Vil ikke informere om hvilket køn barnet er . . .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2010

Antons mor-vb

Bellis skrev:
Jeg synes det er lidt langt ude. Hvis behov er det virkeligt?? Jeg tror man kan ende ud med et barn, der har enormt svært ved at relatere til sig selv og definere sig selv. Jeg'et er utoligt vigtigt og hvis man nærmest er intetkøn, tror jeg det kan være svært at udvikle sig positivt. Måske ikke som lille, men senere hen. Folk der er tvekønnet eller født i den forkerte krop, har det jo enormt svært. Man har brug for en identitet.
Kunne ikke hvae sagt det mere præcist. Mine tanker gik også straks til de tvekønnede, som ofte netop har problemer med at finde deres identitet. På denne måde tvinger man jo nærmest barnet til at få identitetsproblemer. Og det er da langt være end at samfundet propper én ind i en 'kønsidentitets-kasse. -Hvis man virkeligt er imod samfundets kønsopdeling, er det da det større perspektiv man skal kæmpe imod, i stedet for at gøre tilværelsen enormt svær for ens barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2010

Spunk-vb

Interessant artikel. Jeg forstår udmærket pointen - slås selv med hvordan jeg skal undgå at spunken bliver alt for kønsstereotype behandlet - både af os og alle andre, da det jo er noget der sker helt ubevidst. Jeg ville dog aldrig udsætte mit eget barn for sådan et eksperiment - og som min mand sagde, da jeg diskuterede det med ham, så risikerer barnet jo at blive udstødt af både drengene og pigerne. Og selvom vi som voksne ofte synes at kønsstereotyper er noget skidt, så er det sikkert meget betryggende som barn at vide helt præcis 'hvem' man er - hvilke normer der gælder for en, og hvad folk forventer fra en.

Anmeld

24. maj 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Har for længst opgivet den 'kønsløse' tilgang.. Det er da meget sjovere at købe prinsessetøj, og Alma er indtil videre temmelig ligeglad. Jeg tror til gengæld det er vigtigt at vise man må prutte, bøvse klatre i træer etc, når nu man er udstyret med en prinsesse. Som barn legede vi piger da også soldater, vi slogedes med drengene, og så til aften når man gik ind, kunne man lege med barbie, og lege klæd-ud fx. Når jeg møder nye mennesker, bliver de tit overraskede over at jeg i palietter, hårlak og uanede mængder makeup, så kan grawle på the rock, skide på offentligt toilet og drikke store lunkne fadøl. Jeg håber Alma på den måde kommer til at hvile i sig selv, og gøre det hun føler sig tilpas med. Uanset om hun er parkeret i femi- eller masku-boksen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.