Fejrer I Sankt Hans?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

Spunk-vb

Ja, det gør vi. I min familie har det altid været tradition at vi grillede og bagefter så bål. Manden og jeg har bryllupsdag på sankt hans, så nu fejrer vi det som regel alene. Spiser noget lækker mad og går så ned til et stort sankt hans arrangement med bål og det hele som der er ved vandet hvert år. Så går vi rundt og sludrer med naboer, bekendte og mandens elever - det er superhyggeligt. Vi skal da også afsted i morgen. Regner med at putte spunken i barnevognen og måske vække hende når bålet bliver tændt. Jeg er jo stadig på barsel, så det kan godt gå hvis hun er lidt ekstra træt på torsdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Hobitten-vb

Min stedfar har fødselsdag den dag, så vi er faktisk altid til fødselsdag. Med grill (efter vejret..) og efterfølgende stort bål.. De har en stor ejendom, så der er altid en masse der skal brændes af.. :P Og når det er en hverdag putter vi bare ungerne hos mine forældre, og tager dem med hjem når vi har fået kaffe.. Men det bliver da senere end ellers (da de normalt går omkuld ved 19-tiden..) Og ja, de kan da godt være lidt ekstra trætte dagen efter - men jeg tror altså ikke børn tager skade af at komme senere i seng en enkelt gang i mellem..

Anmeld

22. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Vi gør heller ikke noget særligt ud af det - synes også det er for sent for mindre børn. Men som regel ser jeg det i TV - sådan bare for at få lidt af stemningen. Min datter kan heller ikke lidt det. Da hun gik i børnehave, fejrede de Sankt Hans - de havde lavet en heks og givet heksen noget gammelt udklædningstøj på.. som så blev futtet af på bålet. Det var min datter ked af rigtig længe efter.

Anmeld

23. juni 2010

Lars F-vb

Det er sådan lidt forskelligt. Jeg ææælsker bål, især ved vandet, og sådan en midsommeraften er jo noget af det mest vidunderlige. Men det afhænger af, hvad vi ellers skal. I år skal jeg fx til Holland, så jeg kommer ihvertfald ikke ud - med mindre der er noget i Amsterdam ;-)

Anmeld

23. juni 2010

Frede-vb

Jeg plejer gerne at blive slået oven i hovedet med, at jeg ikke holder godt nok fast i traditionerne, så jeg tvinger hele familien ud til bål og båltale hver eneste sct. hans-aften. Det er også hyggeligt nok, men det plejer gerne at blive en træls og træt morgen derpå med to børn, der ikke er udhvilet. I Skagen, hvor jeg kommer fra, har der altid været en tradition med, at alle de nyudklækkede studenter mødtes på samme strand, og så kom der altid en made kendt personlighed og holdt båltale. Det var altid flot med de pænt klædte studenter og deres studenterhuer.

Anmeld

23. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Skagen, der har jeg aldrig været, men det står øverst på listen!! Mødte engang en mand fra Skagen og han kunne altså tale med et dialekt jeg SLET IKKE kunne fatte NOGET af! Om han bare drev gas med mig ved jeg ikke, men i så fald virkede det for jeg blev pænt rundforvirret... :laugh: Bibi, hvis du ser det her, ved du så om der er noget blåhalløj her hos os i aften??

Anmeld

23. juni 2010

kongster-vb

Helene (og Bibi) kig her http://www.aok.dk/byen-rundt/guide/skt-hans-baal

Anmeld

23. juni 2010

ma08-vb

Vi fejrer Skt. Hans hvert år. Hvert andet år med min svigerfamilie og hvert andet år med en fast skare venner. Vi fejrer ALLE højtider mv. med min svigerfamilie, fra jul til Mortens aften, så for nogle år siden måtte vi melde ud, at vi altså i det mindste hvert andet år ville noget andet bare denne ene aften ;) I aften får vi så besøg af vennerne, og vi skal som altid grille. Vi plejer også at gå ned til stranden, hvor de fleste bål er, men i år er der jo VM og kamp kl. 20.30, så det må tiden vise.... Siden sidste venne-Skt. Hans er der kommet 3 børn til, inkl. vores egen datter på nu godt 1½ år, men de er så små, at de (forhåbentlig) alle er faldet i søvn inden det bliver båltid :laugh:

Anmeld

23. juni 2010

kongster-vb

Jeg har lige fundet ud af at vores lokale sct hans arrangement i Utterslev mose har et børnebål, som tændes kl 19.00. Det er da service!!

Anmeld

23. juni 2010

Laurie-vb

kongster skrev:
Jeg har lige fundet ud af at vores lokale sct hans arrangement i Utterslev mose har et børnebål, som tændes kl 19.00. Det er da service!!
Ja, det er rigtigt godt!! Damhusengen har også noget, men nok lidt senere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.