Polterabend...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2010

Riwe-vb

Jeg har været til flere polterabends der iblandt min egen. Min egen foregik på følgende måde (skal lige tilføjes at jeg var gravid, så derfor var det ikke vilde aktiviteter). Jeg blev hentet af en Cykeltaxa hjemme (troede jeg skulle på arbejde, men fik et brev hvor der stod noget andet), blev kørt til min søsters hjem, hvor alle veninderne ventede med brunch klar - hjemmelavet. Herefter gik vil til det nærliggende grønne område, hvor vi skulle have 1 times latterkursus - det kan IKKE anbefales! det kommer alt for meget an på instruktøren om det er godt. I mit tilfælde var det bare MEGA pinligt og krummetæragtigt, det var faktisk bedst når jeg selv skulle instruere... Herefter var der frugt og drikke medbragt i picnic kurv. Folk kunne få sodavand eller øl efter behag. Dagen fortsatte på cykel og i bil for mit vedkommende til Croquis tegning. Det var super! nok mere grænseoverskridende og nogen af de andre tøser end for mig. Det var meget sobert og ikke noget med at jeg skulle posere sammen med ham. Han var også 60+ og havde ikke et hår på kroppen - noget sted på kroppen :S tilbage hos min søster blev der gjort klar til aftensmad mens der blev serveret snacks og snakket. Efter maden stod den på singstar - helt ok, men synes nogen gange det kan tage lidt overhånd! Alt i alt en fin dag, måske lidt stille for min smag, men det var pga. graviditeten. Andre aktiviteter jeg har været med til er: Fægtning - Super sjovt og udfordrende! Salsa - ok, kommer nok også an på instruktøren træning i træningscenter -mærkelig aktivitet sådan en dag synes jeg... Få et Shot på brudens stam værtshus - sjovt og hurtigt indslag på vejen :laugh: Forskellige quizzer og lege i en park inkl. medbragt eller købt mad - dejligt! Øl-stafet kan sætte gang i en fest til hver en tid hvis folk er friske Guitar Hero -som singstar, bare med et helt band også ok til en vis grænse. Alle gange har det kostet 500-750 kr. det synes jeg er ok, alt efter aktiviteterne og om man selv laver mad eller får ude fra. Håber du kan bruge noget af det - beklager det blev lidt langt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

Hobitten-vb

Har en spunk i maven skrev:
Er croquis-tegning ikke også grænseoverskridende så?
Jo, på en måde ville det - og så alligevel ikke.. :dry: Ved det ikke helt - det er jo lidt noget andet end dildoparty og strip.. Jeg ville da nok blive lidt rød i krydderen i starten (der skal sq ikke så meget til..) men tænker lidt at det nok hurtigt går over, når man kommer igang med at tegne Giver det mening?? :huh: Det er helt sikkert også kun med i tankerne, fordi bruden er glad for at tegne og male, og det her tror jeg nemlig ikke at hun har prøvet..

Anmeld

19. marts 2010

Riwe-vb

Hobitten skrev:
Har en spunk i maven skrev:
Er croquis-tegning ikke også grænseoverskridende så?
Jeg ville da nok blive lidt rød i krydderen i starten (der skal sq ikke så meget til..) men tænker lidt at det nok hurtigt går over, når man kommer igang med at tegne Giver det mening?? :huh:
Synes det gik over hurtigt, også er det faktisk ret svært at tegne noget der bare ligner lidt :laugh: Det bliver hurtigt meget teknisk og man glemmer modellen er nøgen - han/hun har jo typisk ikke noget problem med at være nøgen. Der hvor jeg stod af var da han bukkede sig for at samle noget op på gulvet - med ryggen til vel at mærke... :woohoo:

Anmeld

21. marts 2010

Bumle79-vb

Jeg blev gift for snart et år siden, der havde mine veninder lavet en super hyggelig dag for mig. Dagen startede med at der kl lidt i otte stod 20-30 personer udenfor vores dør. De havde selv medbragt morgenmad, kaffe, juice osv. Efter en god morgenmad fik vi at vide at vi skulle pakke en taske med noget træningstøj, skiftetøj, håndklæde og løbesko. Der efter blev vi splittet op i drengegruppe og pigegruppe. Jeg blev derefter kørt ind til en ansigtsbehandling, hvor jeg fik lagt en chokolade maske. Efter en times behandling skulle vi køre i bil i en time til næste sted. I Aarhus stoppede de ved et glasværksted, hvor vi lige fik noget medbragt mad i form af salat og kylling med brød til, inden vi skulle ind i værkstedet. Inde på værkstedet skulle vi lave et flot fad, vi var 14 piger, så jeg lavede midten og tøserne lavede felterne rundt om. Vi dekorerede nogle felter med maling, hvorefter at det blev smeltet sammen i hendes ovn. Fadet fik vi senere til vores bryllup, dette er i dag et kært minde for os. Jeg tror det kostede omkring 150 kr pr person. Derefter gik turen tilbage til den anden by igen, hvor vi mødtes med drengene og fik kage og forfriskninger fra bagagerummet. Derefter stod den på to timers hård boksetræning, en af vores venner er gammel bokser, så vi kom i kærlig med hård træning ved ham. Der var alle med også til opvarmning. Derefter stod den på bad og omklædning, hvorefter vi alle tog ind for at spise inde i byen. Dagen sluttede med hyggelig samvær ved nogle venner i byen. Det var en super hyggelig dag, som vi begge er glade for. Mændene var ude og lege tarzan og skyde med bue og pil osv. Så det er ikke hvor stort og flot det skal være, men om hvor hyggeligt man har det. Det er altid en god idé at have drikkevare med i bilen, istedet for at købe sig frem på div udskænkningssteder. Det kan holde budgetet på et minimum, hvis man lige drøner over grænsen og køber nogle dåse øl og vand. God dag til jer.

