Jeg har det også sådan lidt 'ja ja ja' når jeg læser den gensidige afstivning mellem rygerne. Der ER jo ingen undskyldning overhovedet, og at begynde at drage luftforurening og hvad ved jeg ind i diskussionen, er bare så langt ude. Siden hvornår har 2 x forkert = rigtigt ??
Og selvfølgelig er der mange der ikke får direkte lungecancer af at ryge, men de kan nok være ret sikre på at få nogen former for følgesygdomme hen ad vejen. Det giver sig jo udslag på mange måder. Hjerte-kar sygdomme, luftvejssygdomme, hornhindeforkalkning. You name it..... Tror ikke nogen kan ryge et helt liv uden bivirkninger.
Og ja ja ja, jeg vejer 10 kg. for meget, men det skader altså ikke andre end mig selv. Og jeg forsøger så at kompensere for det ved at holde mig i fysisk form alligevel.
Så drop undskyldningerne, og erkend at rygning bare ER usundt, både for en selv, børn og øvrige omgivelser, og hvis man alligevel vælger at ryge, så er det kun fordi man vil det, PÅ TRODS af bedre vidende.
Og den der med at det hænger i tøjet, den er altså god nok. På jobbet er der jo kun udendørs rygning, og alligevel stinker garderoben så meget af røg fra rygernes overtøj, at min jakke simpelthen ikke får lov at hænge der, men kommer med ind på kontoret.
Hilsen fra en tidligere 25-prince om dagen ryger, der aldrig savner at ryge længere, selvom nogen siger man aldrig kommer helt af med trangen.
Anmeld