Kvinder, har jeres mænd nogensinde....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Ja, sådan har jeg det også Anja. Min kæreste er da min partner, min fortrolige og dén som netop interesserer sig aller mest for mit ve og vel. Selvfølgelig kan der være perioder med travlhed, hvor signalerne måske ikke er så tydelige, fordi vi kun ser hinanden flygtigt. Men vi har feks altid holdt familiemøder ca 1 gang om ugen - eller i hvertfald 1 gang hver 14 dag, hvor vi lige samler op på alt det der røre sig i ungerne, os selv, samspillet generelt og hvor vi lige får sat fokus på hele familien enkeltvis. Hvad har været noget lort, hvad har fungeret, hvad har man følt osv osv...de møder har nok gjort, at vi aldrig kommer til at 'koge over' og at vi lyn hurtigt kan få vendt skuden på alle niveauer og hele tiden er i kontakt med hinandens univers. Nogen gange er mødet overstået på 20 minutter, og andre gange så kan det snildt tage flere timer fordi der er en masse issues at tage fat på, eller tidligere konflikter der lige skal følges op på. Stort som småt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2010

NikiFin-vb

Laurie skrev:
KH Bibi skrev:
Den sætning kalder man også racisme.
Nej Bibi, det er det ikke. Det er, som Helene skriver det, fordi NikiFin nok har truffet nitten... Danskerne har helt sikkert en anden mådet at vise følelser, end folk fra Middelhavet fx... Så kan de godt virke følelseskolde, selv om de ikke er det...
Jeg kan se at min mand prøver at være en god ægtefælle især efter jeg bliver vred over noget han åbenbart ikke gør rigtigt. Han synes måske at det er dumt og ikke mandlig at tale om følelser. Som nogen sagte opfører han sig meget primitivt, selv om han er uddannet, har 2 høje uddannelser og er meget klog(selvfølgelig, ellers ville han ikke være min mand ;) ). Han er en typisk mand som dem fra de gamle danske komedier :lol: Men jeg synes at han er bare bange at tale om følelser fordi han vil ikke vise svaghed. Jeg kan bare ikke tro at han ikke føler noget. Han viser det bare ikke. Jeg kender ikke mange danskere nær men han er bestemt noget jeg aldrig har mødt før. Han er værre på nogle punkter men også bedre på andre.

Anmeld

12. juni 2010

NikiFin-vb

KH Bibi skrev:
Jo, det er racisme, når man skriver, at den danske kultur ikke viser følelser. racisme sb. (o. 1965) - afstandtagen til bestemte grupper af mennesker - frygten for det, at andre er anderledes - udøver forskelsbehandling Århushistorier er racistiske...
OK. Så du skal klage til dem der har skrevet bøgerne hvor jeg læste i skolen fra. Jeg er bare en god elev ;)

Anmeld

12. juni 2010

NikiFin-vb

Charlotte d. 17. skrev:
mange af os både har og kan vise følelser - det er bare på en anden måde end i så mange andre kulturer.
han viser men ikke med ord.
PS: Har du ikke nogle gode, danske veninder, som har vist dig varme og gode følelser?
ja, jeg har. Men det ser ud i mine øjne mere som høflighed. Min svigermor f.eks. er heller ikke typen som taler om eller viser følelser. Jeg siger ikke at danskerne ikke er gode folk. De er bare måske for gode til at kontrollere sine emotioner og ikke at vise noget. De ser meget høflige men samtidigt kolde og reserverede. Jeg er vandt til noget andet, derfor ser jeg folk her anderledes end dig. Hvis du er vandt til det her finder du også helt sikkert de sydlige væremåde mærkeligt.

