Får jeres børn gaver udenfor fødselsdag og Jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2010

ma08-vb

Ja da, men hun er ikke gammel nok til at være bevidst om, at der er ekstra mange gaver ifm. fødselsdag og jul ;) I dag købte jeg en oppustelig hoppehest i Brugsen - den startede hun så med at losse til, så den væltede, hvorefter hun i stedet hentede sin Bodil-elefant :blink: Bedstemødrene køber også jævnligt, fx har hun lige fået en sandkasse af mormor og sand af farmor. Hun har fødselsdag en måned før jul, så regner med fremover at skulle købe en del sommer-brugsting, der ikke falder til fødselsdag/jul.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

Laurie-vb

Det skete jo, at mine børn fik småting engang i mellem... fx. når vi skulle med tog til Frankrig - ca.15 timer - så fik de nogle små ting... såsom Kinderæg... lidt til Barbie dukken eller en bil til min søn... Hvorfor skal gaverne kun være til føds.dag og til Jul? Altså små gaver kan man jo give året rundt.

Anmeld

19. maj 2010

Møe-vb

Laurie skrev:
Hvorfor skal gaverne kun være til føds.dag og til Jul? Altså små gaver kan man jo give året rundt.
Helt enig - det er skønt at give gaver og selvfølgelig også at modtage dem... :)

Anmeld

19. maj 2010

kongster-vb

Caidas skrev:
Tøj (fra os) betragter jeg ikke som gaver, men noget de alligevel skal have.
Bare vent til de er 9-10 år. Så er tøj ikke længere noget de alligevel skal have - det er uundværlige udskiftninger i en allerede overfyldt garderobe :-) Jeg køber naturligvis regntøj, gummistøvler, vinterjakker, t-shirt og den slags som de alligvel skal have og betragter det ikke som gaver. Men når tøsen desperat mangler læderjakke nr 2, en nutcase cykelhjelm, endnu en buksedragt, converse i limegrøn (fordi de to par hun har i rød og sort ikke er de rigtige farver længere) etc etc, så betragter jeg det som gaver eller noget hun selv skal købe!

Anmeld

19. maj 2010

NikiFin-vb

Hvis barnet ødelægger sine sko og skal have nye er det selvfølgelig ikke en rigtig gave, selv om han for nye lysende sko som det har ønsket sig. Gave er noget man ikke har brug for men for at blive glad. Og jeg er meget glad fordi efter 5 år har jeg endelig lært min mand at købe nogle gange noget til børnene SELV, uden at nogen siger det til ham. Han er lige kommet fra udlandet og fik alle børnene legetøj og de var bare så glade....

Anmeld

19. maj 2010

MAMMARAZZI-vb

kongster skrev:
Caidas skrev:
Bare vent til de er 9-10 år. Så er tøj ikke længere noget de alligevel skal have - det er uundværlige udskiftninger i en allerede overfyldt garderobe :-) Jeg køber naturligvis regntøj, gummistøvler, vinterjakker, t-shirt og den slags som de alligvel skal have og betragter det ikke som gaver. Men når tøsen desperat mangler læderjakke nr 2, en nutcase cykelhjelm, endnu en buksedragt, converse i limegrøn (fordi de to par hun har i rød og sort ikke er de rigtige farver længere) etc etc, så betragter jeg det som gaver eller noget hun selv skal købe!
Tak for tippet :dry: Har det godt på fornemmelsen allerede... Min pige på 8 er lige på trapperne - men forstår også at påskønne det. ..hun har lige fået noget, fordi hun skulle ha' lidt ekstra, når jeg skulle være væk hjemmefra - og det er øremærket til bestemte lejligheder B)

Anmeld

23. maj 2010

Spunk-vb

Ja, vi køber ting til hende når det ikke er jul og fødselsdag, og det er jeg da sikker på kommer til at forsætte. Men det skal ikke være sådan at hun forventer at få noget f.eks. hver gang hun er med på indkøb eller hver fredag eller lign. Og så er det jo vigtigt at huske, at børn kan få sjov ud af mange mærkelige ting. Lige for tiden er spunken f.eks. meget begejstret for en mælkekarton som manden har smidt en teske i og lukket igen - og en spids hat lavet af karton som han har bundet fast med gavebånd til hende højstol.

Anmeld

25. maj 2010

Møe-vb

kongster skrev:
Caidas skrev:
Jeg forstår - men det er svært at udtale sig om, når man ikke selv er der eller har været der endnu... Men for nuværende deler jeg din overbevisning! Lykke til - der lure en teenager lige rundt om hjørnet... :silly:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.