Havde idéen til gave nr. 1 været gavegiverens egen, ville jeg sagtens kunne have set den som værende sjov og kæk, men da idéen jo er opstået pbg. af jeres hævngerrighed, synes jeg ikke om gaven. I risikerer, at jeres søn står som den forlegne gavegiver, fordi fødselslarens forældre ikke vil bryde sig om gaven.
Gave nr. 2, synes jeg, er direkte ulækker! Formålet med gaven er at gøre et andet barn til grin og give jer en anledning til at fortsætte med at pege fingre af hans overvægt. Jeg græmmes over, at voksne mennesker kan komme så langt ud i deres higen efter at udstille et andet menneske... og så ovenikøbet et barn. Jeg er totalt målløs over jeres tankegang, og ærligt talt gør det mig rigtigt deprimeret, når du beskriver drengen på den måde, du gør. Hvad med at grave lidt dybere og tænke på, hvorfor drengen har brug for at begrave sig i overvægt og inaktivitet.
I trænger simpelt hen til at komme ud af den bygd og få andre og nye øjne på jeres væremåde... nej, jeg må hellere holde her.
Drop gave nr. 2 og forær hellere drengen en billet til en svømmehal eller andet mere fornuftigt end en bøtte chokoladebananer. Du ville vel heller ikke selv bryde dig om at få foræret en bogføringsbog...
Anmeld