Tja - jeg har det præcis omvendt!
Jeg tror ikke på at Helle Thorning har prøvet at snyde. Jeg tror, at hun og manden har troet, at de vidste, hvordan verden hang sammen rent skattemæssigt, og så har de gjort det, de troede var rigtigt. For nemt er det jo ikke at gennemskue de skatteregler og -aftaler, som det ene og andet land har internt og mellem hinanden. Når alle flegner over, at manden ikke betaler skat i det land, han (måske hovedsageligt) bor i (DK), så kan jeg kun sige, at jeg er et bevis på, at man ikke altid skal gøre det: Jeg bor i Sverige og arbejder i Danmark - og betaler KUN skat i Danmark, helt efter reglerne. At Helle Thorning med statsministerambitioner så måske skulle have sagt sig selv, at hun ville komme under luppen, så hun burde have både tjekket og eftertjekket og søgt flere gange ekspertbistand, det er noget andet.
Jeg har det også fint med at Helle Thorning generelt synes, at folkeskolen er en god ide, der bør styrkes - og så samtidigt melder sin datter ind i en privatskole. Folkeskolen generelt er én ting, men hendes og alle andre børn skal jo forholde sig til lige præcis til den Østerskole, Vesterskole eller Sønderskole, de går i - og der kan selvfølgelig sagtens være problemer i skoler og klasser, som det enkelte barn ikke skal lide under, bare fordi forældrene generelt er modstandere af privatisering af skolesystemet.
M.h.t. Lene Espersen, så er det noget helt andet: Efter sagen om det arktiske topmøde, som hun ikke deltog i, har jo selv hendes egne partifæller, nogle af dem anonymt, andre offentligt, kritiseret hende for ikke at deltage i møder nok - flere år tilbage i tiden. Det er sikkert ikke nemt at være småbørnsmor og udenrigsminister samtidigt, og generelt synes jeg, at man bør kunne forene livet som politiker med at være mor. Men en topminister, der fylder sin kalender med private aftaler først - det er landet altså ikke tjent med!
Anmeld