\"Hus forbi\"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

Pia S-vb

Jeg GIDER ikke de der tiggere, der som regel kommer fra Østeuropa. Jeg har talt meget med min faste Hus Forbi sælger, som fortæller, at man skal passe meget på. Tiggerne er omgivet af lommetyve som ser hvor du lægger pungen når du har givet tiggeren penge og derefter nupper den. Han ser det flere gange dagligt på Nørreport og advarer ofte om det. Jeg vil meget hellere give lidt ekstra til min Hus Forbi sælger end at give noget til de mange, mange tiggere jeg ser hver dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

Soap-vb

Pia S skrev:
Jeg GIDER ikke de der tiggere, der som regel kommer fra Østeuropa. Jeg har talt meget med min faste Hus Forbi sælger, som fortæller, at man skal passe meget på. Tiggerne er omgivet af lommetyve som ser hvor du lægger pungen når du har givet tiggeren penge og derefter nupper den. Han ser det flere gange dagligt på Nørreport og advarer ofte om det. Jeg vil meget hellere give lidt ekstra til min Hus Forbi sælger end at give noget til de mange, mange tiggere jeg ser hver dag.
Helt enig , jeg kunne ikke ha sagt det bedre selv, bar ændre lokationen til Århus :)

Anmeld

25. maj 2010

Elverpigen-vb

Soap skrev:
Pia S skrev:
Helt enig , jeg kunne ikke ha sagt det bedre selv, bar ændre lokationen til Århus :)
Det kan jeg også kun tilslutte mig, jeg forstår ikke dem der giver til tiggerne, for det får bare flere til at komme hertil fra østeuropa.

Anmeld

25. maj 2010

Møe-vb

'jeg er altså heller ikke til gadesælgere - de er generelt meget påtrængende og nærgående... langt over min grænse... Men når de hjemløse stå stille og sælger, så kan jeg da ikke lade være at købe... og ja, som andre siger - de er ganske velskrevne...

Anmeld

25. maj 2010

ma08-vb

kongster skrev:
Dér hvor jeg så synes det er svært er når der er rigtige tiggere, som fx rundt om Hovedbanegården. Eller i udlandet, hvor der er mange og især unge sigøjnermødre med deres bittesmå børn. Så kan mine børn ikke forstå at vi ikke skal give dem penge, når vi nu giver til de hjemløse foran Brugsen derhjemme. Og nu hvor jeg skriver det ned er jeg heller ikke sikker på jeg kan komme med en god forklaring her.
Problemet - både i udlandet og herhjemme - er, at skinnet en del tilfælde bedrager. Hvem bliver ikke rørt over at se en pjaltet og beskidt mor med et lille tilsvarende pjaltet og beskidt barn, eller måske tilmed baby? Men hvad så, når mor og barn om aftenen bliver hentet af manden, der kommer kørende i en Mercedes og er iført designertøj? Og nej, det er desværre ikke et tænkt eksempel :dry: Herhjemme køber jeg Hus forbi og giver af og til en ekstra skilling til 'værdigt trængende'. Aflad? Det ved jeg ikke, men jeg kan heldigvis ikke lade være..

Anmeld

25. maj 2010

kongster-vb

Det er også det jeg prøver at fortælle mig selv og børnene, men jeg ved jo ikke positivt at det er tilfældet. Jeg siger dog noget med at 'de har børn med fordi det ser mere ynkeligt ud og hvis vi så giver penge så bliver de ved med at tage børn med'. Det samme med de unger, der render og sælger skrammel på strandene rundt om i verden. For mine unger vil jo gerne hjælpe dét barn, men ved at gøre det så er man med til at det bliver ved... Jeg synes den er svær. Det barn har jo noget ud af at jeg hjælper. Men jeg giver ikke penge til tiggere - heller ikke i Danmark. Ikke ret ofte i hvert fald ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.