Bliv nu lørdag!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.423 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. september 2009

mariamiss6

Iiiiih altså.... Jeg skal lave en kage til på søndag.... og jeg vil så gerne igang med den, men jeg skal jo ikke lave alt fyld, og kagen, for tidligt vel. Så det havde jeg tænkt mig at gøre imorgen, lørdag, hvor jeg også vil smøre kagen op med smørcreme. og så ville jeg lægge MMF på søndag formiddag.....

Men MMF'en er skåret ud, i forgårs, og venter nu bare i køleskabet.... Så nu kunne jeg godt tænke mig at det var lørdag, så jeg kunne komme videre.... SUK!

Hvad gør i egentlig når i har lagt kagen sammen?

Køler den, og sætter sig inden i smører den op, eller smører i den op me det samme den er lagt sammen...?

Bliver kagen ikke tør, hvis den bare står i køleskabet uden noget over sig???

Mit problem er at jeg skal bare lave en firkantet kage. Jeg vil så dele den i 2 lag, og lægge ananas mousse ind i midten, og smøre den op med smørcreme, og så pynte den....

Men hvordan sikrer jeg min nu, at moussen bliver inde i kagen, mens den står i køleskabet, de par timer, eller natten over, eller hvad det bliver.....

Min form er nemlig ikke vildt høj eller noget..... Jeg tænker om jeg skal fore formen med plastikfilm, og så lægge kagen sammen, og så pakke filmen rundt om kagen.... Lyder det som noget der virker?

Og hvordan hulan får jeg så kagen ud af formen igen, uden at den knækker midt på, eller andre steder....?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2009

linemus

Sikke en masse spørgsmål

For det første, så ville jeg starte med at lave kagen i dag. Bag kagen, lad den hvile og sætte sig, så er den nemmere at skære ud senere. Gør fyldet klar. Læg kagen sammen i aften eller i morgen tidlig, så kan den nå at sætte sig. Den bliver kun bedre af det.

Fyldet burde du godt kunne komme i helt ud til kanten, så det bliver jævnt. Det gør jo ikke noget, der kommer lidt ud på siderne, for det bliver alligevel dækket til. Det er selvfølgelig nemmere at få den helt lige og pæn, hvis den lægges sammen i formen, men det med film lyder noget omstændigt. Og jeg tror ikke, du kan få kagen ud af formen. Jeg har prøvet en gang, men det var en springform, hvor jeg så kun brugte kanten, så den lige var til at løfte af. Moussen burde også være tyk nok til ikke at løbe ud af kagen.

Jeg lader kagen sætte sig, inden den smøres op (hvis jeg er i god tid). Gerne natten over.

Pak kagen ind i film, når den skal i køleskabet.

Fik jeg svaret på det hele?

Anmeld

4. september 2009

mariamiss6

Ville du ikke være bange for at selve kagen nåede at blive kedelig inden søndag???

Hvad med ananasmoussen, det er en med pisket fløde i, det smelter da bare gør det ikke???? Eller holde husbladsen på det hele?

altså det er denne her...

1 ds. ananas
1/4 piskefløde
2-3 spsk sukker (måske)
7 blade husblads.....

Anmeld

4. september 2009

mariamiss6

linemus skriver:

Sikke en masse spørgsmål

For det første, så ville jeg starte med at lave kagen i dag. Bag kagen, lad den hvile og sætte sig, så er den nemmere at skære ud senere. Gør fyldet klar. Læg kagen sammen i aften eller i morgen tidlig, så kan den nå at sætte sig. Den bliver kun bedre af det.

Fyldet burde du godt kunne komme i helt ud til kanten, så det bliver jævnt. Det gør jo ikke noget, der kommer lidt ud på siderne, for det bliver alligevel dækket til. Det er selvfølgelig nemmere at få den helt lige og pæn, hvis den lægges sammen i formen, men det med film lyder noget omstændigt. Og jeg tror ikke, du kan få kagen ud af formen. Jeg har prøvet en gang, men det var en springform, hvor jeg så kun brugte kanten, så den lige var til at løfte af. Moussen burde også være tyk nok til ikke at løbe ud af kagen.

