Rygning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2010

Signe1704-vb

Elverpigen skrev:
Jeg er selv en af dem, der kigger skævt til dem der ryger, mens de er gravide eller kører rundt med barnevognen. Barnet har ikke selv valgt det, det har deres mor!
Hvad er det lige at det skader barnet at man ryger når man kører rundt med barnevognen? Er du ikke lidt (læs meget) hysterisk nu? Jeg ryger - også når jeg går med barnevognen. Jeg er holdt op med at amme for 6 måneder siden, så det påvirker på ingen måde mit barn. Er det din holdning at man slet ikke må ryge når man har børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

Signe1704-vb

Jeg har røget ved særlige lejligheder mens jeg var gravid. Jeg synes ikke jeg kunne overskue at det var helt forbudt, så jeg tillod mig selv at ryge hvis vi var til fest eller holdt selskab eller engang imellem hvis det havde været en særlig hård dag. På den måde fik jeg minimeret det på en måde hvor jeg ikke følte at alt blev 'frarøvet'. Måske det kunne være en idé for dig? Jeg synes det er flot at du er kommet så langt ned i antal. Så må du bare kæmpe videre. Sjovt at der ikke er nogle der kigger skævt hvis en gravid tager et glas rødvin til en fest, men ryger du et par cigaretter kigger folk forarget :huh:

Anmeld

26. april 2010

Elverpigen-vb

Signe1704 skrev:
Elverpigen skrev:
Jeg er selv en af dem, der kigger skævt til dem der ryger, mens de er gravide eller kører rundt med barnevognen. Barnet har ikke selv valgt det, det har deres mor!
Hvad er det lige at det skader barnet at man ryger når man kører rundt med barnevognen? Er du ikke lidt (læs meget) hysterisk nu? Jeg ryger - også når jeg går med barnevognen. Jeg er holdt op med at amme for 6 måneder siden, så det påvirker på ingen måde mit barn. Er det din holdning at man slet ikke må ryge når man har børn?
Forstå mig ret, det jeg tænker når jeg ser en der ryger, så tænker jeg også på den os, der hænger i tøjet. Jeg ved godt at det ikke er så meget når man går udenfor og ryger. Men jeg er nok bare sippet og hæmmet, hvad tobaksrøg angår og mit barn. Jeg tænker også, at personen ikke har haft rygrad nok til at stoppe, nu hvor man har haft muligheden for at gøre det, mens man var gravid. (Jeg forstår slet ikke dem der starter igen, efter at være stoppet, og har været igennem hele den proces.) Men jeg ved godt at man er afhængig, og det er man for livet, og selv folk der er holdt op for mange år siden, kan godt få trangen ind i mellem. I vores vennekreds er der heller ikke nogen der ryger mere, dem der gjorde er alle holdt op. Jeg er ikke fanatisk, men jeg bryder mig bare ikke om at komme hjem fra en fest og lugte af røg.

Anmeld

26. april 2010

Signe1704-vb

Den med røgen i tøjet - come on. Mine børn trækker også vejret i KBH uden gasmaske på. Det er om noget fanatisk overhovedet at nævne det. Og nej det har overhovedet ikke noget med rygrad at gøre. Det kan godt være at man bare har lyst til at ryge og ikke mener at man skal stoppe bare fordi man har fået børn.

Anmeld

26. april 2010

Spunk-vb

Vi træffer alle valg for vores børn, og vi kommer også alle til at træffe valg der er dårlige for dem. Jeg har undgået alkohol og kemikalier og også så vidt muligt rygere da jeg var gravid. Til gengæld havde jeg ikke rygrad til at tabe mig inden jeg blev gravid, og det kan jo også være dårligt for babyer. Nogle siger endda, at hvis man spiser meget sukker under graviditeten får barnet en sød tand og større risiko for overvægt. Jeg synes, at der er dejligt, at det er blevet lettere at undgå tobaksrøg - men jeg synes også at rygerne er blevet meget udskældte, og selvom jeg ikke ville vælge at ryge under en graviditet, så kan man ikke gå og kaste onde øjne efter vildtfremmmede.

