Jeg bliver mere og mere forundret, hver gang jeg læser et indlæg fra dig: Forundret over, at man kan tænke sit liv så meget til døde, forundret over at man kan gøre alting op i penge, forundret over, hvad du egentlig vil med at sætte alle de for-og-imod-regnskaber op for os, som du jo allerede med dig selv ved, er rigtige.
Jeg kunne aldrig leve på den måde!
Hjemme hos os prøver vi at styre økonomien, så vi bliver mest muligt glade af det, pengene kan købe os. Det betyder også, at vi gør ufornuftige ting - ind blandt de mange, som er fornuftige. Et eksempel: Vi har i dag to fine vellønnede jobs, men i et par år, mens børnene var helt små, var vi begge on-and-off mellem jobs. Alligevel købte vi en løbecykel til 1800 kr til den dengang 2-årige. Vi havde sagtens kunnet finde en billigere. Men det var lige præcis den løbecykel, børnene i Berlin løb rundt med, da vi var der på bryllupsrejse, mens vi ventede drengen.
Kender du andre, der tænker tingene så meget igennem, som du gør? Jeg mistænker, at du skriver her, fordi du med lys og lygte leder efter én, der bare tilnærmelsesvis gør som du. Desværre for dig tror jeg ikke, det vil ske. Og selvom det ikke er den konklusion, du leder efter, så vil jeg i enighed med rigtigt mange af de andre i dette indlæg og flere af de andre simpelthen opfordre dig til at give slip. For jeg tror, at du inderst inde - siden du skriver her for at opnå accept - tvivler en smule, og har brug for det skub, det kræver at komme videre.
Anmeld