Det er sgu noget lort... Har selv været i samme suppedas - men vi var ikke gift.
Først og fremmest skal du tænke på DIG, og hvad DU vil/har lyst til. Jeres datter er jeres fælles ansvar, og hun skal ikke være årsagen til at I bliver sammen - ej heller at I skilles.
Har du lyst til at leve på denne måde resten af dit liv? Har du lyst til at din datter skal leve med et par forældre, der ikke kan finde ud af det sammen? Tro mig, hun vil være bedre tjent med at I skilles end hvis I bliver sammen og du er ulykkelig.
Har du et godt netværk (veninder, familie), så bliver du ikke alene. Måske det endda ville være godt for dig at komme ud for dig selv at bo?
Jeg er også tryghedsnarkoman og har tidligere været i et dårligt forhold ALT for længe! Det tog mig lang tid at indse, at jeg ville være bedre tjent uden ham. Og jeg var endda gravid i 6. måned, da jeg gav ham ultimatumet, som resulterede i, at han flyttede. Og jeg har aldrig følt mig så lettet før! Pludselig var alle mine bekymringer væk, selvom jeg vidste, at jeg ville blive alenemor. Jeg fik hjælp at venner og familie, og kom på fode igen, så jeg blev klar til at få min datter.
For at vende tilbage til dit deilemma: Der findes en mand derude, der er bedre end ham, du har. Du kan ikke ændre på din mand. Han vil altid være sådan, uanset han lover noget andet. Så derfor skal du gøre op med dig selv, om du vil leve med ham resten af dit liv på den måde, som du gør i dag.
Alternativt kan du ændre på dig selv. Men som jeg ser det, vil det ikke kunne lade sig gøre, uden at du kommer til at gå på kompromis med dig selv. Og det skal man ALDRIG gøre! Så igen: Vil du leve resten af dit liv på denne måde? Eller vil du være lykkelilg?
Der findes altid en løsning. Så hvis du vil væk, skal du bare finde en lejlighed og flytte. Da jeres datter ikke er så gammel endnu, vil hun ikke skulle vælge imellem jer. Hun kan bo hos dig, hvis det er det, du vil have. Statsforvaltnignen kan i øvrigt hjælpe med en samkvemsaftale. Og din datter vil naturligvis skulle være hos sin far hver 2. weekend som minimum - men med hans arbejdsvaner, er det ikke sikkert, det kan lade sig gøre. Så på den front har du de bedste kort :-) Og han vil ALDRIG kunne tage din datter fra dig!
Så op med humøret og se på dine muligheder frem for at lade dig begrænse af din hang til tryghed - du er bedre tjent uden ham, hvis han ikke kan gøre dig lykkelig!
Held og lykke.
Knus og kram
Anmeld