Andre forældre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2010

Signe1704-vb

Jeg vil lige indskyde at jeg arbejder på et børnehjem og desværre skal der RIGTIG meget til at der bliver gjort noget. Det betyder ikke at man skal lade være med at reagere, men jeg ved hvor meget der skal til. Mine forældre er begge pædagoger og har flere gange lavet indberetninger på børn uden der er sket noget. Nogle af sagerne har været ret grumme. Der skal mange indberetninger til før der sker noget, men din kan selvfølgelig blive den første i rækken. Det er sørgeligt at der er så meget pengetænkning i børns fremtid, men det er desværre sådan vores samfund ser ud. Jeg har en veninde der har anmeldt en nabo der nytårsaften dinglede rundt med sin 2 måneder gamle datter på armen. Datteren blev slæbt med til drukfest og det var langt fra første gang. Min veninde ved at der er flere der har anmeldt hende, men nu er datteren 7 måneder og der er intet sket. Stakkels lille pige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

ma08-vb

Kirle skrev:
Ved at statsamtet har været inde over før men kender ikke til resultatet andet end at de to børn stadig bor hos hende.
Ved du, hvorfor statsamtet var inde over? Havde nogen anmeldt noget, i givet fald hvad var anmeldt? Hun lyder ikke umiddelbart som en 'god mor', kan ikke helt se hvorfor du synes det?

Anmeld

28. april 2010

Kirle-vb

Meldt en for hvad? Ja det lyder ikke så godt vel :)

Anmeld

28. april 2010

Kirle-vb

Jeg vil lige indskyde at jeg arbejder på et børnehjem og desværre skal der RIGTIG meget til at der bliver gjort noget. Det betyder ikke at man skal lade være med at reagere, men jeg ved hvor meget der skal til. - ja selvfølgelig skal man reagere hvis man VED noget, her i dette tilfælde så fortæller vedkommende nogle historier i den kontekst 'åh hvor har jeg det dårligt og hvor er det synd for mig'. Derfor har jeg svært ved at skulle kunne bedømme om der bliver skruet ekstra tykt på end hvis det var konteksten 'ej nu skal du høre noget forfærdeligt jeg kom til og nej hvor er jeg ked af det'. Kan du se forskellen? Jeg VED intet andet end at børnene virker fornuftigt udviklet og fungere fint men at vedkommende fortæller de her historier. Mine forældre er begge pædagoger og har flere gange lavet indberetninger på børn uden der er sket noget. Nogle af sagerne har været ret grumme. Der skal mange indberetninger til før der sker noget, men din kan selvfølgelig blive den første i rækken. - jeg vil gerne anmelde for at hjælpe. Men ved ikke hvad jeg skal anmelde om, hvis du forstår. En person der hører noget, som bliver trukket i land, når man spørger ind er efter min vurdering for lille et grundlag. Det er sørgeligt at der er så meget pengetænkning i børns fremtid, men det er desværre sådan vores samfund ser ud. - øhm penge? Nårh at det tager lang tid? Jeg har en veninde der har anmeldt en nabo der nytårsaften dinglede rundt med sin 2 måneder gamle datter på armen. Datteren blev slæbt med til drukfest og det var langt fra første gang. Min veninde ved at der er flere der har anmeldt hende, men nu er datteren 7 måneder og der er intet sket. Stakkels lille pige. - Ganske forfærdeligt! Men forstår slet ikke at der ikke er sket noget, der var jo masser af vidner?? Synes du har nogle rigtig gode pointer og det virker som om du har gjort dig mange tanker om emnet. Og igen kan kun understrege, hvis jeg VIDSTE ved at høre/se fra børnene eller havde overværet det selv, så skulle der ikke tælles til mange før jeg stod i røret til myndighederne!

Anmeld

28. april 2010

Kirle-vb

Ved du, hvorfor statsamtet var inde over? - nej men konteksten var at farens dage skulle ændres og i den forbindelse, skrev vedkommende på FB, igen ikke særlig charmerende, at der var nogen fra FB som havde sagt/gjort noget. Det er hvad jeg ved og igen det ved jeg fra vedkommendes egen fbstatus. Havde nogen anmeldt noget, i givet fald hvad var anmeldt? - Åbenbart og ved intet om hvad. Det er meget perfært jeg kender denne person. Hun lyder ikke umiddelbart som en 'god mor', kan ikke helt se hvorfor du synes det? - Jeg synes ikke at hun er en god mor, men hvis børnene er velfungerende og ikke udviser tegn på overlast snarere tværtimod - modsat de historier som hun kommer med, ja så må jeg jo anerkende at det muligvis er min uvilje mod vedkommende der indfluere på min vurdering og at måske kan vedkommende heller ikek lide mig og deraf opstår disse kontroverser i denne grad? Det skal jeg ikke kunne udelukke. Jeg mener bare at hvis det er tilfældet så kan man godt være en god mor, men jeg bare ikke kan se det. Efter mine standarder så er hun dybt mystisk, grænseoverskridende, sociopatisk og en foruroligende person. Men jeg kan heller ikke lide hende og har aldrig kunnet. Så jeg kan ikke udelukke at hun tilsyneladende er en god mor.

