VKO fik kolde fødder og har lavet børnechecken om

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

656 visninger
12 svar
0 synes godt om
31. maj 2010

Det er stadig mig-vb

- igen!!! Ser lige på News, at nu skal ALLE børnefamilier uanset antal, beskæres med 5% i børnechecken. Og loftet går fra 30.000 kr op til 35.000 kr årligt pr børnefamilie. Istedet for en overgnag på 2 år, bliver det nu 3 år. Og en førnefamilie kan nu højest miste 12.000 kr om året (Det er da okay Bellis) :) Dettes synes jeg så er en langt mere fair model!! For hvorfor skulle folk med 1 og 2 børn slet ikke løfte med alle de andre?? :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2010

Charlotte d. 17.-vb

Hold da op, du gav mig et chok - jeg troede først, der stod 50 % og forstod ikke din begejstring!

Anmeld

31. maj 2010

Signe1704-vb

Det lyder da dejligt. Det er noget mere fair. Så er det bare alle deres andre tåbelige forslag der skal laves om. Folk får jo f.eks. ikke bare et job fordi de fjerner dagpengene efter 2 år.

Anmeld

31. maj 2010

Johannamor-vb

Tænk at vi har en regering, der er så kortsynet, at den er nødt til at ændre sine vedtagne planer efter få dage eller uger... Senest var det madpakkeordningen, der blev skrottet, fordi ikke alt fungerede perfekt efter to uger. Og nu er det børnechecken, hvor man ikke har gjort et ordentligt stykke forarbejde. Nej, lad os komme af med den regering - så hurtigt som muligt!!!

Anmeld

31. maj 2010

Soap-vb

Hvor er det åndsvagt, nå men de laver det vel om igen om 3 mdr Jeg syns nu stadigt det burde være indkomst betinget hvor meget man fik, det ville være det eneste fair Og så må 2011 gerne snart komme så vi ka få det valg :)

Anmeld

31. maj 2010

Det er stadig mig-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Hold da op, du gav mig et chok - jeg troede først, der stod 50 % og forstod ikke din begejstring!
:laugh: nej, så var verden sgu da af lave!! 5% er da en fair deal, det er jo ikke ret mange penge....som sådan! Og jow da, lad os få en ny regering, de her er jo rablende vanvittige. Alene det de går efter børnefamilier og arbejdsledige fortæller jo mere end ord! Man kender som sagt et land på, hvordan de behandler de svageste.....

Anmeld

2. juni 2010

Spunk-vb

Så er der lige en uddybning af reglerne. Det er sgu lidt mærkeligt, at sammenbragte familier kan få det dobbelte - men kun hvis de ikke er gift.

Anmeld

2. juni 2010

Bellis-vb

Spunk skrev:
Så er der lige en uddybning af reglerne. Det er sgu lidt mærkeligt, at sammenbragte familier kan få det dobbelte - men kun hvis de ikke er gift.
Ja, så os med mange børn - med samme mand, har ikke de samme muligheder - men vi kan selvf. blive skilt, lade forældremyndigheden gå til mig ved de tre og 2 ved ham og flytte sammen - så kan vi jo få mere :blink: Hvorfor følger pengene ikke bare barnet?? og loftet er per. husstand??

Anmeld

2. juni 2010

Soap-vb

Det gir sgu da ingen mening Jeg har ringet til skat og spurgt af og det er loft på 35000 kr per ydelses modtager Hvilket jo er hel hen i vejret for feks jeg har jo en søn fra tidligere som min mand jo ikke har juridisk forsørger pligt over Så vi kan lade de smås BFY gå i mandens navn og konto og beholde den stores til min konto og så vil vi ikke blive berørt ifgl skat Men så høre jeg af andre veje at det er ministeriet jeg skal ringe til da skat formentlig ikke har styr på det overhovedet endnu og der overhovedet ikke er meldt klart ud Nogen som ved mere ?

Anmeld

3. juni 2010

Frede-vb

Johannamor skrev:
Tænk at vi har en regering, der er så kortsynet, at den er nødt til at ændre sine vedtagne planer efter få dage eller uger... Senest var det madpakkeordningen, der blev skrottet, fordi ikke alt fungerede perfekt efter to uger. Og nu er det børnechecken, hvor man ikke har gjort et ordentligt stykke forarbejde. Nej, lad os komme af med den regering - så hurtigt som muligt!!!
Jamen, det er vel fair nok, at de lytter til protesterne og laver det om... havde de bare lukket ørerne og ført deres forslag ignorant igennem, havde det vel også været galt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.