Hetz mod Thorning og Lene Espersen eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

650 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Webredaktøren-vb

I den seneste tid har Helle Thorning-Schmidt og Lene Espersen været voldsomt i pressens søgelys. Thorning med en potentiel skattesag og Espersen med for meget ferie og for mange aflyste møder... Nu tales der som om hetz mod politikerne, mens andre taler om, at de tværtimod bør overveje deres fremtid i politik. Hvad mener I? ... og følger I med i pressedækningen af de to kvinder i løbet af sommeren?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

Polyp-vb

Mht LE så synes ejg det er lige lovlig overkill - men hun har godt nok også været elendig til at håndtere sagen - og måden hun 'fik' posten på var jo heller ikke ligefrem elegant - hun fremstår ikke som en kompetent udenrigminister HTS - hmmm...bryder mig generelt slet ikke om hende - men når nu man kender den skole/klasse hendes den ældste er flyttet fra og ved at rigtig mange af kammeraterne også er flyttet til Ingrid Jespersen, så er den del nok ikke helt fair - reste vil jeg lade op til SKAT at afgøre, men det lugter da ikke godt. Potentielt kan hun jo få op til fire måneders fængsel, hvis der er kød på sagen og så er man da vist slet ikke valgbar (håber jeg). Og generelt synes jeg jo hun laver rigtig mange 'sjuskefejl' - jeg vil da ikke være tryg ved en statsminister der betegner sig selv som sjusket!

Anmeld

4. august 2010

Johannamor-vb

Tja - jeg har det præcis omvendt! Jeg tror ikke på at Helle Thorning har prøvet at snyde. Jeg tror, at hun og manden har troet, at de vidste, hvordan verden hang sammen rent skattemæssigt, og så har de gjort det, de troede var rigtigt. For nemt er det jo ikke at gennemskue de skatteregler og -aftaler, som det ene og andet land har internt og mellem hinanden. Når alle flegner over, at manden ikke betaler skat i det land, han (måske hovedsageligt) bor i (DK), så kan jeg kun sige, at jeg er et bevis på, at man ikke altid skal gøre det: Jeg bor i Sverige og arbejder i Danmark - og betaler KUN skat i Danmark, helt efter reglerne. At Helle Thorning med statsministerambitioner så måske skulle have sagt sig selv, at hun ville komme under luppen, så hun burde have både tjekket og eftertjekket og søgt flere gange ekspertbistand, det er noget andet. Jeg har det også fint med at Helle Thorning generelt synes, at folkeskolen er en god ide, der bør styrkes - og så samtidigt melder sin datter ind i en privatskole. Folkeskolen generelt er én ting, men hendes og alle andre børn skal jo forholde sig til lige præcis til den Østerskole, Vesterskole eller Sønderskole, de går i - og der kan selvfølgelig sagtens være problemer i skoler og klasser, som det enkelte barn ikke skal lide under, bare fordi forældrene generelt er modstandere af privatisering af skolesystemet. M.h.t. Lene Espersen, så er det noget helt andet: Efter sagen om det arktiske topmøde, som hun ikke deltog i, har jo selv hendes egne partifæller, nogle af dem anonymt, andre offentligt, kritiseret hende for ikke at deltage i møder nok - flere år tilbage i tiden. Det er sikkert ikke nemt at være småbørnsmor og udenrigsminister samtidigt, og generelt synes jeg, at man bør kunne forene livet som politiker med at være mor. Men en topminister, der fylder sin kalender med private aftaler først - det er landet altså ikke tjent med!

Anmeld

4. august 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg tror heller ikke Helle bevidst har ville snyde (ville man snyde kan man gøre det langt smartere), så dén historie orker jeg dårligt bruge krudt på. Omvendt tror jeg hendes mand kan finde på hva' som helst og at Helle derfor indirekte kan blive inddraget....han har før ligget i skatterod. Jeg kan ikke SNUPPE Lene Espersen! Så alt hvad hun siger og gør er mig enormt imod, næsten uanset hvad det drejer sig om. Så alle artikler med hendes navn involveret skynder jeg mig hastigt forbi for at undgå at sidde med blottede tandhalse.

