P-stav...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

956 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. september 2009

Kloster

hej.

Har overvejet at skifte mine p-piller ud med p-stav.
Er der nogen her, der har erfaring med den??

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2009

Camilla1987

Jeg fik en p-stav  i nov.07..
Havde hørt godt om det fra nogle veninder, og ville prøve det i stedet for pillen.
De første to mdr havde jeg ikke min mens. derefter kom den med 3 ugers pause mellem.. Men i stedet for at jeg havde det røde i en uges tid som jeg plejede, havde jeg det i 5-6uger. Så juni.08 fik jeg den ud igen..

Har ikke hørt om andre der har haft det sådan...

Men det er jo forskelligt fra person til person om man kan tåle det...
Held og lykke med den hvis du vælger den 

Hilsen Camilla (17+4)

Anmeld

5. september 2009

3drenge

Jeg har også haft en, synes det lød så dejlig nemt, men havde ikke andet end problemer. Der var overhovedet ingen system i, hvornår jeg fik mens og når det så kom varede det i 2- 3 uger hvor jeg styrtblødede fuldstændig vildt de første 4 dage, brugte både tampax og 2 tykke bind oven på hinanden + smertene også var ekstra kraftige, så for mig duede det ikke, så fik den fjernet igen. 

Anmeld

5. september 2009

Muffinmus

kedenr 2 der har haft den men kun kort tid, den ene vandrede i kroppen, den andnen blev taget ud pga uregelmæssig mens.
Jeg har selv p-ringen, synes den er nem og man skal ikke huske den hver dag

Anmeld

5. september 2009

MiMa

Jeg har haft to P-stave:

Den første fra 2000-2003 og den anden fra 2003-2006

Jeg har været glad for det selvom de giver uregelmæssig menstruation.

De første 3 måneder blødte jeg en del, men så aftog det gradvist og blev mindre og mindre for til sidst at forsvinde hvorefter jeg ikke havde menstruation i omkring 2 år. Det var det samme da den første blev taget ud og den anden blev sat i, så var der igen en periode med en del menstruation, hvorefter det forsvandt helt.

Jeg synes det var det hele værd og meget nemt, så jeg vil helt klart anbefale det.

Anmeld

5. september 2009

pernille_p87

Jeg har ikke p-stav, men kan anbefale en spiral. Jeg har selv en kobber spiral, og den koster omkring 400 kr. Ligges op af egen læge, og så skal man ikk tænke mere på den de næste 5-6 år.

Man kan også få en hormon spiral. Den er lidt dyere, men samme princip. Kan kun anbefale det til alle. Skriv endelig hvis du vil vide mere om den. :-)

Anmeld

5. september 2009

Kloster

pernille_p87 skriver:

Jeg har ikke p-stav, men kan anbefale en spiral. Jeg har selv en kobber spiral, og den koster omkring 400 kr. Ligges op af egen læge, og så skal man ikk tænke mere på den de næste 5-6 år.

Man kan også få en hormon spiral. Den er lidt dyere, men samme princip. Kan kun anbefale det til alle. Skriv endelig hvis du vil vide mere om den. :-)

Hej hej.

Jeg har haft kobberspiral.
Det kunne min krop slet ikke acceptere. Men dejligt at høre du er glad for den.

Kloster

Anmeld

5. september 2009

Honningblomst

Kloster skriver:

Hej hej.

Jeg har haft kobberspiral.
Det kunne min krop slet ikke acceptere. Men dejligt at høre du er glad for den.

Kloster

Få en hormonspiral...de er super gode og de er noget af det mest sikre, de holder i 5 år og du har faktisk ikke det der ligner mens.
Så den vil jeg anbefale..
Knus Eva..

Anmeld

5. september 2009

Lone Jakobsen

pernille_p87 skriver:

er også stor fan af spiral, men her er det så også hormon spiralen der hitter.
jeg nyder at den holder så længe, er så sikker, og så selvfølgelig at min mens næsten forsvinder.

Anmeld

5. september 2009

pernille_p87

Jeg ville også ønske jeg kunne bruge hormon spiral, men må desværre ikk få hormoner, så jeg må nøjes med at have den anden :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.