VKO fik kolde fødder og har lavet børnechecken om

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2010

Bellis-vb

Frede skrev:
Johannamor skrev:
Tænk at vi har en regering, der er så kortsynet, at den er nødt til at ændre sine vedtagne planer efter få dage eller uger... Senest var det madpakkeordningen, der blev skrottet, fordi ikke alt fungerede perfekt efter to uger. Og nu er det børnechecken, hvor man ikke har gjort et ordentligt stykke forarbejde. Nej, lad os komme af med den regering - så hurtigt som muligt!!!
Jamen, det er vel fair nok, at de lytter til protesterne og laver det om... havde de bare lukket ørerne og ført deres forslag ignorant igennem, havde det vel også været galt?
Jo, det er fair nok - problemet er, at de ikke gør forarbejdet, som i overhovedet ikke. Igår til folketingets afslutning, sagde PiaK gudhjælpemig at nu KUNEE medierne da heller ikke finde flere danske familier med 4-5 børn, for de var vist alle brugt :blink: Jeg kan nævne de første 20 familier med 4+ børn, ihhhh hun mener fandme stadig er det er indvandre der har mange børn. Og faktisk blev der for ikke sålænge siden, lavet en undersøgelse, der viser at det er indfødte dansker med uddannelser, faste jobs og god indkomst, der står for de fleste storfamilier. Jeg forstår godt ideén bag tanken, at det er statsborgere der skal kunne få børnechekcken, og det kunne være fint nok at undersøge - men som det er nu, går det ud over alle andre og for at kunne ændre på de regler, jamen så er der så mange ting i det sociale system der skal laves om inklusiv indvandrepolitikken og DK's tankemåde over for de svagest stillet. Og tænk, loft over TAFT :S - jamen lad os endelig spare på de dårligst stillede og svageste i samfundet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2010

Johannamor-vb

Enig med Bellis - det er forarbejdet, det er galt med. Regeringen har på mange områder stirret sig blind på problemer, som slet ikke har de årsager eller hænger sammen på den måde, som de ser dem med deres - for mig at se - forvrængede briller på. Og børnechecken er et eksempel. Naturligvis skal man ændre på tingene, hvis man har lavet noget rod og er blevet klogere. Det gælder for mig og alle andre - også regeringen. Men når en regering igen og igen tager initiativ til love m.m., der skaber flere problemer, end de løser, og når det viser sig hurtigt, så siger det noget om regeringens kvalitet, evner og styrker (eller mangel på samme).

Anmeld

3. juni 2010

151009-vb

Jeg synes også det burde være indkomstbetinget og så skulle regeringen starte med at beskære deres egne ministrevederlag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.