Anmeld

4. august 2010

Spunk-vb

Jeg synes faktisk at det nærmer sig hetz. De er jo blot mennesker og vi begår alle fejl. Helle Thorning har jo principielt ikke noget at gøre med sin mands skat, så jeg kan ikke forstå hvorfor hun skal kritiseres i den sammenhæng. Lene Espersen har muligvis lavet nogle fejlprioriteringer, men det var næppe med vilje at hun missede det sidste møde (var det i Afghanistan?) - hvis hun ikke gad havde hun nok ikke fløjet hele vejen til Kabul for at kukkelure. Og så synes jeg for øvrigt at det er tarveligt at kalde hende for ferieministeren. Folk går jo heller ikke rundt og kalder Per Stig Møller for spritterministeren. Det er lige som om at kvindelige politikere ikke må have fejl - der bliver i hvert fald slået hårdere ned på det end når deres mandlige kollegaer begår fejl. Og så synes jeg at det er sært at de så ofte skal bøde for deres ægtefællers fejl. Hvornår har man hørt om at Lars Løkke eller en anden mand bliver kørt på fordi hans kone har gjort dette eller hint? Så vidt jeg husker har også Carina Christensen og Connie Hedegaard haft politiske problemer pga. af deres mænds virksomhed/gæld/skat.

Anmeld

4. august 2010

Titte-vb

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
:Så vidt jeg husker har også Carina Christensen og Connie Hedegaard haft politiske problemer pga. af deres mænds virksomhed/gæld/skat.
:laugh: Jo, men dén kan Henriette Kjær og hendes samlever Erik Skov vist stikke hundrede gange!! :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Anmeld

4. august 2010

Titte-vb

Er ret enig med HeleneK, dog springer jeg ikke alt over med LE, er nødt til at sætte mig ind i hvad det er jeg nu kan irritere mig over ved hende... Har en søster der sidder i byrådet i Esbjerg for S, og det er der rigtig mange der mener jeg bør have en mening om, altså de ting hun stemmer ja og nej for når der er byrådsmøde......... Jeg er begyndt at sige, at det må de drøfte med hende hvis de er uenige, for selvom vi er ret tæt på hinanden indenfor politik, hvis ikke samme sted, så betyder det ikke vi er enige om alt!!

Anmeld

5. august 2010

Laurie-vb

Enig med mange herinde... Lene E burde simpelthen ikke have taget posten, siden jobbet bliver i den grad nedprioriteret. Og det bliver bekræftet flere gange.... hvor hun bliver væk fra møder, hvor hun skulle repræsentere Danmark.

Anmeld

5. august 2010

lib1982-vb

Jeg synes generelt, at politikere skal holde kæft indtil de har sat sig ordentlig ind i tingene - er simpelthen SÅ pinligt, at de gang på gang på gang er ude og undskylder over noget de troede, de mente, at de måske evt. havde styr på ... eller noget :blink: Jeg synes til dels der er hetz mod de 2 (lige nu, om nogle måneder er det sikkert nogle andre) - men håber da på ingen måde at vælgerne er dumme nok til at hoppe med på den vogn... jeg sætter mit kryds udfra det jeg tror på - og som stemmer bedst overens med den ideologi partiet har, IKKE på enkelt personer! Overordnet set, synes jeg der er kommet en rigtig uheldig tendens i dansk politik, som går ud på at svine 'de andre' til, hver gang der er nogen som begår en fejl - stor eller lille!! Synes hellere partierne skulle koncentrere sig om, hvad DE kan og går ind for og gerne vil arbejde med i fremtiden!!

Anmeld

5. august 2010

Frede-vb

Jeg synes, LE skulle sluge nogle kameler og give Per Stig Møller udenrigsministerposten tilbage. Det ville klæde hende gevaldigt at indrømme til folket, at hun har begået en fejl, som hun nu gerne vil rette op på ved at give afkald på sin post. Socialdemokraterne har jeg mistet alt for. De er helt vilde med folkeskolen og skatten - bare det ikke omfatter dem selv. Sådan noget dobbeltmoralsk pjat:S Hvis Helle ikke har vidst, hvad hun har gjort forkert, så vil jeg godt nok være meget bekymret for at have hende til statsminister, og så vil jeg også gerne selv stille op, for så kan jeg blive mindst lige så god, da jeg er mindst lige så meget inde i sagerne, som hun er, og da jeg alligevel er navnesøster til hende, behøver folket jo heller ikke at skulle vænne sig til et nyt navn B)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.