Anmeld

29. april 2010

Johannamor-vb

Der er - heldigvis - ingen lov, der forbyder, at folk er underlige. Og her har du nok mødt én, der er rigtigt, rigtigt underlig... Jeg har én gang - og det var inden jeg fik børn - været i 'strikkeklub' med en socialrådgiverstuderende, der var meget optaget af psykologi - og som hver eneste gang efterlod mig med en følelse af, at jeg og/eller én af de andre i strikkeklubben var blevet 'testet'. Jeg opfattede fx at hun førte sine egne problemer over på mig - og derefter analyserede mig for at finde årsagen til de der problemer, som jeg kun havde i hendes indbildning. Jeg opfattede også, at hun ikke var ærlig - men ofte udsatte os andre for et spil, der skulle lægge grund for at hun kunne hjælpe os som den dygtige psykologikyndige, som hun var. Jeg ved ikke, om din bekendt er på samme måde, men jeg har flere gange oplevet at mennesker, der studerer psykologi - eller fag tæt knyttet til psykologi, gør det pga en interesse, der er knyttet til egne problemer. Og at de - som studerende - synker så langt ned i de problemer, at de ikke kan skelne mellem det private og det professionelle. Sådan at de kommer til at overtræde grænsen for os andre.

Anmeld

29. april 2010

Kirle-vb

Johannamor skrev:
Der er - heldigvis - ingen lov, der forbyder, at folk er underlige. Og her har du nok mødt én, der er rigtigt, rigtigt underlig... Jeg har én gang - og det var inden jeg fik børn - været i 'strikkeklub' med en socialrådgiverstuderende, der var meget optaget af psykologi - og som hver eneste gang efterlod mig med en følelse af, at jeg og/eller én af de andre i strikkeklubben var blevet 'testet'. Jeg opfattede fx at hun førte sine egne problemer over på mig - og derefter analyserede mig for at finde årsagen til de der problemer, som jeg kun havde i hendes indbildning. Jeg opfattede også, at hun ikke var ærlig - men ofte udsatte os andre for et spil, der skulle lægge grund for at hun kunne hjælpe os som den dygtige psykologikyndige, som hun var. Jeg ved ikke, om din bekendt er på samme måde, men jeg har flere gange oplevet at mennesker, der studerer psykologi - eller fag tæt knyttet til psykologi, gør det pga en interesse, der er knyttet til egne problemer. Og at de - som studerende - synker så langt ned i de problemer, at de ikke kan skelne mellem det private og det professionelle. Sådan at de kommer til at overtræde grænsen for os andre.
Ih hvor er du klog Johannamor for det synes jeg også! :)http://voresborn.dk/components/com_kunena/template/default/images/english/emoticons/smile.png Ej der er noget om snakken og helt klart - er selv sprogpsykolog så er selv meget obs på hvordan ting siges og hvordan man kommunikere - så skal man 'prøve ting af' og fordybe sig som studerende. At man så ikke efter min mening udviser særlig god dømmekraft eller terapeutiske evner/indsigt hvis man skal dybdeanalysere alt og alle(særligt ud fra sig selv) men det er en anden sag. Det du skriver er lige præcis sådan som jeg opfatter hendes 'drama' er. Jeg er nok personligt blevet for gammel til al den navleskueri men det er en anden historie haha http://voresborn.dk/components/com_kunena/template/default/images/english/emoticons/grin.png Tja... Ved stadig ikke helt hvad eller om jeg bør reagere. Kom faktisk helt i tvivl da Bibi havde en anden opfattelse... Hmmmm http://voresborn.dk/components/com_kunena/template/default/images/english/emoticons/blink.png Men min mavefornemmelse siger at der ikke er hold i det hun siger og kan i øvrigt mærke at nu hvor hun ikke længere dukker op med div ting i min nyhedsstrøm på FB så er det altså så rart! http://voresborn.dk/components/com_kunena/template/default/images/english/emoticons/tongue.png

Anmeld

29. april 2010

Kirle-vb

Og nu med mystiske smileys... :/

Anmeld

29. april 2010

Caidas-vb

Prøv at tænke på alle de sager der er kommet op for nylig, med misbrug, mishandling osv. Nogle naboer har kommenteret at de fandt flere ting mærkelige, uden at reagere. Og det nagede dem nu. Hvis du mener der forefindes overgreb, er det din PLIGT at anmelde det. Om ikke andet for din egen samvittigheds skyld. Hvis man vender det om, er det selvfølgelig surt for hende at komme i søgelyset igen, men sker der noget, er det jo kun godt for børnene.

Anmeld

30. april 2010

Kirle-vb

Jeg er helt enig. Det kan være at det ikke fremgår helt tydeligt men min tøven har hele tiden været at selvom hun fortalte om disse ting, så føltes de 'forkerte', som om hun løj om dem - lyder så bizart jeg ved det! Og derfor pga. bizarheden måtte jeg spørge til råds for det var for mystisk en ting som jeg kunne gå med alene. For hvis nu jeg tog fejl! Stakkels børn. Og som jeg har sagt før jeg ville melde det til de rette myndigheder ligeså snart jeg vidste noget konkret! Det har jeg gjort før og vil gøre uden problemer igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.