Sofaer - hvad har i af møbler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2010

Spunk-vb

Vi har læder, og jeg æææælsker dem. Vi kiggede dog også meget på dem fra idemøbler der hedder washline. Du kan selv sammensætte hvordan sofaen skal se ud, og så også selv vælge farve. En af mine bekendte har købt for nogle måneder siden, og betrækket har lige været i vaskemaskinen - stadig flot.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2010

uni-gruppe-vb

Her står der også Ektorp fra IKEA. Og da jeg er meget rastløs hvad angår boligindretning, så har jeg betræk i 3 forskellige farver, så der hurtigt kan ændres på stilen. Men med et barn og 2 hunde der også ligger i sofaen, så er det altså guld værd at man bare kan smide det i vaskemaskinen. Kan forresten slet ikke med læder. Om vinteren er det ikke hyggeligt, og om sommeren klistrer jeg fast, så da jeg havde det var de konstant dækket med plaider alligevel, og så er pointen ligesom væk.

Anmeld

10. juli 2010

als-vb

Vi har nogle af mandens gamle fra da han investrede da han først flyttede hjemmefra. Læder look. Meget praktisk og FUCK de er grimme. Er klart mest til stof, men gider ikke betale en formue for noget der skal vaskes eller bliver grimt hurtigt. Læder kan trods alt bare tørres af med en klud. Når vi har fået de unger vi vil have og de har nået en ikke helt så grissende alder tror jeg vi skifter til stof.

Anmeld

10. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Det der med overtræksstof er smart, men vores lædermøbler har meget bredde og lave armlæn, så det kan ikke sidde på - jeg har nemlig prøvet :) Jeg ryger temmelig sikkert ud i en omgang læder igen, men går så fra sort over til brun okse, for at prøve noget andet. Og dem vi har nu er for høje, synes rygstykket går helt op om nakken op én, så noget lavere vil nok være bedre. Jeg orker ikke at vaske betræk så ofte, har netop hjulpet overboen med at sætte sådan noget betræk tilbage på hynderne og det var IKKE en speciel nem opgave og resultatet blev da heller ikke som 'nyt' men så netop en smule vasket ud og en lille bitte smule bulet ud. Men hun var glad nok :) Dem vi har nu har holdt 6 år, grunden er nok, at der kun var ægte læder på alle slidflader og læderlook på resten. Man skal nok ud i ægte læder over alt. De her er lige gået op i syningerne mellem sæderne - mørnet væk :) Mit problem med læder strander også mere på, at jeg klister fast til sæderne når det bliver varmt, hvorfor jeg alligevel altid sidder på en plaid. Og så er jeg lidt træt af selve looket! Men siddekomforten OG ligge komforten er helt i top, modsat så mange andre sofaer....

Anmeld

10. juli 2010

Charlotte d. 17.-vb

Brun okse - god ide. Det er en million gange flottere end det sorte. Især, når de får lidt patina.

Anmeld

10. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Ja Charlotte, det var også min tanke!! Og så virker det heller ikke så hårdt med brunt men runder bedre af forhold til sort.....

Anmeld

10. juli 2010

Spunk-vb

Vores er brune og de er bare lækre. For at slippe for det meget skinnende look har vi købt dem der kun er meget lidt behandlet - de er helt silkebløde - nærmest lidt som ruskind. Men til gengæld er de jo så heller ikke helt så nemme at tørre af som dem der bare skal have med en våd klud. Vi valgte for øvrigt læder fordi vi har en hund der fælder meget, og hans hvide hår hang meget fast i vores sorte sofa.

Anmeld

10. juli 2010

Caidas-vb

Lige nu har vi en grim grim stof-hjørne-sove-sofa. Den er grå og fylder halvdelen af stuen. Jeg har fået den af en kollega, der havde købt den 2 mdr for inden. Da vi havde haft den 2 uger var den grim grim grim. Efterfølgende har vi altid en plaid på, som bliver skiftet når der kommer gæster, for plaiden er også grim. Intet af det kan vaskes. Næste gang bliver det sandsynligvis rødbrunt læder, men jeg kan heller ikke ha at det klistrer fast på lårene.

Anmeld

11. juli 2010

TinaK-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
En af mine sønner købte en beige microfiber sovesofa på et tidspunkt og den lignede en katastrofe i løbet af nogle måneder selvom han købte ekstra spray der skulle være både vand, snavs og fedt afvisende...... ;) quote] Ja, den hoppede vi også på.. Da vi skulle have nr. 2 krævede jeg en ny sofa, da den gl. var gået i bunden, så det var helt umuligt at komme op af den, når jeg var gravid... Så vi tænkte 'smart' om ovenstående sofa (dog alm sofa med chaiselong), da vi ville have 2 børn med 18 mdr. mellemrum... Men snart er den sgu ikke!! Vi har også det ekstra spray, men den ligner lort!! Kan dækkes en del af med vores Ikea Ektorp sofa puder og en plaid... Nu har vi haft den i snart 3 år, og skal have den skiftet ud -men moneterne skal lige være der, da der er mange ting man kan bruge penge på i et dødsbo......

Anmeld

11. juli 2010

Bellis-vb

Vi har en hjørnesofa i 2 sektioner med en chaisilon. Den er i grå Alcantar og den er SUPER. En våd klud og den er som ny og der er plads til os alle og kan fungere som ekstra seng ved trængsel. Men maaaange pletter får vi nu ikke, for børnene spiser sjældent i sofaen, manden er noget øm over for sin stue :P Lige idag spiser vi faktisk rugbrød her og en af de små spiser endda markral - men som sagt våd klud og så er det klaret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.