eller giver hende sutten, men det kan jeg så gøre 4-5 gange i løbet af en nat! Og så for hun flaske igen ved 05.00-06.00 tiden og sover 3 timer derefter. Jeg trænger virkelig snart til en god natssøvn og håber nogle kan give mig et godt råd?! Hun sover i hendes træmmeseng inde hos os. Mvh Sheila.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

Johannamor-vb

Mit bedste råd til dig er: Det er helt normalt at din datter ikke sover igennem. Det kan sagtens være, at der går år, inden hun lærer det for alvor, og det er helt normalt, ja, faktisk mere normalt end at en 4 mdr. baby sover igennem. Ja, det er ikke så opbyggeligt, fordi jeg jo rent faktisk fortæller dig, at der kan gå mange år, inden du får den samme nattesøvn som du gjorde, inden du fik barn. Til gengæld ligger der en hjælp i at du lærer at acceptere, at det er sådan - lærer hurtigt at falde i søvn igen, når du bliver vækket. Og at du ikke kæmper mod vindmøller. Min datter på 4 ÅR kommer fx stadig ind i soveværelset, hvor vi har lagt en madras til hende, hver eneste nat. Der er ikke så meget ballade der (hun har selv hovedpude og dyne med og siger ikke en lyd) - men det betyder jo, at hun ikke sover igennem for alvor. Når det så er sagt er der selvfølgelig nogen ting, du kan gøre. Lære hende, at der er forskel på nat og dag ved at give hende mørke, stilhed - og ingen underholdning, og ved kun at skifte hende, når det er nødvendigt. Selv har jeg ammet, og ammebørn sover vist igennem senere, fordi de ikke på samme måde kan spise sig propmætte i mælk på flaske, men jeg tror rent faktisk, at sundhedsplejersken mener, at det er helt ok og kan være nødvendigt at give sit barn mad om natten, indtil den lille er et halvt år, og først for alvor vænne fra bagefter. Så du må se, om ikke du kan få noget søvn på et andet tidspunkt. Kan far fx tage sig af pigen 1-2 nætter i weekenden, hvor du så kan sove? Eller kan han tage hende om morgenen, så du kan få lov at sove, til han går ud af døren for at komme på arbejde? Eller kan du lægge dig til at sove sammen med pigen, når hun skal have en formiddags- eller eftermiddagslur? Eller???

Anmeld

4. august 2010

Spunk-vb

Du kan evt. prøve det der hedder et drømmemåltid. Om aftenen går du ind og stikker en flaske i munden på hende mens hun sover - f.eks. omkring kl. 23 eller 23.30 hvis hun plejer at vågne omkring midnat. Måske slipper du for fest om natten hvis hun ikke er nødt til at vågne og bede om mad ved midnatstid. Jeg har ikke selv afprøvet det, men synes at det lyder enormt smart. Da spunken var 4 måneder begyndte hun også at vågne for at spise 2 x hver nat. Vi begyndte at give hende mos til aftensmad og så en flaske lige inden sengetid, men det hjalp ikke. Da hun blev 6 måneder havde vi trappet langsomt op til et helt mosmåltid om aftenen og et helt grødmåltid om formiddagen, og så begyndte hun at sove igennem igen. Det lyder lidt mærkeligt, men det har stor betydning hvad der kommer i maven i løbet af dagen - også selvom det er lang tid før sengetid.

Anmeld

4. august 2010

als-vb

Vi brugte et drømmemåltid, da tøsen også var flaskebarn, så når jeg gik i seng om aftenen ved 22-23 tiden så stak jeg en flaske i munden på hende og drak den og så sov hun til kl 7.30 om morgenen, herligt. og det begyndte vi på der ved 4 måneder. ved 6 måneder begyndte vi på grød og mos og som Spunk skriver så mindskes behovet om aften/nat at mindskes. Vi trappede ud af natflasken da hun var 9-10måneder, så begyndte hun selv ikke rigtig at tage flasken og sov bare videre, dog vågnede hun så bare tidligere næste morgen, men det er også okay.

