Debat - opvækst - land vs. by ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2010

Charlotte d. 17.-vb

- og så er det måske vigtigt at pointere, at jeg ville kunne få arbejde stort set overalt i landet, hvorfor jeg aldrig har været nødt til at lade dette indgå i overvejelser om, hvor vi skulle bo. Min mand er desværre arbejdsløs - på 5. måned - og jeg må indrømme, at jeg på sin vis er glad for, at der er ledighed i hans fag over hele landet, så det ikke bliver relevant at flytte for et job. Det ville jeg virkelig opleve som en 'træls' grund - hvis vi flytter en dag, skal det helst være begrundet i et brændende ønske om at bo et andet sted. Jeg bilder mig fx ind, at det ville være sundt for min mentale tilstand at bo ved havet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2010

kongster-vb

Jeg kan godt forstå du er glad, Charlotte. Du bor i en af Danmarks smukkeste byer, jo :-) Og jeg kan også godt forstå du ikke bor i landsbyen, hvis det er dén jeg også kender til ;-)

Anmeld

5. marts 2010

Charlotte d. 17.-vb

kongster skrev:
Jeg kan godt forstå du er glad, Charlotte. Du bor i en af Danmarks smukkeste byer, jo :-) Og jeg kan også godt forstå du ikke bor i landsbyen, hvis det er dén jeg også kender til ;-)
Det er det. Og jeg synes stadig, det er en dejlig lille by med mange skønne mennesker og et fint sammenhold. Men hvor fedt ville det være at vende tilbage og komme med i vore forældres pensionistklub for tidligere skolelærere? (Ved godt, din mor ikke hører ind under betegnelsen, men det gør størstedelen af Vestergade/Klokkehøj efterhånden).

Anmeld

5. marts 2010

kongster-vb

Hun er da tidligere skolelærer! Og næsten pensionist :-)

Anmeld

5. marts 2010

Charlotte d. 17.-vb

kongster skrev:
Hun er da tidligere skolelærer! Og næsten pensionist :-)
Netop kun næsten. Den slags kan godt være et ømt punkt for nogen. Ligesom jeg langt fra er 40. Kun næsten.

Anmeld

9. marts 2010

Fuzzbox-vb

Oh vise ord du smider om dig Lars :) Jeg synes at Lars er inde på det rigtige :) Det sted man bor har vel noget med ens temperament at gøre. Og ens børn tror jeg befinder sig godt, hvor de er... Indtil at de bliver teenagere, voksen og følsom ;) Jeg er vokset op i en mellemstørrelse by, og den størrelse er lige mig :) Her er nok ting, til at man ikke keder sig, men den er heller ikke for stor - jeg fungere bare ikke i store byer :blush: Men en landsby er en tand for kedelig efter min smag ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.