morgenmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2010

Caidas-vb

Pigerne spiser enten neutral a-38 med rosiner, eller rugbrød med flad ost (skåret ost, imodsætning til ostestang) Enkelte gange havregrød - men så skal den være kold :S lib1982 skrev:
I øvrigt får vores som regel havregrød (eller lign.) eller hj.lavet øllebrød (uden sukker)
Har du lige opskriften på øllebrød?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

als-vb

vi har et økologisk alternativ, det er i en grøn pose, en færdig pulver, man tilsætter bare vand eller mælk og så varmer den. Den er nemlig ikke tilsat sukker, derfor valgte vi den. Vil du så gerne have sukker i gør du bare det. Super nemt og smager faktisk ganske udemærket. Har dog kun kunnet finde den i Bilka.

Anmeld

22. juni 2010

lib1982-vb

Caidas skrev:
Pigerne spiser enten neutral a-38 med rosiner, eller rugbrød med flad ost (skåret ost, imodsætning til ostestang) Enkelte gange havregrød - men så skal den være kold :S lib1982 skrev:
I øvrigt får vores som regel havregrød (eller lign.) eller hj.lavet øllebrød (uden sukker)
Har du lige opskriften på øllebrød?
Mit hoved - men dét får du ikke, skal altså bruge det ind imellem ;) Ej, plejer at købe noget billigt helt rugbrød - vores lokale supermarked har tit dato-varer på meget tilbud, gav f.eks. 3,95 for et stort rugbrød sidst jeg købte! Skærer rugbrød i små tern, i gryden så det kun liiiige er dækket af vand og så plejer jeg at lade det stå natten over. Varmer/koger det indtil der ikke er flere (hmm alt er relativt) klumper i og så putter jeg det i mindre skåle og fryser det så jeg har til et par dage af gangen. VIGTIGT ikke at varme det ved for høj varme + røre i det jævnligt! Hvis man vil have sukker i, skal det først i når man varmer det op igen lige inden man skal spise det. Som min mor gør det, varmer hun det og hælder en hel masse sukker i og så plejer vi at få det med flødeskum ovenpå - bruger dog hverken sukker eller fløde til drengene, de vil gerne have det uden! Har ind imellem revet lidt æble eller most en banan i! Er det skide nemt - og ikke mindst billigt! ;)

Anmeld

22. juni 2010

als-vb

Når vi selv laver det, plejer vi at lave det på nisseøl og vand....deraf øl-lebrød... ;). Der er jo ingen alkohol tilbage når det er kogt, syntes det smager bedre sådan, men der er selvfølgelig ikke øl i den på pose.... ;)

Anmeld

22. juni 2010

lib1982-vb

als skrev:
Når vi selv laver det, plejer vi at lave det på nisseøl og vand....deraf øl-lebrød... ;). Der er jo ingen alkohol tilbage når det er kogt, syntes det smager bedre sådan, men der er selvfølgelig ikke øl i den på pose.... ;)
Har godt hørt om flere der har gjort det på den måde, men synes det smager MEGET sødt og bryder mig ikke om smagen! Har alkoholikere i familien, så tænker meget sjældent alkohol (uanset mængde og procent) ind i madlavningen!

Anmeld

22. juni 2010

als-vb

Er absolut heller ikke til alkohol i den daglige kost. Vi drikker som før skrevet meget lidt hjemme ved os og kun til specielle lejligheder. Men er bare opvokset med øl smagen og har nok vænnet mit til det. Og der er heller ikke alkohol tilbage efter kogningen. Men kan man ikke lide smagen så er vand jo lige så godt ;)

Anmeld

22. juni 2010

151009-vb

Her står den på blåbærgrød til morgenmad... Det er bare en blanding fra Urtekram og det er mega nemt at lave. Der skal bare hældes kogende vand over ;) Tøsen er helt vild med det her.. Tror også Urtekram laver en brændenældegrød, men den har hun ikke smagt endnu.

Anmeld

22. juni 2010

Kirle-vb

her er det også 5-korns blandingen fra Kornkammeret og Irmas øko ymer med valgfrit øko frosne bær der får 30sek i mikrobølgeovnen også er den sk*d slået :) Vi har blandet skovbær, jordbær, hindbær, blåbær, solbær og rabarber (1,30min) ellers er der også mulighed for banan hvis er :) Ren succes hver morgen og drengen snakker nogengange om hvilke bær han vil have når han skal sove :)

Anmeld

24. juni 2010

trineiben-vb

Det var da super, tusind tak for alle de gode råd, de skal helt klart afprøves og se hvad der falder i god jord hos den lille. Og de boller lyder rigtig lækre vil gå igang med det samme. Igen tak for de hurtige svar :)

Anmeld

24. juni 2010

Katrine-vb

vores ville aller helst have boghvedegrød - det har hun fået siden hun var 6-7 md - men nu hvor hun er over 3 og svær at få til at vågne om morgenen ( på trods af en sengetid omkring 19.30) så får hun oftere en bolle med ost - evt med i børnehave, hvis hun er for træt til at spise før vi skal afsted (kl 8.15)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.