Går i nøgne foran jeres børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2010

kongster-vb

Ja det gør vi da. Igår og idag har vi været på nudiststrand og badet splitternøgne med ungerne og det var skønt. Tøsen var lidt usikker på om hun ville smide tøjet og vi sagde selvfølgelig at det var helt frivilligt, men hun endte med at synes det var skønt. Dog var hun ikke så vild efter at slås i vandet med sin far, som hun plejer at være. Herhjemme er vi nøgne efter bad, men jeg vil gerne have lidt tøj på hvis ungerne sover hos os. Pigen siger også at hun 'ikke kan lide voksen-numser' :-) Det er måske lidt anmassende med sådan en splitternøgen voksen tæt på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

Charlotte d. 17.-vb

kongster skrev:
Ja det gør vi da. Igår og idag har vi været på nudiststrand og badet splitternøgne med ungerne og det var skønt. Tøsen var lidt usikker på om hun ville smide tøjet og vi sagde selvfølgelig at det var helt frivilligt, men hun endte med at synes det var skønt. Dog var hun ikke så vild efter at slås i vandet med sin far, som hun plejer at være.
Som barn holdt jeg tit ferie hos min onkel og tante i et 'lukket' sommerhusområde med en masse frigjorte folk - blandt andet Anne Linnet - og der badede stort set alle nøgne (også Anne Linnet :P) . Det var fint, indtil jeg blev 11-12 år og følte, at jeg var 'forkert', når jeg helst ville bruge badetøj - min onkel, som er gynækolog, fortalte mig en million gange, hvor usundt, det er for underlivet at ligge og soltørre i en våd badedragt. Mine storesøstre havde også sådan et flip med, at jeg skulle smide bikinitoppen, da jeg var i pubertetsalderen - fordi 'alle' piger/kvinder var topløse dengang. Begge situationer oplevede jeg som meget grænseoverskridende - det er fedt med naturlighed, så længe ungerne selv er med på den, men det må aldrig være et pres.

Anmeld

12. juli 2010

kongster-vb

Jeg er helt enig! Vi pointerede også at man gerne måtte have badetøj på og hun kunne jo se at nogle af de andre havde det. I forgårs var hun splitternøgen og i går havde hun et par trusser på - fordi hun ikke ville have sand i numsen, sagde hun. Ingen dumme kommentarer fra os voksne uanset om hun vil være nøgen eller påklædt

Anmeld

12. august 2010

musen-vb

Vi har altid gået nøgne foran vores datter, det har vi overhovedet ingen problemer med. Hun er nu 5 år og går jævenligt i bad sammen med sin far. Hun har da været lidt nysgerrig omkring sin fars tissemand, men vi har været ærlige og fortalt hende hvad det er og at drenge tisser med tissemænd og piger med tissekoner. Hun har overhovedet ikke vist interesse for små drenge og deres tissemænd, så vi har endnu tilgode at se hendes reaktion på det. Hun selv går sommetider også nøgen herhjemme og sommetider hvis det er rigtig varm kun iført underbukser. Hun har fået en tendens til nu ikke at ville have underbukser på når hun skal have tøj på, det har vi stoppet. Ikke fordi vi synes hun ikke må, men hvis hun vænner sig til ikke at behøve at få underbukser på, så vil hun nok heller ikke have det på når hun kommer i skole og det synes vi ikke er så smart. Mine forældre har altid gået nøgne rundt i vores hus og det har jeg altid været ligeglad med. Dog skal det siges at da jeg var 16 år og min far kom ind i stuen og gladeligt 'svingede' med dilleren efter at have været i bad, bad jeg ham om at lade være, DET synes jeg altså var for klamt da jeg var 16 år.

Anmeld

12. august 2010

Charlotte d. 17.-vb

musen skrev:
Dog skal det siges at da jeg var 16 år og min far kom ind i stuen og gladeligt 'svingede' med dilleren efter at have været i bad, bad jeg ham om at lade være, DET synes jeg altså var for klamt da jeg var 16 år.
Det kunne min datter have skrevet - jeg troede, min mand var den eneste, der var så kikset :dry:

Anmeld

25. september 2010

Lotte1976-vb

Min mand sover nøgen, og vores datter sover i soveværelset (hun er 3 år). Jeg har ikke noget problem med nøgenhed. Dog mener jeg, at børn skal have lov til at vælge, om de vil udsættes for det - altså forstået på den måde, at nøgenhed er ok i tøj/bad situationer og foregår derfor på badeværelset eller i soveværelset. Så ved børnene det, og har mulighed for at holde sig væk derfra, når de bliver så gamle, at det generer dem. Så ved de, at sådan er det B)

Anmeld

26. september 2010

MetteNB-vb

Her er drengene vant til at se os nøgne i forhold til omklædning, bad og lignende. Min mand sover nogle gange nøgen. Vi snakker åbent om forskelligheden på kroppe og 'vedhæng' eller mangel på samme ;0) Jeg er jo lidt i undertal her i huset...... Jeg er dog ikke som sådan 'frisindet', så ikke noget med nudiststrande til mig. Jeg har dog ikke noget problem med, at andre er nøgne. Min mand ville sikkert synes, det var hyggeligt med sådan en nudist-strand-tur.

Anmeld

29. september 2010

Smilula-vb

Ha ha sig mig sidder I og læser avisen helt uden tøj på?? det lyder ellers hyggeligt? Jeg tror vores varmeregning ville blive enorm så hehe.....

Anmeld

29. september 2010

NikiFin-vb

og hvad med de nye nøgen skannere i lufthavnen som kommer snart? Har i noget imod ;)

Anmeld

29. september 2010

Polyp-vb

Nu skal man jo ikke VÆRE nøgen - så ville jeg bestemt have noget imod det - men ellers nej. Jeg har ikke noget at skjule - det er nok nærmest bare synd for dem som ikke kan holde øjnene for dem selv ;-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.