Så skal Tjalfe i BH...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.357 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. juli 2010

Kirle-vb

Vi var til BH evalueringsmøde i går i vuggeren. Og han fik fine bemærkninger altså med undtagen af at han stadig ikke gider at høre efter hvad pædagogerne siger hvis han ikke er enig. Men nu er pædagogerne da i det mindste holdt op med at sætte spørgsmålstegn ved hans hørelse og bare har erkendt at han er et viljestærkt barn. Det er da meget rart. Jeg tager det som en sundhedstegn at han ikke føler at han SKAL høre efter for at andre kan lide ham. Ellers er han fin alderssvarende udviklingsmæssigt og det er jo dejligt. Han taler dog stadig meget om sig selv som Tjalfe istedet for jeg eller mig. Men det tror jeg er mest vane end noget andet. Så han er good to go op til de store. *Gulp!!!* Men jeg er slet ikke parat!! Ved godt det først er efter ferien og vi tager den med ro de første par uger men nøj hvor er jeg ikke glad ved det. Jeg synes slet ikke han er klar, han er 2 år og 8mdr nu, og de er bare så store og leger med farligt (jaja ved det godt) legetøj! Og Tjalfe er jo bare stadig min lille baby! Der putter sig ind til os og siger 'Tjalfe bare en lille bitte baby' også smelter moderhjertet fuldstændigt! Tja jeg har nu 1mdr + til at indstille mig på at NU sker det altså og det må jeg så leve med. Det kan jeg nu også godt. Bare ikke særlig velvilligt ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2010

lib1982-vb

PUHA.... godt der er mindst 100 år til vores skal videre fra vores fantastiske dagpleje ;) ... Mon ikke du havde det på samme måde, da Tjalfe skulle i vuggestuen???

Anmeld

15. juli 2010

Kirle-vb

Jo det havde jeg! Men det var så lang tid siden jo ;) Men jo synes der er noget specielt over det. Det er BH også er det hvad?? Skole???? Ej stop nu, det kan ikke være mere end et par dage siden han kom ud af maven på mig!!! Det er bare en helt anden boldgade i BH. Han skal være renlig (i gang), smide sutten (tjek), selv tage tøj af og på (kan sagtens herhjemme med hjælp men nægter åbenbart i vugger) og selv sige til når han skal på toilet (DET gør han ikke). Er faktisk lidt stresset. Vil jo gerne have mit barn har det bedst muligt i BH, men der er flere små så de er forberedt på at han skal have hjælp. Men den viden afhjælper ikke min stress!

Anmeld

15. juli 2010

lib1982-vb

Man må jo gå ud fra pædagogerne har prøvet det før - kan jo ikke tvinge ungerne til noget de ikke kan - f.eks. at være renlig, kommer jo stille og roligt! Syns det er meget tidligt - kan forstå det er sådan i mange kommuner, fordi de skal bruge pladserne i DP + vuggestuen - synes det er noget svineri, når ikke man sætter normeringen op! Beklager, det hjalp nok ikke på din stress, men skulle lige ud med det! Håber Tjalfe og ikke mindst hans mor klarer den i BH ;)

Anmeld

15. juli 2010

Johannamor-vb

Man kan ikke tvinge et barn til at blive renlig. Man kan prøve at hjælpe på vej - og sommeren er ikke nogen dårlig tid - men det kan umuligt være første gang, børnehaven skal tage imod et barn, der bruger ble... Så den stress synes jeg bare, du skal glemme alt om! M.h.t. at tage tøj på selv, så 'smitter' det jo, børnene bliver så dygtige, når de er sammen med større børn, der viser hvordan tingene foregår. Iøvrigt er det det samme: Pædagogerne har prøvet masser af gange, at 3-årige ikke kan håndtere alt tøj selv. Men I kan jo hjælpe på vej med at supplere garderoben med joggingbukser o.lign. tøj, der er let at få af og på. Så skal du også tænke på, at de allerstørste vilde 'bøller' er smuttet i skole og bliver erstattet af flere søde små puslinger som din dreng. Så de farlige lege kommer lige lidt på standby... Nej, let er det ikke... Hos mig fatter jeg ikke, at min lille baby skal begynde i børnehaveklasse om en måned! Det er underligt og vemodigt! Til gengæld er jeg rigtigt glad for at min 4-årige kommer op til de store i institutionen - hun har brug for udfordringerne!

Anmeld

15. juli 2010

als-vb

hmm er det så skidt at han er ikke er tre endnu? Vi vil prøve at se om vi ikke kan få tøsen før i BH. Jeg håber jo på at der snart er bid med den næste og hvis jeg så skal til at gå hjemme fra tidlig næste forår, så vil vi hellere at hu n er i BH frem for at vi skal ligge og køre hende 13 km for at hun kan komme i DP