Anmeld

12. juni 2010

NikiFin-vb

Ajna skrev:
Min mand er meget interesseret i mit og vores børns velbefindende - hvis jeg er ked af det eller har meget at tænke på, så er han den første som mærker det på mig - og vice versa. Min mand er min kæreste, mine børns far og min bedste ven. Alt andet og mindre end det kunne jeg ikke leve med.
Det er min mand også... de fleste gange. Han kan som regel mærke hvis jeg ikke er i god humør. Problemet er at han aldrig vil vide hvorfor, hvad er det der er sket osv. I stedet for skal han tage børnene væk fra mig så at ikke irriterer mig mere og han selv gør sit bedste at opføre sig godt med mig og tror at med tiden føler jeg mig bedre. Det sker som regel. Men det er bare irriterende at han ikke vil vide HVORFOR. Det same med børnene - når de græder tænker han ikke hvad problemet kunne være, han synes: De er bare i dårlig humør fordi de er trætte eller De er idioter og lignende. Ikke altid selvfølgelig men altid når han har besluttet at slappe af, se TV, at arbejde... Men jeg tror ikke det er muligt at han forandrer sig. Jeg har talt med ham om det mange gange. JEG har talt, monolog. Sædvanligvis siger han ikke noget, bare Ahm og OK. Han opfører sig bedre de næste 3 dage men så bliver sig selv igen. Det godt er at han prøver, men det er bare ikke noget som er en del af hans natur og er svært for ham at spille rolle i en længere periode.

Anmeld

13. juni 2010

mariamiss6-vb

Nitten :D sorry kunne ikke lade være hehe http://www.youtube.com/watch?v=_vSEWySEaJ4

Anmeld

13. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Dén var sjov :laugh: :laugh: :laugh: Hvis dét er udbuddet - tjah, så forbliver jeg single B)

Anmeld

14. juni 2010

mariamiss6-vb

MAMMARAZZI skrev:
Dén var sjov :laugh: :laugh: :laugh: Hvis dét er udbuddet - tjah, så forbliver jeg single B)
Hehe ;)

Anmeld

23. juni 2010

FørsteGang-vb

Jeg mener nu heller ikke at det er en del af den danske kultur at man ikke viser sine følelser. En ting er at man ikke altid gør det på offenlige steder, noget helt andet er hvordan man er indenfor hjemmets fire mure. Min kæreste er i hvert fald ikke følelses kold. Han viser jævnligt at han godt kan lide mig som jeg er, typisk med et kys på kinden eller et klap i måsen når vi står og laver mad :) Og selvfølgelig kommer han også nogle gange bare og rykker mig rundt og kysser mig langt og inderlidt. Han er ikke så vild efter at vise hans følelser på offentlige steder, men får ham dog til det en gang imellem :) Min kæreste er også god til at spørge til min dag, selvom vi arbejde for samme firma, bare i hvert sit hus og afdeling. Hvis han kan se jeg er lidt nedtryk eller ligner en der har ondt, så spørger han altid om hvordan jeg har det og om der er noget han kan gøre. Hvis jeg har rigtig ondt fx i ryggen eller i knæet og jeg ligger på sofaen eller i sengen og slapper af, så kommer han nogle gange og spørger om der er noget jeg vil have eller også kan jeg bare kalde på ham og spørge pænt om han gider at hente noget til mig. Jeg kan slet ikke genkende det du skriver. Selvfølgelig er der nogen gange min kæreste også bare vil slappe af og ligge på sofaen og se tv eller sidde ved computeren. Men han er ikke uinteresseret eller følelses kold. Jeg må desværre sige at jeg tror du har fundet et ret dårlig eksemplar af en dansk mand. Han passer i hvert fald ikke ind i det billede jeg har af danske mænd :)

Anmeld

24. juni 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Ang lukkede danskere: Har de fleste af os ikke ofte hørt/sagt:' Åh de er jo så gæstfri i det og det land', som vedkommende nu skal på ferie i. Tror bare det er i din mands familie de er lidt mere reserverede en gennemsnittet. Ikke alle har behov for at tale om det, for at vide de holder af hinanden. Stig er meget opmærksom herhjemme - og hvis jeg nu har brug for at fortælle ham mere end har har spurgt til så gør jeg det bare.. Hvis jeg så til gengæld ikke selv braldrer løs med hvad jeg har lavet og har i tankerne, så bliver han bekymret. Det jeg mener er; at hvis du nu ikke er sådan en der selv kommer og fortæller, hvor skulle han så vide fra at du har behovet for det. Det lyder jo ikke til han er vant til at snakke om tingene. Hvis der skal ændres noget er det dig der må tage første skridt - eftersom det også er dig der synes noget er galt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.