Spørgsmål til HeleneK - om madlavning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

151009-vb

Desuden kan man købe målebægre med div. måleendheder på.. Så behøver du ikke omregne så meget... :) Håber de bliver gode og held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Det er stadig mig-vb

151009 skrev:
Spunk skrev:
Her er linket: http://www.sarasnow.com/recipe?action=retrieveRecipeDetailsHTML&recipeID=3&destinationpage=/pg/jsp/community/recipes/recipedetail.jsp
Kan se du har oversat baking soda til bagepulver. Men er ret sikker på at det er natron. Ved ikke om der er så stor forskel på om man bruger det ene eller det andet?
Det var godt set! Og jo, baking soda ér natron! Ellers hedder det baking powder. Der er naturligvis baking soda i baking powder, men resultatet bliver ikke korrekt. I USA bruger vi også baking soda i vand, hvis vi har halsbrand. :laugh: Er der ikke også noget med, at man bruger bagepulver i feks sandkage dej, og så natron i henholdsvis småkage og/eller æbleskivedej??

Anmeld

22. juni 2010

Spunk-vb

Ups - godt jeg har ikke har lavet dem endnu. Selvom jeg må tilstå at min første reaktion var 'potato, potato' (virker ikke så godt på skrift :laugh: )

Anmeld

22. juni 2010

Det er stadig mig-vb

:laugh: ....tror jeg ved hvad du mener!! :whistle:

Anmeld

23. juni 2010

ma08-vb

Tak for opskriften, Spunk, dem skal jeg helt sikkert afprøve :P

Anmeld

25. juni 2010

Spunk-vb

Så er der bagt cookies! Jeg har brugt grahamsmel i stedet for fuldkornshvedemel (gu' ve' hvad forskellen er - begge dele er hvede), har brugt 2 dl mindre kokosmel end anført (løb tør), har brugt bagepulver i stedet for natron og har brugt 4-5 x så meget æblemos som opskriften angiver. Der var rigtig meget 'tørt', så derfor tilføjede jeg æblemos. De er rigtig lækre, men har en kraftig eftersmag så måske skal man nøjes med 1/4 tsk muskatnød istedet for ½. De flyder ikke ud, så man skal sætte dem på pladen og selv trykke dem flade. Og så er de bløde - ikke sprøde. Det med at de er sunde tror jeg man skal tage med et gran salt - den samlede mængde af sukker er ret høj idet der udover alm. sukker også er honning og en del frugt i. Men lækre det er de.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.