Det er forbudt at slå børn, det ved vi alle. Jeg har heller ikke set folk at gøre det, i det mindste ikke offentligt.
Men jeg har set noget andet som åbenbart er accepteret som pædagogisk og endnu den rigtige metode at takle sådan nogle situationer.
Her er situationen:
Familie på besøg hos en anden familie. Klokken er omkr. 12 om natten. Familien der er på besøg har en 5 år gammel dreng. Han vil sidde på sofaen ved siden af sin mor. Men et andet barn vil gerne sidde der også. Forældrene fortæller deres dreng at han skal sidde ved siden af sin far, men drengen siger stille og rolig Nej, det vil jeg ikke. Så tager faderen ham og sætter ham ved siden af sig på den anden sofa. Drengen vil stå op men faren holder ham fast. Drengen begynder at grade og vil have at faren slipper ham. I få minutter beder drengen faren og prøver at befri sig selv men faren holder fast. Til sidst skriger barnet at han ikke kan trække vejret og faren slipper ham endelig. Barnet må ikke gå nogen sted, skal sidde der og glo. Han ligger sig ned på sofaen men faren trækker ham op, ham må ikke ligge ned når han er på besøg (kl. er 12 ). Ingen bekymrer sig om at sønnen er træt, han skal bare sidde og dør indtil forældrene beslutter at de vil gerne hjem. Jeg var øjenvidner af det hele og jeg fik ond i hovedet og ville kaste op.
Jeg har aldrig oplevet sådan noget i mit liv. For mig det er meget være end blive slået. Det er en ren fysisk og psykisk vold der viser at barnet har ikke nogle human rettigheder. Det dræber helt barnets vilje og alt.
Jeg har hørt at de er meget gode forældre og 'børnehandlerer', jeg har set at deres børn er meget lydige og gør altid hvad faren siger og har undret mig hele tiden hvordan de har udført den resultat. Men... hvis det har været på den måde, hvis det er den danske måde til at passe børn... det kan jeg aldrig nogensinde tilbyde ikke kun til mine børn men til nogle som helst mennesker overhoved. For mig det er personligheds mord, ekstrem antihumanistisk og respektløshed af human rettigheder.
Hvis den her er den rigtige måde at få søde og velopdraget børn på ... jeg kan overhoved ikke kalde sådan nogle forældre 'gode forældre'. Den er måske den rigtige måde at få gode robotter men ikke den rigtige måde til vokse normalle mennesker på.
Personlig mening.
Hvad synes I om denne situation?
Anmeld