Anmeld

15. juli 2010

Kirle-vb

Jeg stresser ikke over om han 'opfylder kravene' jeg stresser over at min søn som ikke har det så godt med pres og krav skal op i en helt anden boldgade. Han har været blefri om eftermiddagen her de sidste par måneder og har brugt potte i over et år. Så jeg synes vi er godt på vej. Der er uheld særligt når han sidder og leger. Eller tror det er en prut :silly: Men det er hvad det er. Og mange af de andre børn i vuggeren tager selv tøj på og af men Tjalfe han nægter. De sagde han bare sidder og stirre ud i luften som om han filosoferer over noget. Og så må de til det som den sidste. De kan heller ikke lokke ham med madpakke eller leg. Han gør det bare ikke. Herhjemme må vi helst ikke hjælpe ham. Og jeg ved godt at de helt store vil være væk og som jeg skrev der er mange andre små - de er en små 10 stks som er blevet rykket op her over sommeren. Og jo jeg bryder mig absolut heller ikke om det! Der er en grund til at nomeringen var på 3år så på 2år og 10mdr og nu allerede 2 år og 8! mdr. Det er en stor omvæltning for sådant et lille væsen. Jeg ville foretrække at de ventede de par måneder men det var umuligt. Så må vi bare holde lang ferie herhjemme også skubbe det på den måde.

Anmeld

15. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Min datter startede i børnehave da hun var langt under 2 år - 18 mdr tror jeg faktisk hun var! Den yngste de nogensinde har modtaget :) Hun nåede kun at være i vuggestuen et lille halvt år, så sendte de hende videre, da hun er MEGET fremme i skoene og ikke blev stimuleret nok af at lege med de andre jævnaldrende børn. Dét synes jeg var hårdt! Men hun faldt omgående til i børnehaven, og havde på det tidspunkt begge sine brødre der også, så det hjalp unægteligt på sagen! Nu har jeg så lidt svært ved at den yngste dreng starter i skolen efter ferien, og at hun nu er alene i børnehaven. Kirle, normalt så kommer der jo et ordenligt huk af børn der starter sammen i børnehaven, så de vuggestuebørn de normalt legede med, fortsætter sammen i børnehaven. Eller kommer fra andre vuggestuer, og derfor bare er alderssvarende. Min datter kom totalt skævt ind i børnehaven, så hun har faktisk ingen direkte jævnaldrende - enten er de 5+ ellers er de nystartede. Min søn er 6+ og han er jo lige gået ud sammen med alle 6+ere som hun plejer at lege med. Så jeg går også og er lidt spændt på fremtiden i børnehaven....

Anmeld

15. juli 2010

Kirle-vb

Jamen jeg er egentlig heller ikke så bekymret for børnene. Der kommer ikke nye ind i BH så det er alle de store som har rykket op og dem kender vi jo. Plus at de alle leger sammen og på samme legeplads. Men min søn er lidt en enespænder. Han leger mest for sig selv, er dog inviterende hvis nogen vil lege med ham men er ikke opsøgende som mange andre. Han er nysgerrig og selvrådig og ganske skøn (sagt i al beskedenhed) så laver jeg lækre børn ;) Men han er ikke en til pres eller krav. Det er bedst når han kører i sit eget tempo på sine egne præmisser. Fx. troede pædagogerne at han havde høreproblemer og det var lidt svært at skulle stå og sige nej I tager helt fejl, han er bare UTROLIG god til at ignorerer jer og I må sætte jer mere i respekt. Så han kræver lidt mere 'voksenopsyn' i mangel af et bedre dækkende ord og i BH så er der tre voksne til mange flere børn og det er efter min mening det modsatte af hvad han egentlig har brug for. Pædagogerne siger også at han ikke er specielt opsøgende. Det er mere de andre børn han viser interesse for. I det er det jo godt han kommer op blandt flere børn men men men det er jo bare min lille baby og jeg havde nok stejlet hvis de havde sagt BH ved 18mdr, der var han knap nok kørt ind i vugger (det nægtede han også så de ringede efter mig efter 20min i flere måneder).Men det var der nok INGEN risiko for :D MEn jo en mor bekymrer sig ALTID og nogengange er det berettiget og andre gange er man bare pylret. Det ved man først når man ved hvordan tingene udartede sig. Men jeg kan godt forstå at du Helene er bekymret for din datter nu skal hun være alene uden en bror til at putte sig bag. Det er en sikkerhed som man ikke må kimse af. Men hvis hun er så sej som det lyder som om så kan det være hun vil nyde at være solo i en kort periode inden hun igen skal gå i skole og være blot en af børneflokken igen :) Hvordan går det med svigerdatteren? Er du snart en bedste?

Anmeld

15. juli 2010

Heidi Nielsen-vb

Kirle skrev:
Men min søn er lidt en enespænder. Han leger mest for sig selv, er dog inviterende hvis nogen vil lege med ham men er ikke opsøgende som mange andre.
Det var min dreng også da han gik i dagpleje, men skal lige hilse og sige det ændrede sig meget da han havde været i børnehave i et stykke tid........nu leger han stort set med alle i hans gruppe plus nogle af de store børn......og han har endda haft et par stykker med hjemme og lege og han har også været med nogle hjemme....... Til gengæld oplever han så meget i løbet af dagen i børnehaven at han går ind på sit eget værelse og lukker døren når han kommer hjem....så sidder han der inde og tegner, leger med biler eller noget andet....så slapper han af....en enkelt gang har han tændt sin cd afspiller, lagt sig i sengen for at slappe af og ja så faldt han i søvn :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.