Så skal Tjalfe i BH...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Kirle skrev:
Jamen jeg er egentlig heller ikke så bekymret for børnene. Der kommer ikke nye ind i BH så det er alle de store som har rykket op og dem kender vi jo. Plus at de alle leger sammen og på samme legeplads. Men min søn er lidt en enespænder. Han leger mest for sig selv, er dog inviterende hvis nogen vil lege med ham men er ikke opsøgende som mange andre. Han er nysgerrig og selvrådig og ganske skøn (sagt i al beskedenhed) så laver jeg lækre børn ;) Men han er ikke en til pres eller krav. Det er bedst når han kører i sit eget tempo på sine egne præmisser. Fx. troede pædagogerne at han havde høreproblemer og det var lidt svært at skulle stå og sige nej I tager helt fejl, han er bare UTROLIG god til at ignorerer jer og I må sætte jer mere i respekt. Så han kræver lidt mere 'voksenopsyn' i mangel af et bedre dækkende ord og i BH så er der tre voksne til mange flere børn og det er efter min mening det modsatte af hvad han egentlig har brug for. Pædagogerne siger også at han ikke er specielt opsøgende. Det er mere de andre børn han viser interesse for. I det er det jo godt han kommer op blandt flere børn men men men det er jo bare min lille baby og jeg havde nok stejlet hvis de havde sagt BH ved 18mdr, der var han knap nok kørt ind i vugger (det nægtede han også så de ringede efter mig efter 20min i flere måneder).Men det var der nok INGEN risiko for :D MEn jo en mor bekymrer sig ALTID og nogengange er det berettiget og andre gange er man bare pylret. Det ved man først når man ved hvordan tingene udartede sig. Men jeg kan godt forstå at du Helene er bekymret for din datter nu skal hun være alene uden en bror til at putte sig bag. Det er en sikkerhed som man ikke må kimse af. Men hvis hun er så sej som det lyder som om så kan det være hun vil nyde at være solo i en kort periode inden hun igen skal gå i skole og være blot en af børneflokken igen :) Hvordan går det med svigerdatteren? Er du snart en bedste?
Ja min datter er ligeglad om broren er der eller ej, de legede heller aldrig sammen i børnehaven - han gik på én stue og hun på en anden. Min bekymring går mere på, om hun vil lege med de 5 årige eller de helt små, nu når de store er gået ud (som hun plejer at lege med) - min datter er kun 4, men er langt fremme mentalt, så børnehave pædagogerne er også selv lidt i tvivl, men holder naturligvis øje. De foreslår jo allerede nu, at hun kommer i skole til næste år, selvom hun kun vil være 5 år til den tid. Så det er ikke helt let at planlægge noget med sådan en tøz i huset. Drengene er jo lige omvendt, sent modne og pjattede og havde kun godt af at vente med at komme i skole.... Og jooo da, jeg blev Farmor d 9 Juli til to små drenge :silly: De havde jo taget røven på mig ved at hemmeligholde at de ventede tvillinger og bildt mig ind at hun var længere henne end hun var, og at hun skulle have kejsersnit pga ryggen. Jeg skulle også have været med til det hele, men fik et opkald om at jeg VAR blevet Farmor, og da jeg kom for at se barnebarnet, lå der to!! :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2010

Kirle-vb

Heidi Nielsen skrev:
Kirle skrev:
Men min søn er lidt en enespænder. Han leger mest for sig selv, er dog inviterende hvis nogen vil lege med ham men er ikke opsøgende som mange andre.
Det var min dreng også da han gik i dagpleje, men skal lige hilse og sige det ændrede sig meget da han havde været i børnehave i et stykke tid........nu leger han stort set med alle i hans gruppe plus nogle af de store børn......og han har endda haft et par stykker med hjemme og lege og han har også været med nogle hjemme....... Til gengæld oplever han så meget i løbet af dagen i børnehaven at han går ind på sit eget værelse og lukker døren når han kommer hjem....så sidder han der inde og tegner, leger med biler eller noget andet....så slapper han af....en enkelt gang har han tændt sin cd afspiller, lagt sig i sengen for at slappe af og ja så faldt han i søvn :P
Ja det er det som både vi og pædagogerne håber på at dem som han legede meget med før de kom op i BH at han vil begynde at lege med dem igen når de allesammen er sammen igen *xxxxxxx krydser fingre* Ja jo det med at komme hjem træt det har vi allerede her nu i vuggeren. Vi laver mest stille aktiviteter efter vugger. I går lavede vi perler. Tjalfe lavede en fin halskæde og to armbånd. Nøj en stolt dreng der gik rundt i stuerne herhjemme og som da far kom hjem fra arbejde lige skulle spille stor mand og vise far hvordan man gjorde :D :D