Anmeld

26. april 2010

Signe1704-vb

Ja det er rigtigt Spunk. Hvor er det godt skrevet. Vi træffer alle valg for vores børn og man er ikke altid i 'stand' til at træffe de bedste valg. Jeg er så træt af at rygere er så udskældt. Vi går faktisk aldrig i byen mere - det ender jo altid med at alle står ude på gaden og snakker fordi man skal ryge derude. Så kan vi sgu stå og drikke på gaden et andet sted langt billigere :laugh: :laugh: :laugh: Det er fint at der bliver taget hensyn til ikke-rygere. Det har jeg fuld forståelse for, men det kunne være dejligt at der i det mindste var nogle steder man måtte ryge evt i et lille rum. Den der med at sende andre blikke fordi de gør noget man ikke selv ville gøre - er det ikke bare noget med at så har man det godt med sig selv i et øjeblik??? Der er ingen der kigger skævt til en der drikker kaffe når hun er gravid selvom det også kan være skadeligt for barnet.

Anmeld

26. april 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg synes ikke, gravide og ammende bør ryge - men jeg synes heller ikke, man bør sende onde blikke efter andre. Har man et stort behov for at gøre en gravid ryger opmærksom på, at man tager afstand fra det, så må man jo gå hen og konfrontere vedkommende med det - men det er der næppe nogen, der kan finde på. Gravide ved GODT, det er noget skidt, at de ryger - at man som fremmed tror, man tilfører vedkommende helt ny information, eller at et ondt blik fra en ukendt person straks får hende til at kvitte smøgerne, er temmelig naivt. Jeg kan ikke lide, når min datter giver andre unge elevatorblikket eller rynker øjenbrynene, fordi hun synes, de er for meget. Derfor synes jeg også, det er ualmindelig dårlig stil som voksen at sende onde blikke til fremmede - og i den sidste ende er det altså også dårlige forbilleder, der 'lærer' deres børn at gøre sådan.

Anmeld

26. april 2010

Charlotte d. 17.-vb

Elverpigen skrev: Forstå mig ret, det jeg tænker når jeg ser en der ryger, så tænker jeg også på den os, der hænger i tøjet. Jeg ved godt at det ikke er så meget når man går udenfor og ryger. Men jeg er nok bare sippet og hæmmet, hvad tobaksrøg angår og mit barn. Jeg tænker også, at personen ikke har haft rygrad nok til at stoppe, nu hvor man har haft muligheden for at gøre det, mens man var gravid. (Jeg forstår slet ikke dem der starter igen, efter at være stoppet, og har været igennem hele den proces.) Men jeg ved godt at man er afhængig, og det er man for livet, og selv folk der er holdt op for mange år siden, kan godt få trangen ind i mellem.
Jeg synes, det er åndssvagt at ryge - men jeg kan virkelig godt lide at gøre det. Jeg var røgfri under tre graviditeter og ammeperioder og faldt i igen hver gang - objektivt set helt idiotisk, men med relativt åbne øjne, fordi jeg vitterligt havde lyst til at ryge igen. Jeg synes, det er ufatteligt mange handlinger og vaner, der er åndssvage - at skændes foran børnene, at spise for meget usund mad, at tale grimt om andre, at arbejde for meget og være for lidt sammen med sine børn, at købe tøj og luksusgenstande for tusindvis af kroner hver måned - osv. osv. Og jeg kender virkelig ikke noget menneske, som konsekvent undgår at gøre åndssvage ting. Hvad kan jeg sige? - jeg er et menneske, og jeg kvajer mig. Jeg er selv klar over det (for det meste). Og jeg behøver ikke nogen 'folkedomstol' til at minde mig om, at rygning er noget skidt. Jeg generer ikke andre med min røg, tager stort hensyn til mine omgivelser og skammer mig behørigt over min last. Er det ikke nok?

Anmeld

26. april 2010

ma08-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Hvad kan jeg sige? - jeg er et menneske, og jeg kvajer mig. Jeg er selv klar over det (for det meste). Og jeg behøver ikke nogen 'folkedomstol' til at minde mig om, at rygning er noget skidt. Jeg generer ikke andre med min røg, tager stort hensyn til mine omgivelser og skammer mig behørigt over min last. Er det ikke nok?
Fantastisk skrevet, Charlotte :laugh: :klap:

Anmeld

26. april 2010

Sophia1juli-vb

dejligt at det ikke er alle som hagler ned på en.. Var lige ved at droppe tråden fordi jeg næsten blev helt depri. ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.