Jeg lader kagen sætte sig, inden den smøres op (hvis jeg er i god tid). Gerne natten over.

Pak kagen ind i film, når den skal i køleskabet.

Fik jeg svaret på det hele?

Linker du ikke lige til in bedste chokolade smørcreme.... jeg tror måske alligevel jeg gerne vil bruge den.....
Men bliver det ikke helt vildt sødt????

Anmeld

4. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Du kan da sagtens lave fyldet nu

Det gjorde jeg med bryllupskagen og den blev lækker

Anmeld

4. september 2009

mariamiss6

Vil denne her være god? skal der slet ingen varme til andet end når chokoladen smeltes?

Chokoladesmørcreme

4 æggeblommer
60 g flormelis
100 g blødt smør
100 g smeltet chokolade

Æggeblommerne røres godt med flormelis, smør og den smeltede chokolade blandes i massen.

(www.kagekonen.com)

Tip: Er også god til at lave toppings oven på muffins. Anvend hvid eller mørk chokolade alt efter ønsket farve.

Anmeld

4. september 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Du kan da sagtens lave fyldet nu

Det gjorde jeg med bryllupskagen og den blev lækker

hmmmm, det må jeg så prøve jo.... problemet er bare at jeg ikke ejer en krone, så hvis det går i smadder fordi jeg starter for tidligt, så kan jeg ikke komme videre desværre.... Så kan jeg selvfølgelig lave kagen uden fyld, men nu havde jeg jo bestemt at det skulle i hehe, og jeg har jo handlet til det....

Anmeld

4. september 2009

linemus

Kagen bliver ikke kedelig. Den bliver kun bedre, fordi den får lov til at trække med fyldet i. Hvilken kagebund vil du bage?

Husblasen burde holde på formen. Jeg har ikke oplevet at flødeskummet er "smeltet" i kagen, ligesom det gør, hvis det ligger i en skål. Måske er det fordi, det er blandet sammen med noget.

Chokoladesmørcremen er min favorit indtil videre (har ikke prøvet dem alle). Nej, den skal ikke varmes. Jeg startede med at smelte chokoladen, så rørte jeg det med smøret, så det også blev blødt og cremet. Så rørte jeg æggeblommer med flormelis (ikke piske) og hældte den afkølede choko/smør-masse i.

Anmeld

4. september 2009

linemus

mariamiss6 skriver:

hmmmm, det må jeg så prøve jo.... problemet er bare at jeg ikke ejer en krone, så hvis det går i smadder fordi jeg starter for tidligt, så kan jeg ikke komme videre desværre.... Så kan jeg selvfølgelig lave kagen uden fyld, men nu havde jeg jo bestemt at det skulle i hehe, og jeg har jo handlet til det....

Den første kage jeg lavede var mariehønen med skildpaddefyld og hindbærmousse. Den skulle spises søndag eftermiddag. Jeg startede torsdag med at bage kagen og startede på fyldet, da det skulle stå til næste dag, inden det skulle piskes. Lørdag aften var kagen helt færdig og klar med mmf. Og den smagte fantastisk, så vær ikke nervøs

Anmeld

4. september 2009

mariamiss6

linemus skriver:

Kagen bliver ikke kedelig. Den bliver kun bedre, fordi den får lov til at trække med fyldet i. Hvilken kagebund vil du bage?

Husblasen burde holde på formen. Jeg har ikke oplevet at flødeskummet er "smeltet" i kagen, ligesom det gør, hvis det ligger i en skål. Måske er det fordi, det er blandet sammen med noget.

Chokoladesmørcremen er min favorit indtil videre (har ikke prøvet dem alle). Nej, den skal ikke varmes. Jeg startede med at smelte chokoladen, så rørte jeg det med smøret, så det også blev blødt og cremet. Så rørte jeg æggeblommer med flormelis (ikke piske) og hældte den afkølede choko/smør-masse i.

jeg bager bare en AMO chokoladekage, i en rektanklet form. Det er den kage jeg altid bager, og alle kan lide den. Så ville jeg dele den i to lag, og lægge fyldet i midten....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.