Polterabend...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.560 visninger
17 svar
0 synes godt om
18. marts 2010

Hobitten-vb

Har brug for hjælp... :) Min bror skal giftes til maj, og det bliver nok min søster og jeg, der skal arrangere en polterabend for vores kommende svigerinde.. Men mangler ideer.. Har kun selv været til en enkelt polterabend for min veninde, og synes ikke rigtg der er noget derfra der kan bruges. Det var mest os der kiggede på, at hun klatrede i pæle/kørte crosser/kørte gravmaskine/svarede på quizzer osv.. Tænker at det skal være noget sjovt hvor vi alle kan være med, mere eller mindre, og det skal helst ikke være for dyrt. Vi bliver ikke så mange (enkelte veninder og ellers familie, 8-10 i alt) Hun er en kreativ pige, elsker at bruge hænderne til at bage, sy, male osv, og så er hun ikke den store 'party-pige'.. Har kigget lidt på en dansetime (salsa måske??), glaspustning, croquis tegning, en tur til fotografen og få taget nogle gode billeder (bliver nok lidt dyrt..), måske en tur til Baboon city i Herning (Kæmpe stort legeland). Har foreslået drengene at vi evt kunne mødes og lave et eller andet sammen i løbet af dagen, eller mødes til aften og spise og hygge sammen (da jeg tænker lidt - jo flere jo sjovere..) - men det skulle de lige tænke over.. Har I andre forslag? Hvad har I selv prøvet?? Hvad var sjovt, hvad var kedeligt/spild af penge??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

Soap-vb

Sorry men jeg syns poleterabend er så spild af penge og overvurderet og en underlig tradition Vil i gøre noget godt for hende så tag hende med i noget wellness hvor hun og i kan slappe af i stedet for at flyve hen igennem byen klædt ud som klovn med et skilt om halsen hvor der står kys mig Og så tag hende med ud og bowle og spise eller i den dur Knap så idiot agtig og nedværdigende som man nogle gange har set, og behøves man drikke sig så fuld man ikke kan huske eget navn ? Jeg ved godt det lyder pænt negativt men jeg har haft så ondt af nogle af de brude og brugomme som jeg har mødt/set gennem tiderne Eller faktisk nu du siger hun kan bruge hænderne så er der steder man kan komme på chokolade kursuser, hun kunne jo lave en suplerende morgen gave chokolade hjerter hvor der måske stod en sød besked i til den kommende mand Men lad nu være udsætte hende for noget du ikke selv ville syns var sjovt ;)

Anmeld

18. marts 2010

MIKMAR-vb

Hvad jeg har hørt i gennem tiden, så syntes mændene at det er gennemgående kedeligt, at skulle mødes med damerne senere på aftenen - for de vil bare gi' den bundgas! Er piger ikke mere til noget ansigtsbehandling, god mad og sing star? Vi lavede hvem vil være millionær med bruden, alle spørgsmål omhandlede den kommen mand, hun fik så livlinier og det hele, ret underholdende, her kan alle jo være med til at forme spørgsmålene. Det kunne jo også være sjovt, at komme på kokkeskole (der kan alle jo deltage), så hun er klar til hverdagens udfordringer i køkkenet.

Anmeld

18. marts 2010

151009-vb

Jeg har godt nok aldrig været til en polterabend, men tænker da at en lækker brunch i byen og så noget wellness bagefter. Vil også give soap ret. Lav noget du selv ville synes om hvis det var dig.

