Hvad gør man i sådan en situation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.506 visninger
20 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

NikiFin-vb

Jeg kunne ikke finde svaret på nettet derfor ville jeg lige spørge her hvis der er nogle der kender reglerne. Hvis f.eks. min mand bestutter at han er træt af mig og siger Ud med dig. Huset er hans eget afgjort med ægtepagt før ægteskabet. Jeg har ingen sted at gå, heller ikke penge til at leje en lejlighed. Jeg kan måske flytte midlertidig hos venner men der er slet ikke plads til alle børnene. Og jeg vil selvfølgelig ikke af uden dem. Hvad er mine rettigheder i den tilfælde? Må han overhoved smide mig ud på gaden og tage børnene? Må han gøre det bare fordi han er træt af noget eller det noget skal være noget særligt (utroskab fra min side, jeg har prøvet at slå nogen ihjel eller lignende). Hvad rettigheder han har og jeg har i sådan en tilfælde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Kirle-vb

Nu har jeg ikke selv prøvet det men mener at reglerne er som følger: hvis en part ønsker skilsmisse så får man det uanset hvad den anden part mener men det tager vist længere tid end en almindelig skilsmisse. En almindelig skilsmisse sker efter et års seperation. Hvis man ikke ønsker at blive skilt kan man vist forhale det ved at man skal være seperaret og fraflyttet hinanden i min. 1 år. Børnene hvis I har fællesforældremyndighed så er det 10/20 (? er ikke sikker på antallet af dagene) dages ordning eller efter aftale. Hvis du har statsborgerskab udenfor EU skal du vist søge om familiesammenføring. Og ja han kan principelt smide dig ud eftersom det er klart at det er hans hus. Mht. penge så mener jeg ikke at det er lovligt at en mor med små børn må stå uden bolig hvis man henvender sig til kommunen. Jeg er ikke sikker på de her oplysninger - det er hvad jeg synes at jeg har hørt rundt omkring. Hvis du vil være sikker på du kontakte en advokat eller måske kommunen.

Anmeld

14. juni 2010

NikiFin-vb

Tak Kirle, klart man skal kontakte advokat eller kommunen. Men jeg mente mere noget der sker f.eks. pludselig I aften. Han bliver vred af mig, giver mig 1 time at samle min ting og smide mig ud. Selvfølgelig uden børn. Hvem skal jeg kontakte i den tilfælde i det øjeblik hvor jeg er på gaden med alle mine ting? Har han overhoved ret at gøre sådan noget? Det er fordi han har gjort lignende med sin første kone men forskellen var at de ikke havde børn, hun var dansker og hendes familie var her og grunden til det var utroskab fra hendes side selvfølgelig. Og hun gik bare, det var vist ikke et problem for hende. Men for mig bliver det.

Anmeld

14. juni 2010

kongster-vb

I yderste nødstilfælde kan du henvende dig her http://www.kvindehjemmet.dk/ eller her http://www.dannerhuset.dk/ også med børn. Det er godt nok mest voldsramte kvinder, men står du på gaden (evt m børn) og ikke har nogen steder at tage hen, er det også en mulighed

Anmeld

14. juni 2010

NikiFin-vb

tusind tak.

Anmeld

14. juni 2010

NikiFin-vb

Og hvad hvis han siger (og det gør han sikkert) at jeg skal ud men ikke må tage børnene med? Hvordan får jeg dem med, skal jeg ringe til politiet eller?

Anmeld

14. juni 2010

kongster-vb

Hvis I har fælles forældremyndighed tror jeg ikke politiet kan hjælpe dig. Ud over at jeg er i tvivl om hvorvidt man må smide folk ud fra deres folkeregisteradresse. Det må du høre en advokat om.

Anmeld

14. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Ja, og kommunen er behjælpelige med en lejlighed. I første omgang plejer de at finde noget man bare liiige kan være i, indtil de finder en permanent lejlighed, og har du ingen job/penge, så hjælper de med boligindskud og har også mulighed for at hjælpe med møbler osv.... Der er RET gode muligheder her i Danmark. Men hvis manden går amok og smider en ud af HANS hus, jamen så har han ret til det, selvom det jo ikke vil være så skide smart. Og hvis du tager dine børn med dig, så står du endnu bedre!!!!

Anmeld

14. juni 2010

NikiFin-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Og hvis du tager dine børn med dig, så står du endnu bedre!!!!
hvad mener du med det? Selvfølgelig vil jeg tage børnene med. Men tror ikke han lader mig gøre det. Og det sker som han vil fordi han er i det mindste fysisk stærkere

Anmeld

14. juni 2010

Det er stadig mig-vb

HVIS det skulle blive drevet dertil hvor du VIRKELIG tænker på at gå! Så pak og gå, når han ikke er hjemme!! Dette skriver jeg mest for børnenes skyld - de har ikke godt af at opleve sådan et skænderi! Og det er svært at tænke sig ordenligt om, hvis man står og skændes med 3 børn om benene. Så for alles skyld, så gå når han er langt væk og du har god tid til at tænke, pakke og få hold på børnene. Sådan har jeg i hvertfald altid selv gjort (de tre gange jeg er blevet skilt) :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.