Anmeld

4. august 2010

Kirle-vb

I den alder så sover man igennem natten når de sover 6timer i træk. Og det ser ud til hun gør det fra midnat til 5-6 stykker? Tror ikke du skal sammenligne så meget med de andre børn. Min dreng sov først igennem fra han blev lagt til han skal op om morgenen fra 1,5 år og det er bestemt ikke hver nat der er uden besøg fra os af. Og det er helt normalt.

Anmeld

4. august 2010

Rita-vb

Mine børn har været omkring 1 år før de sov igennem - og her mener jeg at de sov fra de blev lagt i seng til vi stod op om morgenen :) Jeg tror ikke det er det typiske at 4 måneder gamle børn gør det. Hvad mener de andre mødre i din mødregruppe når de siger deres børn sover igennem? Nogle mener jo det er når barnet sover 6 timer i streg, andre mener det er når barnet sover mens de selv gør (og det er jo lidt snyd fordi nogle mennesker sover fra 24-6, mens andre sover fra 22-7). Atter andre mener måske at sove igennem betyder at barnet sover fra det bliver lagt til det skal op igen - så måske skiller Isabell sig ikke så meget ud :)

Anmeld

4. august 2010

Soap-vb

Altså hvis det er meningen at man skal vække sine børn om morgenen for at sige de sover igennem så er der ingen af mine der sover igennem og den ældste er snart 12 år :laugh:

Anmeld

4. august 2010

Mor til Isabell-vb

Jeg ved godt at der ikke er 2 børn som er ens og at det også er normalt hvis de ikke sover igennem endnu i en aldre af 4 måneder, men det er bare så træls at komme i mødregruppen og få at vide at deres sover igennem alledere og det menes fra de bliver lagt i seng og så i hvert fald til en 4-5 tiden om morgen, hvor de så lige for noget at spise og så sover de videre. Forskellen fra de andres børn og Isabell er så at deres stort set ikke sover om dagen...kun et kvarter der eller en halv time, hvor Isabell tværtimod sover de der 3 timer til formiddag og 1 time om eftermiddagen, men jeg skal vel ikke holde hende vågen for at hun kan sove om natten eller hvad?? Jeg tror jeg vil prøve at give hende en flaske der når vi går i seng uden at hun vågner helt op, men nu spørg jeg måske dumt...må hun godt få flaske imens hun ligger ned?? Bliver hun ikke kvalt i det? Og nej hun sover ikke igennem der fra midnat og så til 5-6 stykker. Det er der hun vågner måske 3-4 gange og er urolig, hvor jeg må vende hende eller give hende sutten. Jeg har selv tænkt på at lægge hende ind på hendes eget værelse og prøve at se om det kan hjælpe, for måske vågner hun af os når vi vender og drejer os eller snorker... :) men er det ikke for tidligt synes i??

Anmeld

4. august 2010

Kirle-vb

Jeg synes du måske skal prøve at give hende så meget søvn som muligt for i den alder (synes jeg at huske) jo mere og bedre søvn om dagen jo bedre og længere stræk om natten. Du må stole på at hun fortæller dig hvornår hun er træt- men det lyder også som om at hun har fået vendt dagene. Så I må prøve at være ekstremt kedelige om natten hvis hun holder fest og ellers prøve at sige til dig selv at det er kun for en tid plus så læg dig til at sove når hun tager den lange formiddagslur så du både kan være en klog og god mor med masser af overskud :)

Anmeld

4. august 2010

als-vb

Tøsen kunne sagtens spise mens hun lå, hun behøvede ikke blive bøvset af, men der er der igen stor forskel på børn. Og de kloge siger at man skal lade børn sove så længe de vil. Men prøv som skrevet at gøre natten helt kedelig. bare en hånd, sut og vende hende hvis det er behovet. Kan jo være at grunden til hun vågner og vil vendes er fordi hun ikke er stærk nok til at gøre det selv. Vi andre sover jo heller ikke i samme stilling hele natten. ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.