Anmeld

18. marts 2010

Spunk-vb

En polterabend skal efter min mening være sjov for bruden - så ikke noget med at klæde hende ud og sætte hende til at sælge kys på gågaden. Til min polterabend blev jeg hentet derhjemme om formiddagen og vi drak et glas champagne inden vi tog afsted. Så tog vi op til min søster hvor vi spiste frokost - det var meningen at det skulle have været i byens park, men det regnede. Så fik jeg sat hår og lagt makeup og fik en pæn kjole på, som jeg var blevet bedt om at medbringe. Så fik jeg taget billeder til min mand. Mine veninder stod selv for tøj, makeup og billeder, så det var ikke dyrt. Derefter stod den på singstar indtil vi mødte mændende til aftensmad på en restaurant. Derefter tilbage til lejligheden hvor der kom en dildodame (altså en dame der sælger sexlegetøj :) ). Det tog et par timer og var meget underholdende. De fleste firmaer tager vist lidt penge for det, når det er til polterabends, netop fordi folk bestiller det for underholdningens skyld, og ikke for at købe. Til mit polterabend købte alle dog noget, og jeg fik betalt det jeg bestilte. Derefter stod den på mere singstar og en del alkohol, så jeg var godt bedugget, da mine veninder besluttede sig for at give mig en 'lapdance'. De blev ved temmelig længe, og til sidst syntes jeg at de var lidt fjollede og trættende. Men de gav mig bind for øjnene, og da det blev fjernet var det ikke mine veninder men en muskuløs solbrændt fyr der stod der! Ganske sjov oplevelse at blive strippet for - bagefter gav han bodytequilaer til dem der var interesseret. Jeg havde en rigtig sjov dag. Billeder, singstar, dildoparty og restaurantbesøg kan gøres temmelig billigt. Der er jo også mulighed for at lave noget aktivt, hvis hun er den type - bowling, gokart eller lignende. Ellers kunne et besøg for hele flokken i tyrkisk bad eller lignende måske også være et hit.

Anmeld

18. marts 2010

Hobitten-vb

Kunne aldrig drømme om at udstille hende på nogen måde.. Ville selv hade det som pesten!! Håber virkelig ikke at nogen af mine nærmeste kunne finde på at gøre det mod mig - det ville i hvert fald vise at de ikke kender mig overhovedet...!!! Jeg mener en polterabend skal være en dag, hvor bruden/gommen hygger sig og har det sjovt i selskab med dem de holder af, og en dag hvor det er dem der bliver 'kredset' for.. Og i min verden hænger en polterabend heller ikke nødvendigvis sammen med en masse alkohol. Jo, nogle ting bliver da sjovere, med en smule alkohol i blodet - men hvis det bare gælder om at drikke sig fuld, kan man jo ligeså godt sidde derhjemme, i stedet for at bruge en masse penge på aktiviteter.. Og det skal jo også være sjovt for dem der ikke drikker (min søster er f.eks. højgravid på det tidspunkt) Og min kommende svigerinde er heller ikke en der tager meget i byen. Hun er mere til en spilleaften med veninderne, eller lign. Chokolade kursus var faktisk ikke en dårlig ide, det tror jeg lige jeg vil kigge nærmere på. Og SingStar eller en wii aften var klart også en ide.. Dildoparty og strip ville være noget grænseoverskridende for mig, så ved ikke lige.. :blush: Tager gerne imod flere ideer og erfaringer... Er der f.eks. nogen der har prøvet croquis tegning eller glaspustning??

Anmeld

18. marts 2010

Signe1704-vb

Jeg sad og tænkte på et kagekursus. Jeg har været til en polterabend hvor vi var inde og lave sådan noget sumo-brydning i nogle kæmpe dragter. Derefter skulle bruden indspille en sang og den blev så spillet til brylluppet. Det var nogle meget sjove aktiviteter, men de koster lidt.

Anmeld

18. marts 2010

Hobitten-vb

Det er heller ikke fordi det ikke må koste noget - men har hørt om mange der er kommet af med 12-1500 for sådan en dag - og det synes jeg er dyrt.. Havde tænkt en 5-700 for hele dagen, med mad og transport og hvad der ellers hører til.. Og regner heller ikke med at vi skal fare fra det ene til det andet.. to el. tre aktiviteter i løbet af dagen - passer det ikke meget godt??

Anmeld

18. marts 2010

Spunk-vb

Er croquis-tegning ikke også grænseoverskridende så?

Anmeld

18. marts 2010

Signe1704-vb

Jeg er lige blevet inviteret til polterabend og det løber op i 1200-1300 kr. Det er ikke en af mine nærmeste veninder, så det synes jeg altså er for meget. Jeg har derfor takket pænt nej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.