Jeg har det ligesom Bibi...bliver sååå træt, når jeg læser højt. Datteren på 9 synes det er hyggeligt, hvis jeg læser for hende; men det sker sjældent, og så er det 'Børnenes Verdenshistorie' eller noget i dén stil, som jeg kan holde mig vågen til. -Skønlitteratur har hun ikke tålmodighed til, at jeg snøvler mig halvsovende igennem, for hun sluger selv bøger i et forrygende tempo.
Hun låner dem i stakkevis på skolebiblioteket, og vi er også selv på biblioteket et par gange om måneden. Hun vælger selv -for det meste fantasy- men jeg kan da godt finde på at komme med forslag til hende. Hun er faktisk netop i gang med 'det Lille Hus på Prærien' -efter min anbefaling- og det ser ud til, at den rammer plet aldersmæssigt netop nu.
De tæller antallet af læste sider sammen i skolen, og hun har lige rundet 15.000 sider i 3. klasse, så hun har ikke ligget på den lade side!
Hun har også ambitioner om at blive forfatter, så hun er allerede i gang med at skrive sin egen fantasy-roman ;)
Jeg savner egentlig ikke at læse højt, som sagt bliver jeg så træt, og så synes jeg også, at det er lige så hyggeligt bare at ligge i hver sin ende af sofaen og læse i hver sin bog :)
Anmeld