Hvad far gør... Hvad mor gør.... - Erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2010

Signe1704-vb

Johannamor skrev:
Vi har en meget bevidst strategi om at læse godnathistorie for hver sit barn på skift - altså: den ene aften læser jeg for drengen, den næste for pigen (børnene puttes samtidigt og har lidt forskellige læse-behov, så vi er stort set altid to om at læse godnathistorie). Det startede med at jeg følte mig afvist af drengen og at far følte sig afvist af pigen - og så er det bare blevet ved. Og det giver os jo så lidt kvalitetstid alene med det ene og det andet barn. I perioder kan børnene finde på at brokke sig lidt, og det er jo også helt naturligt, at man kan have mere lyst til den type godnathistorie som mor (eller far) fortæller, men vi holder altså ret konsekvent fast i 'deleordningen'. Noget andet er at vi bevidst forsøger at undgå at blande os - hvis fx far er ved at trøste pigen med et plaster på knæet, så blander jeg mig ikke, selvom jeg måske også har lyst til at trøste - og selvom det måske ville gå hurtigere at få hende glad. Bare et par tip til, hvordan man KAN håndtere situationer med børn, der foretrækker den ene forældre i hverdagen.
Vi har også en klar aftale om ikke at blande sig i den andens skænderi/trøst eller hvad det nu kan være. Den med at putte på skift kunne måske være en idé. Det må vi prøve.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

lib1982-vb

Vi har ikke nogen 'tidsplaner' for hvem der er sammen med hvilket barn og hvor længe, føler os frem og 'bytter' ind imellem - og vi ''duer' begge 2... indtil videre i hvert fald :cheer:

Anmeld

20. juni 2010

ma08-vb

Hos os er det nok lidt forskelligt, hvad vi er 'bedst' til, og jeg synes ikke, vores datter på 1½ foretrækker den ene specielt mere end den anden. Jeg har lige været en uge på ferie med datteren, men uden far, og lige de første par dage var jeg lidt mere i kridthuset. Det har dog hurtigt rettet sig :)

Anmeld

20. juni 2010

kongster-vb

Det værste er når farmand rejser meget og jeg løber rundt og gør alt herhjemme. Henter og bringer, laver morgenmad, madpakker og aftensmad. Hygger om eftermiddagen, læser godnathistorie, har ungernes venner ovre etc etc. Og så siger de 'Jeg savner faaaaar' og når han kommer hjem er han den bedste i verden. Det er selvfølgelig godt de er glade for ham, men grrrrrrr :angry:

Anmeld

20. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

kongster skrev:
Det værste er når farmand rejser meget og jeg løber rundt og gør alt herhjemme. Henter og bringer, laver morgenmad, madpakker og aftensmad. Hygger om eftermiddagen, læser godnathistorie, har ungernes venner ovre etc etc. Og så siger de 'Jeg savner faaaaar' og når han kommer hjem er han den bedste i verden. Det er selvfølgelig godt de er glade for ham, men grrrrrrr :angry:
Det lyder nøjagtig lige som min veninde :laugh: Hun er også dén der er der i hverdagen, og som hun siger; 'når han så en enkelt gang henter i skole el. børnehave, så kommer de sgu løbende og råber faar og falder ham om halsen' - tror også hun synes det er lidt træls...

Anmeld

21. juni 2010

lib1982-vb

:laugh: :laugh: Kender jeg godt - havde en periode hvor drengene stort set kun grinede når deres far var i nærheden.. uden han gjorde noget særligt for det - jeg derimod hoppede rundt og prøvede ALT og de gloede bare på mig med STORE øjne ;) Var mens jeg stadig havde barsel og var hjemme med dem hele tiden... må indrømme jeg ind imellem har tænkt noget i retning af 'utaknemmelige møgunger' ;)

Anmeld

21. juni 2010

als-vb

Ja far var også den der først fik tøsen til virkelig at skrald grine, må indrømme jeg var lidt misundelig.... jeg elskede at se dem have det sjovt, men undrede mig hvorfor hun ikke gjorde det med mig. Men nu kan vi begge få hende til at skarldgrine og ligge og klukke, herligt ;)

Anmeld

22. juni 2010

Møe-vb

Tak for de mange gode ideer.... Der er hetl klart et par ting som skal afprøves...

Anmeld

22. juni 2010

als-vb

På et område var min sp faktisk meget god, ved første vesøg sagde hun ja nu hvor faren ikke kan amme, er der jo så mange andre ting han kan i stedet for, så hvad med at det altid er fra der bader....og det gjorde han så, det første næsten halvandet år var det praktisktalt kun ham der badede. lige indtil det gik op for ham at hun ikke længere fik flaske af mig, så kunne jeg også melde mig på badeholdet.

Anmeld

25. juni 2010

superdad-vb

Herhjemme skifter det. Pt. er han far-glad hvilket også er meget rart da mor er højgravid i 39. uge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.