Høflig selvbetjening.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2010

Frede-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Er det sådan noget smart noget, man har 'ovre i København' - eller findes det andre steder? Jeg har aldrig set det...
Tror, det er noget, Føtex har indført (og åbenbart også Netto, lyder det til her). Her i Næstved har vi det indtil videre kun i Føtex, og man kan kun gøre det, hvis man har få varer. Man kan ikke komme med en hel vogn fyldt med varer, og det er noget med, at man bliver filmet imens, så man ikke snyder. Der står også en ekspedient og holder øje, men det er muligvis kun her i starten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

Spunk-vb

Nej, herude på landet har vi ikke sådan noget smart noget ;) . Du er altså lige nødt til at uddybe det med at varerne skal vejes to gange. Hvad går det ud på?

Anmeld

11. juni 2010

lib1982-vb

Har det ikke i nogen af vores dagligvarer bikse - eller i hvert fald ikke i dem jeg handler i, men har brugt det de sidste gange jeg har været i Ikea! Syns det er dejligt nemt og hurtigt - når altså det fungerer, sidst gik der ged i noget, så vi skulle vente 10 minutter på en servicemedarbejder :( Meeeen gik alligevel stærkere end i 'kasse-dame-kasserne ;)

Anmeld

11. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Det blir vejet før og efter scanning for at tjekke, at man husker at scanne alle varer. Hvis den sidste vejer mindre, er man nok kommet til at glemme at betale for noget :(

Anmeld

11. juni 2010

Elverpigen-vb

Spunk skrev:
Du er altså lige nødt til at uddybe det med at varerne skal vejes to gange. Hvad går det ud på?
Det der sker er at man selv skanner varene, og lægger dem ned på en stor plade, pladen er en vægt, som tjekker at vægten på varen stemmer overens med den vægt som varen er registreret med i computer systemet. Hvis der ikke er overensstemmelse mellem de to tal, så kan man ikke skanne flere vare og den kasseass. som holder øje med kasserne kommer og hjælper med at tjekke varen og sørger for at godkende varen. Frede skrev:
Der står også en ekspedient og holder øje, men det er muligvis kun her i starten.
Det er ikke kun i starten, af den grund jeg lige har beskrevet, og de skal også godkende køb af alkohol (=tjekke at man er gammel nok til at købe det), fjerne alarmer fra tøj osv. ;)

Anmeld

11. juni 2010

Laurie-vb

MAMMARAZZI skrev:
Ha ha, så er det ikke kun mig :laugh: Det er jeg glad for at høre Laurie...
ilm :) Og så kommer servicemedarbejderen og tjekker, hvad nu det er, man har i posen... frustrerende (jeg har tit andre ting fx. fra biblioteket).

Anmeld

11. juni 2010

Lars F-vb

Jeg bruger det i Føtex; det er OK, men jeg syn's der for mange krøller så det alligevel ikke er automatisk - og så skal man jo alligevel vente. Fx den med, at man lige har taget et par cider, og så skal dimsen kalde på en ekspedient der kan bekræfte af man er fyldt 18. Eller osse finder den på et eller andet andet den skal have ordnet manuelt. Men, OK - det kan holde 4-6 stationer igang med een medarbejder. Men for kunderne syn's jeg ikke det går hurtigere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.