\"Hus forbi\"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
15 svar
0 synes godt om
24. maj 2010

MAMMARAZZI-vb

Jeg har set en 'usynlig' mand i dag... Da vi var ude at handle, stod der en mand og solgte de hjemløses avis: hus forbi. Vi købte en avis til 20 kr. og fik et smil og et 'ha' en fortsat go' dag' med i købet. Jeg fortalte min datter om, hvorfor han stod og solgte aviser osv, - hun var målløs.. ...vi stod lidt derfra bagefter - og det virkelig triste var/er, at stort set alle de mennesker, der gik forbi ham, ikke værdigede ham et blik. Ikke nok med at man er blevet hjemløs - man er også blevet usynlig... Trist trist trist :(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2010

Webredaktøren-vb

I min verden er alle 'gadesælgere' usynlige, om det så er de hjemløse, Jehovas vidner med Vagttårnet, Scientology, Anima, Greenpeace, Venstres ungdom, Amnesty, Tele2,DongEnergy osv.

Anmeld

25. maj 2010

Lars F-vb

Det er faktisk en helt god avis; stort set altid noget der er værd at læse. Og alene navnet gør den jo de 20 kr. værd. Og så har de cool tasker: http://www.husforbi.dk/default.aspx?m=4&i=9&pi=1&pr=1

Anmeld

25. maj 2010

Spunk-vb

Ja, det er trist. Jeg køber det også altid hvis jeg har kontanter på mig, men føler aldrig at jeg gør nok.

Anmeld

25. maj 2010

kongster-vb

Ja det er faktisk en udmærket avis. Gode og velskrevne artikler. Og jeg har endnu ikke mødt en uvenlig hus-forbi sælger.

Anmeld

25. maj 2010

lib1982-vb

Jeg køber den også altid, får tit et kram eller som minimum et smil med på vejen, ÆÆÆÆLSKER de skæve eksistenser i bybilledet, er da med til at sætte kulør på hverdagen ;)

Anmeld

25. maj 2010

Pia S-vb

Jeg arbejder jo midt i København og går dagligt over Kultorvet. For mig er de altså ikke usynlige. Jeg er på hej og goddag med mange af dem. Flere af deres hunde får et klap med på vejen. Jeg giver altid lidt ekstra og det giver ofte et smil med eller uden tænder :side: De fleste er skønne, men enkelte kunne jeg nu godt undvære. Men sådan er det jo også med dem som ikke er hjemløse!

Anmeld

25. maj 2010

Webredaktøren-vb

Jeg giver ofte en af børnene 20 kr. og så køber de avisen. Har vi kun en 10'er så giver de den, og så går vi hjem uden avis ;) Men det giver altid anledning til en god snak om, at ikke alle mennesker er lige heldige, ikke alle har et job og sted at bo osv.

Anmeld

25. maj 2010

kongster-vb

Præcis - mine unger minder mig selv om at vi skal købe avisen, hvis jeg ikke ser sælgeren. Dér hvor jeg så synes det er svært er når der er rigtige tiggere, som fx rundt om Hovedbanegården. Eller i udlandet, hvor der er mange og især unge sigøjnermødre med deres bittesmå børn. Så kan mine børn ikke forstå at vi ikke skal give dem penge, når vi nu giver til de hjemløse foran Brugsen derhjemme. Og nu hvor jeg skriver det ned er jeg heller ikke sikker på jeg kan komme med en god forklaring her.

Anmeld

25. maj 2010

Bellis-vb

Ja, faktisk en rigtig god avis med tankevækkende artikler. Jeg køber den eller giver bare penge, alt efter hvor mange vare jeg slæber rundt med. 20 kroner for mig, her og der, er jo intet - jeg hjælper gerne og er ligeglad om de går til øl, fred med det, hvis dete r det de har brug for - men nu er det jo ikke lige det, pengene går til, men Hus Forbi (ikke som det første :laugh: ) Jeg hjælper gerne, de skæve eksistenser, for det eneste sted de passer ind, er på gaden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.