Anmeld

21. marts 2010

lib1982-vb

Jeg var til en polterabend i efteråret, der lavede vi: - Fælles morgenmad med drengene - Bruden + os til indspilning af cd med 3 forskellige numre, 1 hvor hun sang solo, 1 hvor vi var med som kor, og 1 fællessang - Hjemme hos hende og spise frokost, fra lokal sandwichbiks - her skulle vi alle medbringe en gave til bruden, som 'sagde' noget om vores forhold til hinanden og så skulle hun ud fra gaverne gætte, hvem de kom fra - til glas-fads-lavning (hedder det nok ikke, men altså :blink: ) - en kvadratisk plade i glas, som var delt i 8 stykker, vi skulle så lave hver vores og det blev så smeltet sammen til et fad, som de fik i bryllupsgave - mødes med drengene til aftensmad i bowlingcenter, 1 times bowling og herefter lækker aftensmad - Hjem til det kommende brudepar og holde en kanon fest Parret gav udtryk for, at det havde været en dejlig dag, lige efter deres ønsker og 'temperament' Vi sørgede desuden for, i løbet af dagen, at tage et hav af digitale billeder, som en kreativ sjæl herefter lavede en fotobog ud af, hvilken de også fik i bryllupsgave. Vi var 8 piger (egentlig kun 7, men den sidste meldte fra på dagen) og kom af med 550,- - må indrømme, at jeg synes det er tæt på at være der hvor min grænse er - når man tænker over det kommer der jo også bryllupsgave + evt. festtøj oveni, vi regnede på, at alt i alt havde vi (min kæreste og jeg) brugt et sted mellem 2-3000,- på deres bryllup - i det her tilfælde, var det et par som vi holder rigtig meget af, men er egentlig mange penge alligevel syns jeg!!!

Anmeld

21. marts 2010

kongster-vb

Det ér dyrt at gå til bryllup. Jeg kan ikke se hvordan polterabend kan holdes for under 500 kr pr mand, hvis der også er mad og vin (gratis for bruden naturligvis) inkluderet. Jeg ser det egentlig ikke som at jeg 'bruger mange penge på folks bryllup' men som at jeg har en sjov dag med en veninde der skal giftes og hendes andre veninder. Og det koster jo, men det er jo også sjovt at være med til. Sidst jeg var til polterabend var vi ude og køre på motorcykler og det var super sjovt. Altså, der stillede 8 stk motorcykelmænd med ekstra hjelme og så sad vi bagpå mens de kørte en tur rundt på Amager. Det var cool at hente hente i motorcykelkortege på den stille villavej :-)

Anmeld

13. juni 2012

cb99-vb

Det vigtigste ved et polterabend er at det er super sjovt, og det er vigtigt når alle som er med til jeres polterabend har en god dag, også  bruden eller gommen. Det er blevet meget populært at booke tid i et lydstudie, hvor man kan indspille CD i professionelt lydstudie. Det er super sjovt til et polterabend, og man vil have et minde for livet. Hvis det handler om at ydmyge gommen lidt, kan man fx iklæde ham britney kostyme, og få ham til at synge 'Not a girl'. Det er grineren, eller han kan naturligvis også få lov til at synge noget han selv har lys til. Der findes mange steder man kan indspille, men tag bl.a. et kik på: http://polterabendevent.dk Her er der ihvertfald et professionelt studie, og man har det skide skægt til sit polterabend :-) 

Anmeld

14. juni 2012

Hobitten-vb

Tror ikke jeg har været til polterabend hvor det har kostet over 700,-

Og det har godt nok været meget forskelligt på programmet, alt efter hvad den kommende brud var mest til.

Vi har hygget i legeland, danset linedance, salsa osv. Vi har et sted selv taget billeder af bruden, som vi så satte op til en kalender.

Et andet sted tog vi hen til en kendt maler, som gerne gjorde det for at hjælpe, og han gav så bruden gode råd.

Vi har spist steder hvor bruden var i køkkenet og hjælpe med at tilberede sin egen mad, og et sted betød det at hun spiste gratis.

Vi har lavet sumobrydning i hjemmegjorte dragter, været til wellness-

Vi har haft latterkonsulent ude, som gjorde at vi bagefter snakkede fint sammen, selvom vi ikke kendte hinanden vildt godt.

Vi har været på gocartbane, i boksering.

Tja, det var lige hvad jeg kunne huske :)

KH Luskemor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.