Man kan ikke tvinge et barn til at blive renlig. Man kan prøve at hjælpe på vej - og sommeren er ikke nogen dårlig tid - men det kan umuligt være første gang, børnehaven skal tage imod et barn, der bruger ble... Så den stress synes jeg bare, du skal glemme alt om!
M.h.t. at tage tøj på selv, så 'smitter' det jo, børnene bliver så dygtige, når de er sammen med større børn, der viser hvordan tingene foregår. Iøvrigt er det det samme: Pædagogerne har prøvet masser af gange, at 3-årige ikke kan håndtere alt tøj selv. Men I kan jo hjælpe på vej med at supplere garderoben med joggingbukser o.lign. tøj, der er let at få af og på.
Så skal du også tænke på, at de allerstørste vilde 'bøller' er smuttet i skole og bliver erstattet af flere søde små puslinger som din dreng. Så de farlige lege kommer lige lidt på standby...
Nej, let er det ikke... Hos mig fatter jeg ikke, at min lille baby skal begynde i børnehaveklasse om en måned! Det er underligt og vemodigt! Til gengæld er jeg rigtigt glad for at min 4-årige kommer op til de store i institutionen - hun har brug for udfordringerne!
Anmeld