Anmeld

15. juli 2010

Kirle-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Kirle skrev:
Jamen jeg er egentlig heller ikke så bekymret for børnene. Der kommer ikke nye ind i BH så det er alle de store som har rykket op og dem kender vi jo. Plus at de alle leger sammen og på samme legeplads. Men min søn er lidt en enespænder. Han leger mest for sig selv, er dog inviterende hvis nogen vil lege med ham men er ikke opsøgende som mange andre. Han er nysgerrig og selvrådig og ganske skøn (sagt i al beskedenhed) så laver jeg lækre børn ;) Men han er ikke en til pres eller krav. Det er bedst når han kører i sit eget tempo på sine egne præmisser. Fx. troede pædagogerne at han havde høreproblemer og det var lidt svært at skulle stå og sige nej I tager helt fejl, han er bare UTROLIG god til at ignorerer jer og I må sætte jer mere i respekt. Så han kræver lidt mere 'voksenopsyn' i mangel af et bedre dækkende ord og i BH så er der tre voksne til mange flere børn og det er efter min mening det modsatte af hvad han egentlig har brug for. Pædagogerne siger også at han ikke er specielt opsøgende. Det er mere de andre børn han viser interesse for. I det er det jo godt han kommer op blandt flere børn men men men det er jo bare min lille baby og jeg havde nok stejlet hvis de havde sagt BH ved 18mdr, der var han knap nok kørt ind i vugger (det nægtede han også så de ringede efter mig efter 20min i flere måneder).Men det var der nok INGEN risiko for :D MEn jo en mor bekymrer sig ALTID og nogengange er det berettiget og andre gange er man bare pylret. Det ved man først når man ved hvordan tingene udartede sig. Men jeg kan godt forstå at du Helene er bekymret for din datter nu skal hun være alene uden en bror til at putte sig bag. Det er en sikkerhed som man ikke må kimse af. Men hvis hun er så sej som det lyder som om så kan det være hun vil nyde at være solo i en kort periode inden hun igen skal gå i skole og være blot en af børneflokken igen :) Hvordan går det med svigerdatteren? Er du snart en bedste?
Ja min datter er ligeglad om broren er der eller ej, de legede heller aldrig sammen i børnehaven - han gik på én stue og hun på en anden. Min bekymring går mere på, om hun vil lege med de 5 årige eller de helt små, nu når de store er gået ud (som hun plejer at lege med) - min datter er kun 4, men er langt fremme mentalt, så børnehave pædagogerne er også selv lidt i tvivl, men holder naturligvis øje. De foreslår jo allerede nu, at hun kommer i skole til næste år, selvom hun kun vil være 5 år til den tid. Så det er ikke helt let at planlægge noget med sådan en tøz i huset. Drengene er jo lige omvendt, sent modne og pjattede og havde kun godt af at vente med at komme i skole.... Og jooo da, jeg blev Farmor d 9 August til to små drenge :silly: De havde jo taget røven på mig ved at hemmeligholde at de ventede tvillinger og bildt mig ind at hun var længere henne end hun var, og at hun skulle have kejsersnit pga ryggen. Jeg skulle også have været med til det hele, men fik et opkald om at jeg VAR blevet Farmor, og da jeg kom for at se barnebarnet, lå der to!! :laugh:
Nej hvor godt og skægt! :) Jamen mange gange tillykke :) Så hun fik forløsning mens I var i Bulgarien? For vi er jo ikke i august endnu *drillesmil* Åh håber at alt vil gå godt med dem alle. Jeg synes det var vildt at få en - kan slet ikke forestille mig hvor vildt det må være at få to! :) Hatten af for tvillingeforældre! :)

Anmeld

16. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Hihi nej, jeg har lige rettet det til 9 Juli. Det er Mandag D 9 August jeg skal til et vigtigt møde :laugh: ....og hun fik børnene som planlagt EFTER vi kom hjem fra Bulgarien. Men sjovt med børnebørn selvom jeg er LIDT skuffet over at de får TO drenge istedet for to piger, eller en dreng og en pige. Det har jeg også fortalt dem!!!!! :laugh: Som mor til 6 drenge og kun en pige, så vil man altså ha' tøser...og mange af dem. Bortset fra det, så skal din søn nok komme efter det. Børnehaven bliver jo en lille forberedelse til skolen, hvor han jo bliver nødt til at 'høre efter' og gøre hvad han får besked på, selvom han er stædig og ikke rigtig er typen. Der er også en masse gruppearbejde, og en masse tagen tøjet af og på selv osv.... Og så er vuggestuen jo generelt et sted hvor børn udviklingsmæssigt leger paralelt og ikke så meget med hinanden. I børnehaven holder paralellegene op og bliver erstattet af alm leg og gruppelege. Så der er jo helt klart et spring fra at rende 'ensomt' rundt med skovlen og vente på nogen hægter sig på, til børnehavelivet.....som iøvrigt går enormt hurtigt, for at blive erstattet med skolelivet.

Anmeld

19. juli 2010

Kirle-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Hihi nej, jeg har lige rettet det til 9 Juli. Det er Mandag D 9 August jeg skal til et vigtigt møde :laugh: ....og hun fik børnene som planlagt EFTER vi kom hjem fra Bulgarien. Men sjovt med børnebørn selvom jeg er LIDT skuffet over at de får TO drenge istedet for to piger, eller en dreng og en pige. Det har jeg også fortalt dem!!!!! :laugh: Som mor til 6 drenge og kun en pige, så vil man altså ha' tøser...og mange af dem. Bortset fra det, så skal din søn nok komme efter det. Børnehaven bliver jo en lille forberedelse til skolen, hvor han jo bliver nødt til at 'høre efter' og gøre hvad han får besked på, selvom han er stædig og ikke rigtig er typen. Der er også en masse gruppearbejde, og en masse tagen tøjet af og på selv osv.... Og så er vuggestuen jo generelt et sted hvor børn udviklingsmæssigt leger paralelt og ikke så meget med hinanden. I børnehaven holder paralellegene op og bliver erstattet af alm leg og gruppelege. Så der er jo helt klart et spring fra at rende 'ensomt' rundt med skovlen og vente på nogen hægter sig på, til børnehavelivet.....som iøvrigt går enormt hurtigt, for at blive erstattet med skolelivet.
Ja er sikker på han nok skal overleve og mere til :) Han er en stærk dreng min lille Tjalfe. Det er bare moren der ønsker at alt skal være så nemt og tilgængeligt for min lille dreng ;) Hæhæ ja piger er der heller ikke meget af i min familie men så er det godt at vennekredsen kan udligne lidt :) Og ja så må de da bare få piger næste gang :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.