Går i nøgne foran jeres børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.172 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. juli 2010

NikiFin-vb

Ser jer børnene nøgne nogen gange? Her er det normalt at de ser os, helt naturligt ville jeg sige. Jeg undrer mig hvornår vi stopper med det. David er næsten 5 år nu og viser interesse og jeg svarer alle hans spørgsmål. De små kigger også nysgerrigt. Hvad med jer? ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

als-vb

Jeg er også typen der render nøgen til fra badet og tager tøj på osv. Render ikke nøgen rundt for hyggensskyld, men i bad tøj situationer. Tøsen skal jo lære om anatomien et eller andet sted fr. hun spørger hvad forskellige ting er og jeg svare. Dog er hendes far meget mere blufærdig, i mange tilfælde også overfor mig. Men har accepteret at det er sådan han er. I sisdste weekend opdagede hun hendes fætters vedhæng og var da godtnok meget interesseret i hvad det nu var for noget, og fætteren (2 mdr ældre) var også meget stolt af at vise frem, når nu kusinen ikke var så 'heldig' at være udstyret med det samme. ;)

Anmeld

9. juli 2010

Spunk-vb

Ja, det gør vi. Jeg sover nøgen, og jeg tager altså ikke tøj på bare fordi spunken skal med derind sommetider - regner ikke med at det ændrer sig fordi hun bliver ældre. Min mand går gerne nøgen rundt hele formiddagen i weekenderne, og det tror jeg heller ikke ændrer sig. Jeg synes ikke, at man skal gøre sit barn forskrækket over at se forældre og søskende nøgen.

Anmeld

9. juli 2010

NikiFin-vb

hahah. Mine børn har altid villet i bad sammen med os. De kigger tit når faren er bad. Det vil jeg selv ikke men det er bare fordi jeg vil have ro i badeværelset. Så de skriger bag døren. Men deres far gider ikke at høre på det larm og lader dem ind.

Anmeld

9. juli 2010

Møe-vb

Hos os er det altså helt naturligt... C kommer i bad med os osv. - Min man er dog mere blufærdig end jeg, og render ikke rundt uden tøj på og tager også tøj på hvis C kommer ind til os om natten.

Anmeld

9. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Heller ingen problemer mht nøgenhed hér. Jeg sover ikke med tøj på, og det gør deres Far heller ikke - og det gør ungerne heller ikke :laugh: Mine unger bliver hurtigt varme, og hvis de får nattøj på, så kan man være 100% sikker på, at de vågner op og vil have det af. Så det er droppet! Og tjooo, her kan man sagtens sidde og tage en kop morgen kaffe og en basse, og læse et par aviser, inden man kommer i tøjet, så det tager vi ikke så tungt. Og vi er også nøgne foran de ældste børn som er voksne, og de er heller ikke blufærdige og trisser også bare rundt som naturen nu engang har skabt dem, så de har heller ikke fået traume :laugh: Når de har venner på besøg, så har vi naturligvis tøj på, men det generer mig ikke at smide blusen hvis jeg feks skal skifte, eller sidde ude i badekaret og kævle mens ungerne og vennerne står i døren..... Tror faktisk aldrig jeg har set mine forældre uden tøj på, nu når jeg tænker over det! Så hvor jeg har mit frisind fra, er ikke til at vide....

Anmeld

9. juli 2010

Pikora-vb

OK-JA....det er da helt naturligt. Ikke sådan på en exhibistisk måde; men når det falder naturligt, så som ud og ind af badet og sådan. Det gælder også de store/voksne drenge, vi har et stort badeværelse, så hele familien kan godt være der på én gang, i gang med forskellige gøremål. Dog kunne jeg ikke finde på at sætte mig til bords uden tøj på; dér går åbenbart en grænse for mit vedkommende :)

Anmeld

9. juli 2010

ma08-vb

Vores datter ser også os uden tøj på, det har vi ikke noget problem med. Og ofte kommer hun med en af os i bad, for det er det nemmeste, når det skal gå lidt stærkt om morgenen. Vi går ikke rundt i huset uden tøj på. Dels falder det os ikke naturligt, og dels kan begge naboer og bagboen glo ind - selvom det sikkert vil være værst for dem selv :blink: :laugh:

Anmeld

9. juli 2010

Charlotte d. 17.-vb

Vi har også altid gået nøgne ind og ud af soveværelset, badeværelset osv., men for nogle år siden syntes vores dengang præteenagedatter, at det BARE var for meget. Siden har vi været lidt mere tildækkede. Nu er datteren godt nok kommet sig over sin nøgenhedsaversion, men min mand bryder sig ikke om, at HUN går rundt i ingenting, og så er vi ligesom nødt til at være konsekvente.

Anmeld

11. juli 2010

Caidas-vb

Ja på den måde at hvis jeg skal skifte tøj eller i bad. Forleden dag da jeg skulle i bad kom Freja ud på badeværelset. Hun siger 'Mor du har ingen bukser på' Jeg siger 'nej det er fordi jeg skal i bad' og trækker forhænget for. Hun hiver forhænget til siden og nærmest råber 'Mor jeg skal se'

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.