Nogen erfaringer med at være væk fra sine børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. juli 2010

lib1982-vb

Er i morgen på vej på 'kæreste-ferie' uden vores 2 drenge som er 13 måneder - de skal være ved mormor & morfar til på mandag :) Den sidste uges tid, har de begge været MEGET mere pylret og 'mor-syge' end sædvanlig, har intet været at mærke på dem, når jeg ikke har været der, men så snart de ser mig, hænger de på mig og går jeg så igen, f.eks. på wc små-græder de :huh: Nu er det så, at jeg er kommet til at tænke 'hvad nu på mandag' - gider de os overhovedet igen, kan de genkende os osv... Jeg er ikke i tvivl om, at de blir passet og nusset og overfyldt med kærlighed og omsorg mens vi er væk, så dér hænger den ikke - tror måske det er min usikkerhed, som på en eller anden måde er 'flyttet' over i dem, lyder det helt hen i hegnet :blink: ? Har ikke tidligere prøvet at være væk fra dem længere tid end en weekend! Har nogen erfaringer med at være væk fra sine børn i 5-6 dage af en eller anden årsag?? ... og p.s. lad nu VÆRE at svare i retning af 'jeg ville aldrig tage afsted så længe' - gider ærlig talt ikke høre det, er ikke til debat om vi skal afsted eller ej!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

Signe1704-vb

Det har jeg da prøvet. Det er SKØNT. Vi har fået lidt forskellige reaktioner - nogle gange vild glæde og andre gange har en af dem været lidt fornærmet den første halve time, men så er det gået over igen. De er som regel lidt mere morsyge de første par dage efter, men det er hurtigt overstået og alt er normalt igen. SÅ NYD DET NU OG PRØV AT LADE VÆRE AT TÆNKE PÅ DE SMÅ PUS. I kommer hjem fyldt med ny energi og kærlighed og det bliver jeres børn glade for i længden :kiss:

Anmeld

6. juli 2010

Spunk-vb

Hej Lib. Jeg har endnu ikke prøvet at være væk fra spunken i mere end en halv dag, så jeg kan desværre ikke give dig nogle gode råd. Men de er jo hverken de første eller sidste børn der bliver passet, så prøv at slappe af. At de er blevet smittet af din usikkerhed lyder da meget plausibelt. Jeg har hørt, at man godt kan risikere at få en kold skulder når man kommer tilbage, men man skal bare lade børnene komme til sig i eget tempo - ikke noget med at presse til at kramme og lign. Lyder da dejligt med noget kæreste-tid - jeg pønser også på en tur i efteråret :). Og børn har jo godt af at have glade forældre - også selvom de skal undvære jer lidt. Hvor skal i hen?

Anmeld

6. juli 2010

Heidi Nielsen-vb

NYD DET siger jeg bare.... Vi har også prøvet det og det er bare så godt...og bare rolig I skal nok blive genkendt når I kommer hjem :P

Anmeld

6. juli 2010

MAMMARAZZI-vb

Kan ikke rigtig hjælpe, for min datter var 3-4 år, da jeg var fra hende i en uge (studietur). ...men dét der med, at man liiige skal straffes lidt, når man kommer hjem igen, ja den er go' nok :laugh: Synes da bare I skal nyde det max - hvad andre folk tænker, er da ligegyldigt!!! Har godtnok ikke selv rejseplaner, men det er fordi jeg er single - så er det liiidt for 'sjovt' at tage på kærestetur :laugh: Håber I får en super duper tur B)

Anmeld

6. juli 2010

lib1982-vb

Signe: hvor gamle var dine børn der? Spunk: Vi skal til Sverige til nordens største us-bil træf - der plejer at komme et sted mellem 15-20000 biler :cheer: Ved godt det lyder vildt trucker, men er bare SÅ sjovt og var ikke afsted sidste år, da vi kom hjem fra sygehuset med drengene, så er bare SÅÅÅÅÅÅ klar i år ;) Mamma: Måske du sku overveje at tage på en find-kæreste-tur :laugh:

Anmeld

6. juli 2010

ma08-vb

Vi har kun prøvet at være væk på skift, men så en hel uge ad gangen. Første gang var min mand væk, da vores datter var 13 måneder. Ingen problemer. Han var forberedt på en kold skulder da han kom hjem, men det skete heldigvis ikke. Hun valgte bare mest mig i nogle få dage, men afviste på ingen måde min mand. I foråret, da hun var 16 måneder, var jeg en uge på studietur i udlandet, og jeg var selvfølgelig også spændt på reaktionen. Heldigvis blev hun heller ikke fornærmet denne gang, jeg ville helt sikkert have haft sværere ved at håndtere det end min mand ville have haft :laugh: Så nyd nu endelig jeres kærestetur, det ville da være en skam at ødelægge den for jer selv ved at have dårlig samvittighed!

Anmeld

6. juli 2010

MAMMARAZZI-vb

Tak for ideen :laugh:

Anmeld

6. juli 2010

Signe1704-vb

Den store dreng har rejst med sin farmor og farfar en uge hvert år fra han var 20 måneder. Deromkring begyndte jeg også at tage på Roskilde og langelands festival for at arbejde og var væk omkring en uge hver sommer. For to år siden var vi 5 dage i Tjekkiet på kærestetur og der var datteren omkring 1 år. Alle gange er det gået godt og mine børn har slet ikke taget skade ;) (tror jeg da ikke :laugh: ). Min bror har også kørt Amerikaner bil og været til træf og syntes også det var super fedt. Håber i får en rigtig dejlig tur. Nu må det vist også snart være tid igen - jeg synes vi trænger ;)

Anmeld

6. juli 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Det er fantastisk. Men er som nye når man kommer hjem. Og har også været væk flere uger for at arbejde. Jeg blev nok mere pylret end Alma, og tror det var det hun kunne mærke, altså fordi hun blev usikker på mig ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.