Sofaer - hvad har i af møbler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2010

lib1982-vb

Vi har en 3'er med chaisilon - fik ny/brugt da drengene var 14 dage, valgte læder pga. det praktiske, men syns faktisk den er pæn og man sidder super i den! Vil på et eller andet tidspunkt have stof igen, og så skal den være KÆMPE stor, så alle kan ligge i den... meeeeen de jeg har set er et stykke ud i fremtiden, mest pga. plads og penge ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

ma08-vb

Vi har en sort 3-personers lædersofa. Har aldrig elsket den, men den flyttede ind med manden :laugh: Praktisk er den da nu, hvor vi har fået barn, men det er altså irriterende at klistre fast om sommeren - fx nu :angry:

Anmeld

12. juli 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Vi har en brun lædersofa fra Ikea, som er let at holde ren - og matcher til vores spisebordsstole. Vi fik den i januar, og jeg skal stadig lige vænne mig til at lårene 'klistrer' fast, når jeg parkerer mig i trusser og t-shirt til en god film :) ha ha ha Derfør havde vi en beige stofsofa (der matchede hundenes hår). Tror jeg endte med at vaske betrækket ca 1 gang ugentligt efter vi fik Alma. Hundene fældede og hårene satte sig rigtig godt fast deri og Alma gylpede jævnligt ned ad ryglænet.. Er helt klart til læder fremover.

Anmeld

12. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Hvor er det sjovt at læse om så mange læderforældre!! :laugh:

Anmeld

13. juli 2010

Johannamor-vb

Jeg er IKKE til lædersofaer!!! Vi har to rigtigt pæne 3-personers sofaer i ludbehandlet bøg med hynder i uld - og man kan tage betrækket af og vaske, så de er som næsten nye. Sofaerne er dyre, fordi der er tale om lækkert dansk design. Fordelen med mærket, som jeg ikke husker nu, er * at vi købte først én sofa og ikke havde problemer med et købe en ekstra magen til et par år senere, * at vi kan få syet nye betræk, hvis vi bliver trætte af det mørkeblå eller de med tiden bare bliver for nussede, og * at vi kan få lavet nye hyner, hvis fyldet skulle falde helt sammen el.lign. Jeg regner ikke med at vi nogensinde skal have nye sofaer. Og selvom de var dyre, og det måske ikke er billigt at få dem fornyet engang, så tror jeg alligevel, at 'livs-prisen' for sofaer i vores hjem ikke er højere end fx hos min søster, der lige nu er i gang med 3. sæt sofaer efter at hun fik børn.

Anmeld

13. juli 2010

ma08-vb

Jeg tror, du har fuldstændig ret mht. 'livs-prisen', hvis man skifter lige så ofte som din søster. Vi har haft vores sofa i 10 år nu, heraf de 20 mdr. med barn, og den skal af flere årsager bestemt ikke skiftes foreløbig. For det første er den pæn forstået som velholdt, også selvom vi bestemt ikke er flittige med læderfedtet mv. For det andet er den praktisk, fordi den er så let at vedligeholde. For det tredje vil vi p.t. hellere prioritere nyt bad og køkken. Sidst men ikke mindst vil jeg formentlig ALDRIG få min mand med på at spendere en mindre formue på en sofa.... Johannamor, dine sofaer lyder lige som mine drømmesofaer, men indtil videre bliver det nok ved drømmen, eftersom den kun er min ;) Indtil da må jeg 'trøste' mig med, at det da i det mindste er en pæn sofa af en lædersofa at være, dvs. let i udtrykket og ikke en af de dér tunge og kæmpestore flydere. Så ville jeg nok have nedlagt veto!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.